(Medya Mavi ve Timuçin)
Mavi'den
"Nasıl yani? adam üçyüz lira ödemesi gerekirken beş bin lira mı bırakmış?"
Üniversitenin ortak kantininde oturmuş Pırıl'a dünkü olayı anlatıyorduk. Daha doğrusu Azra anlatmak yerine Pırıl'ın tepkilerine göz devirmek ile meşguldü.
"Evet." diye onayladım keyifsizce.
"Çok zengin falan sanırım, yanlışlıkla koymuş olamaz değil mi?"
Azra güldü,
"Evet Pırılcım adam yanlışlıkla fazladan ikiyüzlük banknotcuklar bırakmış. Yahu mümkün olabilir mi böyle bir şey? Adam egosundan yaptı belli işte. Ünlü bir mankenle evlenmiş ya havasından geçilmez herifin."
Kahvemden bir yudum aldım, Azra pek haksız değildi.
"Nasıl bir adam peki? Yakışıklı mı?" diye sordu Pırıl.
Azra hemen telefonunu çıkarıp birkaç saniye ekranda parmağını gezdirdikten sonra ekranı Pırıl'a çevirdi. Ekranda evlilik fotoğrafları duruyordu.
"Aa bu kızın saçma sapan bir kozmetik markası da vardı şimdi hatırladım. Eh yakışmışlar."
Azra ekranı kapattı.
"Adam ne kadar yakışıklı olursa olsun sorunlu bir tipe benziyor. Ayrıca bula bula nasıl sizin dövmeciyi bulmuş onu da anlayamıyorum."
Azra'nın sözleri üzerine gözlerimi kırpıştırdım, dün nasıl bulduğunu biliyordum. Çünkü beni kurtaran kişi oydu. Fakat ilk geldiğinde neden orada olduğunu hala bilmiyordum. Aslında dün gelip neden dövme yapmam için ısrar ettiğini de bilmiyordum.
"Of her neyse, geldi geçti işte." diye geçiştirdim.
Pırıl çekingence yerinde kıpırdandı.
"Parayı ne yapacaksınız peki?"
Derin bir nefes aldım, gece Azra uykuya dalmış fosur fosur uyurken ben bir türlü uyuyamamış tüm gece bu parayı ne yapmam gerektiğini düşünmüştüm.
"Sadece üçyüz lirasını alacağım, gerisine dokunmayı düşünmüyorum. Ona ulaşabilme şansım olsaydı geri iade ederdim ama nasıl ulaşabilirim fikrim yok."
"Çalıştığı yeri falan mı bulsak?"
Pırıl'ın önerisine yine karşı çıkan Azra idi.
"Bulup ne diyeceğiz? Biz Kaya beyle görüşmek istiyoruz, parasını iade edecektik de mi diyeceğiz?"
"Evet gayet normal, nesi tuhaf?"
Yalvarır bir ses tonu ile ikisinin atışmasını kestim.
"Kızlar lütfen kapatsak şu konuyu artık, çünkü hayat enerjimi emdi geceden beri."
"Neymiş o hayat enerjini emen şey?"
Hızlıca bir sandalye çekip sandalyeyi sırt koyma kısmı önde olacak şekilde yerleştirdikten sonra ben ve Azra'nın arasına oturan Timuçine döndü bakışlarımız. Bileklerimdeki kesik izlerini gördüğünden beri Timuçin ile konuşmamıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DESTİNO (Kader)
Fiksi UmumMavi ve Kaya'nın yollarının kesişim noktası ikisinin de hayatlarının en büyük dönüm noktasının olduğu gün olmuştu. Mavi o gece renkli kişiliğini gökyüzünün karanlığı ile örtmüş, Kaya ise ruhunun ağırlığını dolunaya bırakmak istemişti. İkisinin planı...