Tak lama selepas sowon berlalu muncul yuju, dengan umji.
"Yah Guanlin" sergah umji dari belakang Guanlin.
Guanlin tidak terkejut, malah meminta bantuan daripada umji dan juga yuju.
"Korang nak tolong aku tak?" tanya Guanlin.
"Tolong apa?" tanya yuju pelik.
"Follow sowon sampai rumah kawan appa dia" jawab Guanlin.
"Buat apa?" tanya umji agak blur.
"Kita kan tak tahu mana rumah kawan appa dia... Ni lah peluang nya" jawab Guanlin.
"Wokey cun" jawab yuju.
"Jom" kata Guanlin lalu berlalu diikuti umji dan yuju.Kawasan teksi,
"Ahjusshi saya nak naik teksi" kata sowon kpada pemandu teksi.
"Okey jom" kata ahjussi itu lalu masuk ke dalam kereta.
Sowon duduk di belakang,
"Rumah kat mana?" tanya ahjusshi tu.
"Saya baru pindah sini jadi saya tak berapa nak tahu alamat rumah...saya bagi tahu jalan ajala boleh?" tanya sowon.
"Boleh aja, janji sampai rumah adik" jawab ahjusshi itu.
Sowon tergelak kecil.
"Kita gerak sekrang?" tanya ahjusshi itu.
"Nae" jawab sowon."Sowon masuk teksi tu" kata yuju.
"Ahjusshi! Kita orang naik teksi!" jerit umji..
"Nae" jawab ahjusshi yang dimention mereka.
"Palli ahjusshi" kata yuju.
"Nae, nak kemana ni?" tanya ahjusshi itu sejurua Guanlin, umji dan yuju masuk ke dalam kereta.
"Ikut teksi depan tu" jawab Guanlin.
"Okey" jawab ahjusshi itu lalu mula mengekori teksi yang dinaiki sowon.Sejurus tiba di persimpangan rumah jin,
"Gumawo ahjusshi" kata Guanlin lalu membayar tambang.
"Weh seriuslah rumah ni yang sowon masuk tadi?" tanya yuju pelik.
Tiba tiba teksi yang dinaiki sowon muncul dari kawasan rumah besar itu.
"Tu kan teksi yang sowon naik tadi" kata Guanlin.
"Sini lah kot sowon duduk sekrang" kata umji meneka.
"Besar gila rumah dia" jawab yuju sempat memuji.Ketika itu semasa mereka bertiga sedang berdiri di hadapan rumah besar itu, muncul jin dari belakang.
Jin ingin membelok masuk rumahnya apabila Guanlin, yuju dan umji ternampaknya dia ingin berpatah balik tetapi dipanggil umji.
"Yah" panggil umji.
"Ni rumah kau kerh?" tanya Guanlin ingin tahu.
Jin tidak mahu menjawab, tiba tiba muncul sebuah kereta hitam yang dinaiki encik kim.
"Ouh? Guanlin, yuju, umji kamu bertiga macam mana tahu sowon dah pindah sini? Sowon bagi tahu kerh?" tanya encik kim.
"Kita orang ikut dia uncle" jawab Guanlin.Kelihatan jin sedang menepuk dahinya, rahsia terbongkar akhirnya.
"Jin ajak rakan kamu masuk" arah encik young kepada jin.
"Nae appa" jawab jin perlahan tetapi tetap didengari oleh orang.Kereta dinaiki encik kim dan encik young berlalu masuk ke dalam rumah.
"Kau duduk serumah dengan sowon?" tanya yuju tidak percaya.
Jin tidak menjawab malah hanya mengayuh basikal nya masuk ke dalam rumahnya.
"Macam tu?" tanya Guanlin geram.
"Jom lah masuk" kata umji lalu ditarik tangan Guanlin dan yuju masuk.Dikawasan lapang tepi kolam,
Kelihatan sowon bersama puan min, encik kim dan encik young sedang membakar dan memasak sesuatu.
"Duduk lah sini" kata puan min kepada Guanlin, yuju dan umji.
"Nae, khamsahamnida" kata Guanlin, yuju dan umji serentak.
Puan min berlalu, tiba tiba muncul jin.
Guanlin memandang tajam ke arah jin, jin pula hanya buat tak nampak sahaja. Tiba tiba muncul idea ingin menyakitkan hati Guanlin.Jin mengambil mangkuk yang berisi kentag goreng lalu dibawa menuju ke sowon,
"Yah! Nah" kata jin lalu disuakan kentang itu kepada sowon.Kelihatan Guanlin sedang serabutkan rambutnya.
"Sabar lin aku tahu perasaan kau" kata yuju cuba menenagkan Guanlin.
"Aku nak balik dulu, aku nak kau cakap kat jin. Aku tak kan mudah mudah nk bagi sowon kat dia" kata Guanlin lalu berlalu.
"Lin!" panggil umji tetapi diendahkan Guanlin.Encik kim pelik apabila Guanlin berlalu,
"Guanlin nak kemana?" tanya encik kim pelik.
"Guanlin... Dia pergi.." kata yuju tidak tahu nak beri alasan apa.
"Dia pergi tandas.. Katanya perut sakit" jawab umji.
"Ouh" jawab encik kim sambil mengganguk, "sowon ah? Ni kawan kawan kamu bagi sikit makanan" arah encik kim.
"Ouh nae appa... Mian korang" kata sowon sejurus tiba di sebelah umji.
"Hurmmm" jawab umji dan yuju serentak.
"Marah ke?" tanya sowon.
"Tak marah tapi geram" jawab umji seperti merajuk.
"Alah sorry lah" kata sowon sambil memeluk umji.
"Asal tak bagi tahu kita orang yang kau duduk dengan mamat tu?" tanya umji.
"Alah aku malu lah nak cakap, nanti korang kata apa pulak kan. Aku ni yeo obses kerh" kata sowon, alasan.
"Yelah tu kau..." kata yuju.
"Ye" jawab sowon sambil mengganguk.
"Sikit" kata umji lalu diambil kentang di tangan sowon.
"Eh, kau ni kan... Dalam ni banyak kat tangan aku yang kau nk" kata sowon.
"Tangan nak yg kat tgn ko so ambik lah kat tangan ko" jawab umji lalu ketawa.
"Apa apa aja lah kau" kata yuju sambil menggelengkan kepalanya.Tiga minggu sudah berlalu.... Arghhh!!!!!! Mampusssss author dah kehilangan idea.... Sekrng author terpaksa skip kan kedepan sesangat sebab dah kehausan idea... Haral maafkan author ye..... TQ...
👇Vote....TQ readers......
YOU ARE READING
My Classmate Is My Husband
FanfictionMengisah seorang yeoja bernama sowon, dia dibesarkan oleh seorang bapa tunggal iaitu, encik kim. Sowon bersekolah di Hyun HighSchool. Dia adalah seorang yeoja yang agak blur. Sowon mempunyai 2 orang kawan yeo ngan 2 orang kawan nam. Salah seorang da...