8.fejezet - Mit tud a Bokor Klán?

127 16 0
                                    

Zojának egész nap a beszélgetésen járt a feje, és teljesen össze volt zavarodva. Eddig azt hitte, hogy csak ő érti a lovak nyelvét. Sándor felesége vajon ismerte Golemit? Vagy csak a legendáját hallotta?
" Meg kell kérdeznem a Menekültek Klánjának a tagjaitól, hogy ismertek- e egy olyan valakit, aki értette a lovak nyelvét"- gondolta Zoja, és úgy döntött, hogy este elmegy a lovakhoz.
Szerencsére nem kellett sokat várnia, hogy az anyja, és a húga elaludjanak. Amint meghallotta a szomszéd szobából a horkolást, rögtön kiugrott az ablakon, és rohant a mező felé. Amikor az erdő elé ért, Csip-csip rászállt a vállára, és megszólalt:
- A Menekültek Klánja új helyre költözött. Gyere, kövess!
- Mindenki jól van?- érdeklődött Zoja, miközben átvágtak egy bozótoson.
- Igen. Mostmár az új ló is jobban érzi magát- adta meg a választ a széncinege.
Körülbelül fél órás sétát követően megérkeztek egy barlang bejárata elé. Bementek. Zoja azonnal megpillantotta Őszt. Az idős ló éppen aludt, ezért Zoja kénytelen volt felébreszteni:
- Ősz szeretnék valamit kérdezni.
Ősz végül is nagy nehezen feltápászkodott, és megszólalt:
- Mit akarsz itt éjnek évadján?
- Ismertél egy olyan lányt rajtam kívül, aki értette a lovak nyelvét?- kérdezte Zoja.
- Én nem, de lehet, hogy a többiek igen. Kérdezzük meg a többieket!- javasolta Ősz.
Erre Csip-csip jó hangosat fütyült, és a lovak már kezdtek is ébredezni. Amikor már mindenki talpon volt, Zoja még egyszer feltette a kérdését. Málna és Szürke egymás szavába kezdtek el beszélni.
- Egyszerre csak egy valaki beszéljen!- csillapította le a 2 fiatal lovat Ősz.
- Én kezdem!- kiáltott fel indulatosan Málna.
Szürke inkább nem szállt vitába vele.
- Volt egy lány, akit Herminának hívták. Gyakran ellátogatott a klánunkba. A célja az volt, hogy felkutassa Golemit- Málna csak eddig jutott a mesélésben, ugyanis Szürke közbeszólt.
- Egyszer azt állította, hogy éjszaka látott egy fekete árnyat elsuhanni maga előtt. Biztos volt benne, hogy Golemit pillantotta meg. A klánunk vezetője azonban nem hitt Golemi- ben, csak egy legendának tartotta. Sajnos a vezérünk és Hermina összevesztek, és azóta nem láttuk a lányt.
Szürke úgy gondolta, hogy végzett a meséléssel, de Málnának még volt mondani valója.
- Pár évtizede azonban a rendőrök elkezdték kiírtani a lovakat, és szárnyra kapott egy olyan pletyka, hogy a lovakat csak Golemi és egy vörös hajú lány tudja megmenteni. Először azt hittem, hogy a legenda Hermináról szól, de aztán rájöttem, hogy neki barna színű a haja.
Zoja döbbenten nézett maga elé. Most jött rá, hogy a lovak azt szeretnék, ha felkutatná Golemit, és együtt megmentenék a lovakat a kipusztulástól.
- És mit gondoltok? Hol lennének a lovak biztonságban?- kérdezte Zoja, de a választól már előre is félt.
A kérdésére Fehér válaszolt:
- Egy bizonyos "hegyen túli vidék" - re. De az utat oda csak Golemi tudja.
- Hol láttátok utoljára?- érdeklődött Zoja, hogy legalább azt tudja, hogy hol kell keresnie a legendás állatot.
- Már évezredek óta nem látta senki- felelte Barni, Fehér csikója.
A kis Barni olyan fiatal volt, hogy még a képessége sem alakult ki, de Fehér tudta, hogyha majd eljön az idő az ő képessége is megmutatkozik.
Eztán Zoja visszatért a lakásába, és megígérte a lovaknak, hogy felkeresi Golemit.

Golemi [ BEFEJEZETT ]Onde histórias criam vida. Descubra agora