Jin tiba di tempat sepatutnya dia berjumpa dengan somi.
"Jin!" kedengaran nama jin dipanggil.
Jin yang dipanggil lantas memalingkan wajahnya ke arah suara itu.
"Sini" panggil somi kepada jin.
Jin tidak membalas hanya berjalan mendekati meja somi.
"Duduk lah sini" kata somi, menyuruh jin duduk dihadapannya.
"Ada apa nak jumpa?" tanya jin.Ketika itu semasa somi dan jin sedang berbual kebetulan pula woojin, Guanlin, yuju dan umji masuk ke restorant yang sama.
"Yah umji ah" panggil yuju kepada umji.
"Waeyo?" tanya umji pelik, dia sedang kusyuk memilih makanan dan minuman yang dia ingin beli.
Guanlin dan Woojin sudah duduk di tempat ksong.
"Tu bukan jin kerh?" tanya yuju meminta kepastian.
"Mana?" tanya umji ingin tahu.
"Sana tuh, yang dengan perempuan baju purple tu" jawab yuju, ditunjuk ke arah somi.
"Haah lah, eh ambik gambar bagi kat Sowon. Biar dia tahu yang jin ni dah ada girlfriends.. Kalau tak setiap minit dia nak tengok si jin tu" kata umji.
"Betul jugak, biar Sowon berhenti dri tengok mamat tu... Tah tah playboy... Betul ark?" teka yuju.
"Haah, bukan boleh percaya lelaki macam dia tu" sokong umji.
"Kan..." kata yuju.
"Kau dah ambik belum gambar?" tanya umji.
"Jab aku ambik" jawab yuju, lalu mngambil gambar, "Dah" kata yuju.
"Lepas ni tak ada lah Sowon tu asyik ikut dia jerk... Dah macam orang giler aku tengok" kata umji.
Yuju hanya tersenyum sinis je.
"Dah hantar?" tanya umji.
"Dah" jawab yuju sambil mengganguk.
"Dah seteal. Ni kau nak makan apa? Woojin ngan Guanlin tu nak makan apa?" tanya umji.
"Tah dia orang" jawab yuju.
Mereka berdua mula memilih makan untuk dimakan mereka.Di rumah,
Sowon sedang kusyuk menyiapkan makanan di atas meja,
"Sowon ah" panggil puan min kepada sowon.
"Nae aunty?" sahut Sowon.
"Panggil appa kamu, Jungkook dengan uncle young. Makanan dah siap.. Aunty nak call jin suruh balik boleh makan sama sama" kata puan min.
"Nae" jawab Sowon sambil mengganguk, lalu berlalu ke ruang tamu.
"Appa! Uncle young... Jungkook.. Makanan dah siap" kata Sowon.
"Wah!" jerit Jungkook lalu berlari ke dapur.
"Jom kita makan dulu baru sambung makan" kata encik young.
"Yelah mari" kata encik kim sambil mengganguk.
Kini yang tinggal Sowon seorang di ruang tamu."Kalau rasa nak cakap baik cakap sekarang... Saya tak ada masa nak lama lama kat sini.." kata jin, dia jadi rimas pulak lama lama di situ kerana sering dipandang sahaja.
"Eh sebenrnya saya su.." belum sempat somi menghabiskan ayatnya telefon jin berdering.
'Omma?' kata jin dalam hati. "Saya nak jawab call kejab" kata jin lalu mengangkat call."Nae omma" kata jin sejurus menggangkat panggilan.
"Kat mana tu? Dah selesai jumpa kawan belum?" tanya puan min.
"Kenapa omma?" tanya jin pelik.
"Tak bukan apa, kalau jin dah selesai jumpa kawan balik cepat...kita boleh makan sama sama" jawab puan min.
"Ouh, jin dah siap dah. Jin dalam perjalanan balik, omma tunggu ye" kata jin, dalam hati sudah happy. Dapat juga dia balik.
"Okey omma tunggu kamu ye" kata puan min.
"Nae omma" jawab jin.
Panggilan dimatikan."Somi saya nak kena balik dulu lah, sebab omma saya nak saya balik awal" kata jin, alasan.
"Ouh yeka.. Okey lah kalau macam tu" kata somi.
"Maafkan saya ye" kata jin.
"Tak apa, pasal tadi nanti saya bagi tahu ye..." kata somi.
"Okey, saya pergi dulu anneyeong" kata jin lalu berlalu.
Somi hanya melihat sahaja dari tempat duduknya.Jin ingin keluar dari restorant itu tiba tiba matanya terpandang ke arah yuju, Guanlin, Woojin, dan juga umji yang sedang duduk berbual tanpa sedar akan kehadirannya.
Jin tanpa membuang masa lantas berlalu dari restorant itu.S
K
I
PJin tiba di rumah, lantas dia berlari masuk ke dalam rumah,
"Anneyeong!" jerit jin lalu menuju ke ruang dapur.
"Hah! Jin balik pun" kata puan min, "sini duduk" kata puan min.
"Mian" jawab jin lalu duduk betul di hadapan Sowon.
"Dah makan" kata encik kim pula.
"Nae uncle" jawab jin sambil mengganguk sempat dia menjeling ke arah sowon dihadapannya.Ketika sedang kusyuk makan, Sowon terasa ingin membuka telefonnya tiba tiba muncul satu mesej yang sudah masuk dalam 3 minit yang lalu.
Eh yuju hantar gambar apa pulak ni?' tanya Sowon sendiri, dia membuka mesej itu lalu mendownload gambar itu.
Terkejut dirinya apabila gambr itu selesai didownload.
'Bukan dia kata dia jumpa namjoon kerh?' tanya Sowon sendiri. Dia memandang ke arah jin yang sedang kusyuk berbual dengan appanya.
Sowon membalas mesej yuju.[Sowon🎈]
Mana kau dapat gambar ni? Setahu aku jin jumpa kawan dia bukan somiTak lama selepas itu satu mesej masuk,
[Yuju🐇]
Siapa somi?[Sowon🎈]
Perempuan yang dengan jin tulahSatu mesej masuk,
[Yuju🐇]
Ouh....aku jumpa dia time kita orang makan kat restorant yang kita selalu datang.[Sowon🎈]
Ouh...thanks weh sebab bagi tahu...lepas ni aku tak lah kacau jin lagi.......Sowon membalas mesej itu dengan hati yang tersangat lah sakit.
Satu mesej masuk,
[Yuju🐇]
Sama sama weh, apapun aku tak bermaksud nak buat kau sakit hati tapi aku just nak bagi tahu kau yang jin dah ada gf[Sowon🎈]
Ouh...okey thanks again...Satu mesej masuk,
[Yuju🐇]
Welcome......Sejurus mematikan telefonnya, Sowon bangun dari kerusinya.
"Sowon dah selesai kerh?" tanya puan min pelik.
Jin yang ada dihadapannya terkejut.
"Sowon dah kenyang lah aunty... Sowon naik dulu ye" kata Sowon lalu berlalu.
"Kenapa tuh?" tanya encik young pelik.
"Jab aku pergi tengok" kata encik kim tetapu dihalang oleh puan min.
"Eh tak payah, jin kamu pergi tengok Sowon kenapa? Dia sakit perut ke? Omma tengok tak banyak pun dia makan macam mana boleh kenyang" kata puan min.
"Eh tak apa biar kook je" kata Jungkook menawar diri.
"Tak perlu, jin pergi" kata puan min.
"Alah..." kata Jungkook.
"Nae omma" kata jin lalu berlalu."Gaduh dengan kawan dia lah tu" teka encik kim.
"Agaknya, dari tadi aku perasan dia main telefonnya sahaja" kata encik young pula.
"Budak zaman sekarang macam macam karenah" kata encik kim.
"Biasa lah tu, Jungkook jin pun sama perangai nya" kata encik young pula.
Jungkook yang sedang makan tersedak.
"Jungkook pun?" tanya Jungkook tentang dirinya.
"Dah tu? Memang macam tu perangai kamu... Dah makan jangan sibut orng tua tengoh cakap" kata encik young.
Jungkook diam dan makan seperti budak 5 tahun kena marah.👇Vote...TQ....
YOU ARE READING
My Classmate Is My Husband
FanfictionMengisah seorang yeoja bernama sowon, dia dibesarkan oleh seorang bapa tunggal iaitu, encik kim. Sowon bersekolah di Hyun HighSchool. Dia adalah seorang yeoja yang agak blur. Sowon mempunyai 2 orang kawan yeo ngan 2 orang kawan nam. Salah seorang da...