Araf'ın Ricalleri ve Kutsal Tabutun Yeri

488 6 0
                                    

"DÜŞÜNEN ve HAKİKATLERE UYANAN İNSANLAR ÇAĞI"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"DÜŞÜNEN ve HAKİKATLERE UYANAN İNSANLAR ÇAĞI"

Kitabın kapağında yer alan A'raf yani Tuva Vadisinde bulunan Tepe'deki görüntünün yanında yüzlerce görüntü var. 

Şimdilik gizli tutuyoruz!!! Museviler, bu bölgeye (Urfa ve civarı) hacı olmaya geldiklerinde Tepe de tecelli etmiş Ahirzaman Peygamberi Nebiler Nebisi Efendimiz Hz. Muhammed (S.A.V.)'ın görüntüsüne bakarlar, bu görüntüyü O'nu geldiğinde tanımak için belleklerine kazırlardı.

" O kendisine kitap verdiğimiz ümmetlerin alimleri O'nu (Hz. Muhammed'i), KENDİ OĞULLARINI TANIDIKLARI GİBİ TANIRLAR. Böyle iken içlerinden bir takımı hakkı bile bile gizlerler." (Bakara/146)

Peki bu görüntü nerede?!

"Ve beyne huma hicap ve alel A'rafi ricalün ya arüfane küllen bi sima'yhum ve nadev ashabel cenneti en selamunaleyküm lem yedhuluha ve hüm yetmeun"

Ve beyne huma hicap (İki taraf arasında perde açığa çıkar)

Ve alel A'rafi Ricalün (Tepeler üstünde Allah'a yakın kimseler)

Ya Arüfüne küllen bi simayhum (Hepsini simalarından bilirler)

Ve nadev ashabel cenneti. (Onlar cennetliklerdir)

En selamunaleyküm (Birbirlerine selamunaleyküm derler)

Lem yedhuluha ve hüm yetmeun (Dahil olmamışlardır, beklerler)

ELMALILI HAMDİ YAZIR'IN ÇEVİRİSİ:

ARTIK İKİ TARAF ARASINDA BİR PERDE ve A'RAF ÜZERİNDE BİR TAKIM İNSANLAR Kİ HER BİRİNİ SİMALARIYLA TANIRLAR. CENNET EHLİNE "SELAMUNALEYKÜM" DİYE SESLENMEKTEDİRLER Kİ BUNLAR ÜMİT ETMEKLE BERABER HENÜZ ONA GİRMEMİŞLERDİR.

TÜRKİYE DİYANET VAKFI YAYINLARININ ÇEVİRİSİ:

İKİ TARAF (CENNETLİKLER VE CEHENNEMLİKLER) ARASINDA BİR PERDE VE A'RAF ÜZERİNDE DE HERKESİ SİMALARINDAN TANIYAN ADAMLAR VARDIR Kİ; BUNLAR HENÜZ CENNETE GİRMEDİKLERİ HALDE (GİRMEYİ) UMARAK CENNET EHLİNE "SELAM SİZE!" DİYE SESLENİRLER. 

HEYETİN DİP NOTU:

( A'raf cennetle cehennem arasında yüksek bir alandır ki, sevapları ile günahları eşit olanlar Allah'ın dilediği bir zamana kadar buruda kalacaklar; daha sonra Allah'ın affına nail olarak onlarda cennete gireceklerdir.)

HAKİKATLERE UYANMA ZAMANI

Arf; Sırt, tepe. Özel manası Cennetle Cehennem arası bir yer. Ayrıca Arf, herhangi bir yüksek yer demektir ki, bu münâsebetle atın yelesine, horozun ibiğine arf denilmiştir.

A'raf, meşhur bir açıklamaya göre Cennet ile Cehennem arasındaki hicabın, surun yüksek tepeleri demek olur. 

İbni Abbas'tan sıratın şerefeleri diye bir kavil de mervidir. Fakat Hasanı Basri Hazretleri demiştir ki, A'raf ma'rifettendir. 

Gizemli ilimler ve Sırlı olaylarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin