Bir görüşe göre evrende yaşanan hiçbir şey kaybolmuyor. Sanki bir mekanizma bütün olayları kaydederek akıp gidiyor. Aşağıdaki yazıda bazı örnek olaylardan yola çıkılarak bu konu işleniyor.
Dünya adı verilen bu gezegen üzerinde herşeyi öylesine olduğu gibi kabul etmişizdir ki, bizi bu "uyku" halinden uyandırmak için bazen bir şok gerekir. Zaman olgusu, insan yaşamında hiç sorgusuz sualsiz alanlardan biridir. Çünkü, beşikten mezara, bir tek şeyi kabul etmeyi öğrenmişizdir: Zaman tarihe ya da saate göre ilerler.
Bebeklik çağından itibaren günlerimiz, aylarımız, yıllarımız hep ölçülüdür. Bize saat söylemesini öğretirler.Yani en yakınımızdaki saate bakarak zamanı ölçmesini öğreniriz. Ayrıca takvimi okumasını, yani hangi ayın temmuz, hangisinin eylül olduğunu, bir mevsimin ne zaman başlayıp bittiğini hep öğreniriz. Ama bütün zaman ölçme işlemleri bir kolaylıktan ibarettir.
Bu, insanın hayvanlarını ne zaman besleyeceğini, tohumu ne zaman atacağını hasatı ne zaman kaldıracağını bilmek için geliştirdiği bir kolaylıktır. Saat ve zaman, insanın hayatını düzene sokan ve kargaşayı dizginlemekte yardım eden araçlardır yalnızca. Ne var ki, tarih, zamanın tek biçimi olmayabilir. Evrenin kendisi insanın bilebileceğinden tamamen farklı bir zaman makinesi geliştirmiş olamaz mı?
Hem şimdide, hem geçmişte
İşte bu kozmik ya da evrensel zaman ile insanın belirlediği tarih arasındaki çelişmenin "zaman kaymaları" denilen olağanüstü olayı ortaya çıkardığı söyleniyor. Yani, zamanın iki yönü ya da boyutu sanki aynı anda işliyor. Konunun ilgilileri böyle bir durumda insanın kendini, hem şimdiki zamanda hem de geçmişte yaşarken bulabileceğini belirtiyorlar. Hatta bazen insan hem şu anda, hem de gelecekte yaşayabilir. Oldukça şaşırtıcı olan bu durum, zaman zaman can sıkıcı, hatta ürkütücü de olabilir.
Geçmişe döndü
Joan Forman adlı yazar, "Zamanın Maskesi" adlı kitabını yazmak için araştırmalar yaparken çok ilginç bazı zaman kayması olaylarını da açığa çıkardı. Bunlar özellikle geçmişe dönük kaymalardı.
Örneğin, Norfolk'ta yaşayan bir adamın başından geçenler çok ilginçtir. Bay Squirrel, madeni para koleksiyoncusuydu. çoğu koleksiyoncu gibi, para örneklerini küçük plastik torbaların içinde saklıyordu.
Bay Squirrel 1973 yılında Norfolk'un Great Yarmouth yöresindeki bir dükkana gitmeye karar verdi. Bu dükkanda uygun torbalar satıldığını duymuştu. Dükkanın yerini aşağı yukarı biliyordu. Fakat daha önce oraya hiç gitmemişti.
Eski tarz bir dükkan
Dükkanın ön kısmındaki kaldırım taşlı bölüm ve dükkanın rengarenk boyalı cephesi Squirrel'i etkiledi. Dükkanın iç kısmında da ,onun ilgisini çeken ayrıntılar vardı. Bunlar çiçek motifli resim çerçeveleri, eski tarz kutular, bir sandık ve bastondu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizemli ilimler ve Sırlı olaylar
FantasíaTürkiye de ve Dünya üzerinde yaşanmış esrarengiz olaylar... Gizemi çözülemeyen sırlar. Büyüler, kehanetler. Ölümler...