OKYANUSTAKİ PİRAMİT
Küçük bir Atlantis'in kalıntılarının, Pasifik Okyanusu sularının 25 metre altında, Okinawa Adası'nın (Japonya) güneyinde bulunduğu söyleniyor.
Yonaguni Adasının yakınlarında, tabanı 200×150 m. yüksekliği 30 metre olan, 5 katlı bir yapı var.
Arkeologlar, tepesi düz, dikdörtgen tabanlı ve Asurlar'ın eski tapınaklarını (zigguratları) andıran yapının yakınında bir de yol bulduklarını sanıyorlar.
Yerbilimci Masaki Kimura (Okinawa Üniversitesi), "Doğanın eseri olamaz" diyor. "Erezyonun sonucu olsaydı, sit alanında kaya parçaları bulurduk." Son Buzul Çağının sona ermesiyle, piramidin su altında kaldığına inanılıyor.
Kimura, "Ben blokların köşe ve açılarının bu kadar dik kesildiği başka doğal örnekler bilmiyorum" diyor.
Batık yapı, bir dizi kocaman basamaktan oluşuyor ve piramidi çağrıştırıyor. Toplu ayinler için, göğe adanmış üstü açık bir mekân olduğunu düşünenler de var.
Sakkara'daki (Mısır) basamaklı piramitlerin 5000 yaşında olmasına karşın, bu yapının iki kat eski olduğu tahmin ediliyor, insanlık tarihinin ilk büyük yapıtı olabilir.
Bu yüzden, araştırmacılar temkinli davranıyorlar. Arkeolog Jim Mower (University College, Londra), fikrini şöyle belirtiyor: "10.000 yıllık yapay bir yapının keşfedildiği onaylanırsa, Eski Çağ tarihi bölümünü baştan sona yeniden yazmak gerekir.
Şöyle bir önsöz de koymak şart olur: Onu inşa eden halk, en azından Mezopotamya ve İndüs Vadisi'nde yaşayan insanlara, yani klasik kabule göre uygarlığı yaratan ve yayanlara denkti."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizemli ilimler ve Sırlı olaylar
FantasyTürkiye de ve Dünya üzerinde yaşanmış esrarengiz olaylar... Gizemi çözülemeyen sırlar. Büyüler, kehanetler. Ölümler...