Bab 18

286 18 1
                                    

  Di sungai han,

"Ingat lagi tak tempat ni?" tanya jin kepada sowon.
"Tempat ni?" tanya sowon pelik.
"Kalau nak tahu, tempat ni masa kecik kita selalu datang main sama sama" jawab jin..
  "Ouh..." kata sowon sambil mengganguk.
"Awak tak ingat kerh?" tanya jin, panggilan masih lagi kedengaran 'awak'.
"Tak..." jawab sowon sambil menggelengkan kepalanya.
"Apa lah awak ni" kata jin sambil menonjol kepala sowon selamba.
"Yah" kata sowon sambil menggosok kepala nya yang ditonjol jin..."tak sangka awak ingat masa silam kecil kita kan?" tanya sowon kagum dengan permikiran jin.
"Biasa..." jawab jin, memuji diri sendiri.
"Poyo" kata sowon sambil menjeling ke arah jin.
"Ni baju asal berconteng banyak sangat ni? Nanti uncle kim marah lah" kata jin mula bertukar topik..
"Alah kan dah habis sekolah lepas tu, biar lah berconteng" jawab sowon.
"Tah apa apa yang di conteng" kata jin sambil menggelengkan kepalanya.
"Kenapa awak tak ada?" tanya sowon, kelihatan baju jin bersih.
"Saya tak suka lah" jawab jin.
"Yeke? Ke... Tak ada orang nak tulis kat awak?" tanya sowon sambil mengangkat kening kanan nya.
"Saya tak suka lah" jawab jin.
"Tak apa meh saya tuliskan" kata sowon, lalu dipanjat kerusi dan duduk di kerusi sambil menulis sesuatu di baju bahagian dada jin. Sowon mengeluakan marker dari begnya lalu mula menulis di baju jin.
Jin terdiam sejurus sowon berbuat begitu, jantungnya agak berdegup kuat kerana sowon berada dekat dengannya.

"Okey dah" kata sowon lalu menyimpan semula markernya.
Jin melihat apa yang ditulis di baju nya, 'tahniah sebab berjaya habis sekolah'.
"Saya orang pertama yang buat" kata sowon sambil tersenyum lebar..
"Yah! Siapa yang benarkan awak tulis kat baju saya?" tanya jin seperti marah.
Sowon agak terkejut, "kan dah habis sekolah" jawab sowon.
"Habis sekolah pun tak bermaksud boleh conteng baju ni" kata jin mula menekankan sowon..
"Alah jangan lah ambik hal ni serius sangat, ni normal kan.. Pelajar habis sekolah" kata sowon lalu berpeluk tubuh.

Jin tersenyun kecil, tanpa ragu ragu dia mencium bibir milik sowon,
Sowon terdiam.
Jin melepaskan ciumannya, dia memandang ke arah sowon yang kelihatan kaku..
"Yah! Tak payah lah nak ambik serius. Aku saje je lah" jawab jin, bertukar semula panggilan nya..
"Hah?" kata sowon terkejut.
"Dah lah jom balik" kata jin lalu berlalu tanpa rasa bersalah..
"Yah!" jerit sowon lalu mengambil basikalnya dan mengejar jin.

  Setiba di rumah,

Kelihatan seperti tiada orang di rumah,
"Appa?!" panggil sowon..
Tiada yang menyahut,.
"Mana semua ni?" tanya sowon sendiri.
"Dah lah aku naik balik dulu" kata jin lalu berlalu.
"Kejab aku kejab saya.. Tah pape je dia ni" kata sowon perlahan.
Dia berjalan menuju ke dapur tiba tiba terlihat sehelai kertas di atas meja makan,
"Kertas apa pulak ni?" tanya sowon pelik.
Lalu diambil kertas itu,

Sapa sapa yang baca ni sowon tak pun jin, omma, uncle young dengan uncle kim keluar. Kami ada hal.. Jadi omma harap kamu berdua boleh tinggal di rumah ni berdua buat beberapa jam ye... Makanan kalau lapar omma dah siapkan dalam peti ais kalau rasa lapar panas kan...


"Tinggal berdua je aku?" tanya sowon sendiri.
Tiba tiba muncul jin dari belakangnya.
  Terkejut sowon apabila tangan jin ada di kiri dan kanannya.
"Kenapa?" tanya jin, sengaja dia di belakang sowon seperti sedang memeluk sowon.
"Hah?.." tanya sowon mula gugup.
"Kenapa? Kau duduk kat dapur ni?" tanya jin lagi, dia terpandang ke arah kertas di tangan sowon. Dengan sengaja di memegang tangan sowon lalu membaca..
"Haih omma ni kan selalu sangat lah macam ni..." kata jin bebel di telinga sowon.
'Nasib lah aku suka dia ni, kalau tak dah lama aku belasah dia kat sini' kata sowon germ pulak rasanya biler suara jin berada betul di telinganya.
"Hurmm jin.." panggil sowon.
"Waeyo?" tanya jin.
"Boleh tak jangan macam ni? Saya tak berapa nak selesa lah" jawab sowon.
"Ouh okey" kata jin lalu bergalir..
Sowon memandang ke arah jin dengan wajah tak puas hati lantas dia berlalu naik ke tingkat atas.


Di dalam bilik sowon,

"Malunya!!" jerit sowon dalam bantal.
Terasa seluruh wajahnya panas kerana malu.
"Dia sengaja lah buat aku macam ni" kata sowon lalu dia baring dalam keadaan mengiring.
Tiba tiba kedengaran bunyi hujan turun menerpa bumbung rumah.
"Hujan?" tanya sowon sendiri, lantas dia bangun lalu menuju ke tingkap melihat hujn turun dengan lebat.
"Sejuknya" kata sowon sendiri lantas dia mengambil jaket kelabunya dan memakai.
Tak lama selepas itu, sowon menguap.
"Hujan hujan ni tidur bestnya" kata sowon lalu dia baring di atas katilnya mengiring menghadap ke arah cermin sambil memandang ke arah hujn yang turun.

Ketika sedang kusyuk melihat hujan tiba tiba terasa ada sepasang tangan yang muncul dan memeluk pingganya,
"Argh!" jerit sowon tapi sempat ditekup oleh seseorang.
Sowon memandang ke arah pemilkk tangan itu,
"Jin?" kata terkejut..
"Shu... Aku ngantuk nak tido" kata jin selamba dia memeluk sowon lalu tidur.
Jantung sowon mahu sahaja ketika itu tercabut tapi disebabkan dia mampu menahan gedupan jantung itu dia redha sahaja.

"Kenapa jantung kau degup kuat?" tanya jin.
Terkejut sowon dibuatnya, dikira tadi dah tidur..
"Kau malu ae?" tanya jin..
Sowon diam tak menjawab.. Tiba tiba jin sengaja ingin mengenakan sowon, dia bangun dari baringnya lalu menerpa sowon.
Sowon agak terkejut apabila di atas nya sekrang jin.
"Apa ni?" tanya sowon mula seram.
"Kenapa aku tanya tak nak jawab?" tanya jin didekatkan wajahnya dengan wajah sowon.
Sowon diam lagi.

"Yah jawablah" kata jin.
Sowon masih lagi diam....
Jin tanpa ragu ragu dia mencium bibir sowon,
Sowon terkejut, dia ingin menolak jin tetap ketika itu tangannya sudah dipegang oleh jin.
Jin melepaskan ciumannya,
Sowon memandang ke arah wajah jin dengan wajah yang agak banyak persoalan.

Jin baring di atas dada sowon, kelihatan dada sowon turun dan naik kerana oksigen kurang.
"Aku cinta kan kau" kata jin tiba tiba..
Sowon agak terkejut apabila mendengar apa yang diucap jin.
"Kau dengar kan?" tanya jin di atas badan Sowon.
Sowon agak terkejut dengan perangai jin sekarang ni.
"Yah!" panggil jin, diangkat kepalanya memandang ke arah Sowon.
Sowon memandang ke arah jin di hadapannya,
"Kenapa tak jawab" tanya jin.
Sowon mengetap bibirnya.
"Nak lagi ke?" tanya jin senyum nakal.
"Hah? Eh tak nak tak nak!" jawab sowon laju, lantas dia menolak jin.
"Arh!" aduh jin apabila terjatuh dari katil.

👇vote....TQ...

My Classmate Is My Husband Where stories live. Discover now