3. fejezet - A Menekültek Klánja

189 18 1
                                    

Már éjfél is elmúlt, de Zoja még mindig nem tudott elaludni. A legenda járt a fejében. Miért nevezte a szőlősbirtok gazdája hősnek? Nem értette. Már majdnem sikerült elaludnia, amikor a távolból nyihogást hallott. Zoja az ablakhoz ment, és kiugrott rajta, majd rohant a hang irányába. A nyerítés az erdő felől jött. Ekkor megpillantott egy fehér színű lovat. A sörénye a holdfényben sárgás színűnek látszott. A ló egyenesen felé nézett, majd futásnak eredt.
- Várj! Ne menj el! Nem akarlak bántani!- kiáltotta kétségbeesetten Zoja.
Ami a következő pillanatban történt, arra a lány a legvadabb álmaiban sem gondolt volna. A ló megszólalt!
- Te nem vagy rendőr?-kérdezte.
Zoja teljesen ledöbbent. De mivel azt szerette volna, hogy a ló maradjon, gyorsan válaszolt:
- Nem. Én még csak most költöztem ide. Zoja a nevem.
- Az enyém Csillag- hangzott a felelet.
Zoja megcsípte magát, hogy megvizsgálja, nem csak álmodik. A csípés helyén egy piros folt keletkezett. Ezek szerint ébren van.
- Nem értem, hogy miért tudok beszélni veled- mondta gyorsan Zoja, mielőtt még a ló elmehetett volna.
- Én sem értem. De tudod mit? Elviszlek a Menekültek Klánjába, hátha Fehér vagy Ősz tudják a megoldást- felelte Csillag.
Zoja bátortalanul követni kezdte a lovat. A lány hirtelen úgy érezte, mintha lenne valami a feje fölött, majd amikor feltekintett, a lélegzete is elállt.
- A csillagok a fejünk felett vannak- közölte remegő hangon.
- Tudom. Az én képességem az arra jó, hogy tudom irányítani a csillagokat, és azok alapján tájékozódom- felelte a ló- Nem tudtad, hogy minden vadlónak van egy képessége?
Zoja nem tudta. De a mai nap már azon sem lepődne meg, ha látna egy szárnyas disznót. Csillag átcsörtetett egy bozótoson, majd amikor átlépték, Zoja 10- 15 alvó lovat pillantott meg. Csillag a legidősebb lóhoz ment oda.
- Ősz! Ébredj fel! Itt van a legendákból ismert lány- szólította meg Csillag a rosda színű lovat.
Ősz korát meghazudtoló fürgeséggel ugrott fel, majd tüzetesen megvizsgálta a tekintetével a lányt.
- Tényleg vörös a haja- állapította meg az idős ló- De a nyelvünket érti?
- Igen- felelte határozottan Csillag.
Zoját nem kellett kérni, hogy megszólaljon, azonnal feltett egy kérdést:
- Milyen legenda?
- Nem ismered Golemi legendáját?- csodálkozott Ősz.
Zoja nyelt egyet, majd megszólalt:
- De.
- Akkor Zoja, légy üdvözölve a Menekültek Klánjában!- mondta ünnepélyesen Ősz.

Golemi [ BEFEJEZETT ]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang