Tubuh Adeen ditolak kasar. "Apa yang kau buat ni?!" Bibirnya yang sudah tercemar digosok kasar.
Adeen senyum. "Berikan kau bahagia."
"Bahagia ap...." Bibirnya kelu. Matanya statik.
"Ap... Apa ni? Siapa dia?" Pama berundur. Bilik yang tadinya usang yang hanya memuatkan dua katil tiba-tiba menjadi luas.
Seekor vampira melihatnya dengan senyuman nakal, "Aku kekasih Adeen."
"Hah, apa?" Terbuntang terus mata Pama. Bukan apa, vampira ini lelaki!
"Jangan dengarkan sangat cakap Drake. Dia gila," jawab Adeen sambil menggeleng kepala. Vampira yang bergelar Drake hanya ketawa.
"By the way, mana Qil?" Adeen bertanya apabila punggungnya mencecah katil.
Bush! Asap merah tebal mula muncul di hadapan Pama.
"Yieeehaaaa!! Sesiapa sebut nama aku?" Seekor lagi makhluk serupa Adeen tiba-tiba hadir dengan memakai topi koboi. Batuk Pama dibuatnya.
"Wow!! Ada budak baru!" Qil berundur dari Pama, sempat matanya menghantar kenyitan penuh makna pada Adeen. Adeen senyum sinis.
"Aku, Qil. Kau?"
"Pama. Uhuk-uhuk. Kau pun syaitan juga?"
"Ya. Memandangkan ada orang baru, jom buat parti!" Jarinya dipetik. Dengan serta-merta, seluruh bilik itu bertukar. Lampu disko tiba-tiba tergantung di tengah bilik. Kolam tiba-tiba wujud. Tempat DJ pun ada terapung di udara.
"Hadirlah!" Qil menjerit. Kemudian, dalam sekelip mata, bilik itu sudah dipenuhi makhluk-makhluk pelik. Qil terus menghilang ke tempat DJ.
"Ma... Macam mana ini berlaku?" Pama berundur.
"Lupa? Ini fantasi, dunia ini kita punya. Kitalah tuhan. Tiada apa yang mustahil." Satu suara perempuan tiba-tiba menegurnya dari belakang. Menjawab pertanyaannya.
Terus Pama berpaling, dan alangkah terkejutnya apabila muncul duyung seksi sedang melibaskan ekornya.
"Duyung?"
"I Anastasya. Panggil I Anna." Rambutnya dilibas ke arah Pama. Habis terpercik airnya kepada Pama. Sabar sajalah.
"Parti hari ini untuk orang baru! Perkenalkan, Pama!" Suara Qil menyentaknya.
Pama terjerit apabila tubuhnya tiba-tiba terangkat ke udara. Semua makhluk bertepuk tangan kepadanya. Entah apa sebabnya, Pama pun tak tahu. Dia hanya senyum, tiba-tiba rasa puas berada di situ.
Semua orang bergembira. Menari dan berdanca. Ini dunia mereka, bak kata Anna, merekalah tuhan. Pama tersenyum, "Akulah tuhan?"
Saat itu, satu mata hazel merenungnya di sebalik tubuh-tubuh putih para bunian. Mendengar kata-kata Pama sebentar tadi, si mata hazel mula mengeluh.
YOU ARE READING
PAMA
FantasyKisah Pama yang inginkan kebebasan cuti musim panas, terpaksa di hantar ke sekolah musim panas. Bertemu dengan makhluk-makhluk mitos seperti duyung, vampira malah syaitan sungguh mengusik jiwa remajanya. Jiwa yang inginkan kebebasan. Jiwa yang ingin...