Hoofdstuk 17 DAM

226 14 0
                                    

10:10
Het DAM

Het was alweer een week later en vandaag zou Mila voor het eerst weer op school komen. Jonas was super zenuwachtig, maar om eerlijk te zijn was hij dat al de gehele week! Hij en de rest van de ghost rockers zijn dagelijks op bezoek geweest en elke dag was Mila steeds iets wakkerder, ze kon steeds langer wakker blijven en nu eindelijk genoeg om ook echt naar school te komen. Jonas kon niet wachten! Even als de andere ghost rockers natuurlijk! Jimmy en Charlie hadden het schema al klaar liggen voor het concert van de ghost rockers

Hij is zo;

1 puzzel
2 de beat
3 kom als de nacht valt
4 leven en dood
5 graffiti

Ze mochten het ' kort ' houden gezien Mila haar omstandigheden. Het optreden was al volgende week dus de gehele week hadden ze nog tijd om te oefenen!

Mila zelf herinnerde zich vage stukken van alles wat ze voor de rest had meegemaakt en ging hiervoor naar een psycholoog, want het is niet niks en ze heeft er een trauma aan over gehouden. Best logisch aangezien alle martelingen waar ze doorheen was gegaan. Voor haar was het wel een opluchting toen ze hoorde dat Verlinden levenslang had gekregen wegens de moorden en genoeg bewijs voor ontvoering en fysieke zowel mentale mishandeling van Mila.


Verlinden zelf baalt natuurlijk kei hard want zijn geniale plan heeft niet gewerkt. En hij heeft levenslang! Hij is echter wel de enige die hiervan baalt.


De 4 ghost rockers waren aan het repeteren in de theater zaal. Alle eind examen studenten hadden geen lessen meer maar wel een week om op school de tijd te gebruiken waarin ze meestal in les zaten nu te gebruiken voor het eindexamen. De 4 ghost rockers hadden vandaag de theaterzaal gereserveerd , ook omdat Mila vandaag eindelijk mee zou kunnen doen. En ze hadden al aangevraagd de gehele week halve dagen daar te mogen repeteren en zoals het er nu uit zag kon dat gewoon. Natuurlijk moest Mila eigenlijk voor dans eind examen doen en Alex en Charlie eigenlijk voor theater. Maar ze hadden afgesproken dat hun eind cijfer voor over de afgelopen jaren zou tellen, zo kregen ze alsnog een cijfer voor hun hoofdvak. De omstandigheden met Mila waren nu eenmaal ingewikkeld en dat begreep de school natuurlijk. Jonas en Jimmy kregen een cijfer voor het optreden aangezien het muziek was.


11:20
DAM

De 4 ghost rockers waren druk aan het repeteren terwijl Mila haar eerste stappen binnen de school zette. Het voelde erg onwennig en ze was nog wel een beetje moe van al het gedoe en de stress. Al gapend stond ze school in te staren terwijl ze in de hal bleef staan met haar rugzak non gênant over haar schouder heen. Die overigens steeds van haar rug bleef afzakken dus ze was geïrriteerd geraakt door dat ding steeds weer omhoog te moeten doen.

' ah Mila! Wat fijn je terug te hebben op school, we hebben je gemist! ' Mila werd wakker uit haar gedachten en zag mevrouw Van der Donck vlak voor haar staan, met grote geschrokken ogen zei ze ' oh hey! Weet jij waar de ghost rockers zijn ik zou ze moeten ontmoeten maar ik zie ze niet..' Mila keek nog eens goed de hal rond, ze zag veel studenten maar geen ghost rockers. ' misschien is het goed dat je eerst even met mij mee komt, we moeten je school situatie bespreken. We hebben een plan gemaakt en dan zal ik je erheen brengen , goed?' Mila knikte erin mee en liep met mevrouw Van der Donck mee om vervolgens hoe Mila het vond een erg goed voorstel te krijgen. ' ja super goed idee! Echt super bedankt! Nu kan ik toch mijn tijd afronden, dankjewel!'

Kreeg Mila Santiago

SANTIAGO

Dan toch nog een ' en ze leefde lang en gelukkig? '

Experiment MILA 001Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu