Bab 26

259 20 0
                                    

Jin sudah selesai melakukan kerjanya lalu duduk di sebelah sowon.
"Nak?" tanya sowon kepada jin di sebelahnya.
"Nak" jawab jin lalu membuka mulut.
"Takkan nak kena suapkan" kata sowon.
Jin hanya tersengih sahaja.
"Mengada ngada lah dia ni" kata sowon lalu menyuakan kek coklat ke mulut jin.

Tiba tiba muncul lelaki tua, "jangan berhenti dari basahkan tubuh rakan kamu tu" pesan lelaki tua itu.
"Nae" jawab sowon sambil mengganguk.
Lelaki tua itu berlalu semula ke dalam biliknya.

"Nah" kata jin lalu menyuakan kek coklat kepada Sowon.
Sowon membuka mulut lalu makan kek itu.
"Comot lah" kata jin lalu mengeset serpihan coklat di tepi bibir sowon.
Sowon hanya tersengih sahaja.

20 minit kemudian,

Kelihatan sowon sudah tertidur di bahu jin, jin memandang ke arah wajah sowon yang berada dekat dengan wajahnya.
Jin memandang ke arah bibir sowon lalu tanpa ragu ragu dia mencium bibir milik sowon senyap senyap dan tersenyum sendiri.
 
S
K
I
P

Kelihatan matahari sudah berada di atas bumbung,
Jin masih lagi terjaga. Sowon yang sudah tertidur di kaki jin tersedar.
"Tak tidur ke?" tanya sowon, lalu memegang wajah jin.
Jin hanya tersengih sahaja.
"Kesian oppa" kata sowon lalu bergalir ke sebelah jin.
Tiba tiba mereka berdua di sergah oleh umji.
"Amboi pasangan kekasih romantiknya, bersemut pulak mata aku tengok" kata umji.
"Eh sejak bila kau dah okey ni?" tanya sowon dia  mengendahkan soalan yang diajukan umji tadi.
"Kau tak payah nak ubah topik, sejak biler korang bercinta ni hah?" tanya umji ingin tahu.
"Bila masa pulak kita orang bercinta, kau ni apa apa je" kata sowon dolak dalih.
"Tak payah nak tipu, aku tak buta lagi lah" kata umji.

            🎡Flashback🎡

"Takkan nak kena suapkan" kata sowon.
Jin hanya tersengih sahaja.
"Mengada ngada lah dia ni" kata sowon lalu menyuakan kek coklat ke mulut jin.

Ketika itu umji sudah separuh sedar, tapi dibuat buat tak sedar kerana ingin mengintai.
'Couple rupanya makhluk dua ekor ni' kata umji dalam hati.
'Okey tak apa kita tengok esok' kata umji dalam hati.
      
       🎡EndFlashBack🎡

Jin dan Sowon mula malu, ternyata gelagatnya dilihat rakannya,
"Cepat lah jawab, biler?" tanya umji ingin tahu.
  "Eh jom lah gerak, karang kita kena tinggal pulak" kata jin mula bertukar topik..
"Haah jom lah nanti saem tinggal kan kita pulak" kata sowon turut bertukar topik.
"Yah! Korang ni pandai lah tukar topik" kata umji geram.
"Shu... Ni rumah orang lah" kata sowon sambil membuat isyarat senyap.
"Ish" kata umji geram.

"Ahjusshi kita orang geram dulu ye" kata jin kepada lelaki tua itu.
"Yelah, ingat biler malam jangan buat bising" pesan lelaki tua itu.
Sowon hanya mampu tersengih sahaja, sebab dia sedar dia salah seorang yang buat bising semalam.
"Kami gerak dulu" kata jin.
"Nae" jawab lelaki tua itu.
Mereka bertiga berlalu menuju ke tempar mereka semula.

Semasa dalam perjalanan, sowon berjalan bersama sama dengan umji. Manakala pula jin hanya mengekori dari belakang.
"Lepas ni ke mana?" tanya sowon apabila dihadapannga ada dua cambah jalan.
"Kanan" jawab jin.
"Nae" jawab sowon dan umji serentak lalu mereka berdua serentak berjalan menuju ke laluan belah kanan.

Tak lama selepas itu terbentang luas sebuah bangunan dan beberapa orang yang amat mereka berdua yang hilang kenal.
"Yuju!" jerit sowon dan umji serentak.

Yuju yang sedang kemurungan begitu happy apabila terdengar suara sowon dan umji.
"Korang!" jerit yuju lalu berlari ke arah umji dan Sowon..
Mereka bertiga berpelukkan.

"Jin kamu tak apa apa?" tanya cikgu bogum kepada jin..
"Tak ada cikgu" jawab jin sambil tersenyum..
"Betul kata cikgu, jin mampu bawa sowon dengan umji balik" celah mimi tiba tiba.
"Tapi... Jhope tu macam mna pula?" tanya daehwi tiba tiba.
"Jhope? Kenapa dengan dia?" tanya umji tiba tiba.
"Dia demam" jawab daehwi.
"Demam pasai pa?" tanya sowon pula.
"Jaehyun sergah dia malam semalam" celah sunyoul.
"Demam terkejut kerh?" tanya sowon.
"Haah" jawab daehwi.
"Ish ish ish" kata sowon dan umji serentak.
"Dah dah jangan nak berbual, sekrang mari kita kemas sebab kita tak boleh lama lama kat sini... Bas otw nk ke sini" celah cikgu bogum.
"Nae" jawab merem semua serentak yang ada.
"Jhope macam mana cikgu?" tanya sunyoul.
"Jhope biar cikgu yang uruskan" jawab cikgu bogum.
"Nae" jawab sunyoul sambil mengganguk.
"Sowon kau okey tak? Ada luka kat mana mana tak?" tanya Guanlin risau.
"Aku okey lah, tak payah nak risau" jawab sowon sambil ketawa kecil.
Jin di sebelah hanya mampu memandang sahaja.

S
K
I
P

Mereka semua sudah tiba di sekolah, sepanjang perjalana pulang jin hanya tidur sahaja kerna berjaga.
"Okey sebelum bersurai cikgu nak ucapkan terima kasih sebab mahu bantu cikgu uruskan tempat rakan cikgu" kata cikgu bogum berterima kasih.
"Sama sama cikgu" jawab semua pelajar serentak.
"Dah ada juga yang sampai hilang" kata cikgu bogum lalu dipandang ke arah umji dan Sowon.
Sowon dan umji hanya tersengih sahaja.
"Okey kalau kita dipanjang kan umur lagi berjumpa lah kita lagi ye..." kata cikgu bogum.
"Nae..." kata mereka semua serentak.
  "Okey anneyeong semua" kata cikgu bogum terlebih dahulu berlalu.

"Sowon" panggil umji..
"Nape?' tanya sowon pelik.
"Kau balik dengan siapa?" tanya umji.
"Tu.." kata sowon lalu dimuncungkan mulutnya ke arah jin.
"Ouh... Okey" jawab umji sambil mengganguk faham.
"Jangan bagi tahu orang tau" pesan sowon.
"Ye aku tahu" jawab umji.
"Apa yang jgn bagi tahu orang hah?!" tanya yuju mencelah.
"Apa dia?" tanya sowon pura pura tidak tahu.
"Eh jom lah nanti lambat pulak balik" kata umji lalu ditarik yuju jauh dari sowon.
Sowon hanya ketawa kecil sahaja.

"Eh sowon kau balik naik apa?" tanya Guanlin pula..
Sowon memandang ke arah jin, Kelihatan jin sudah berjalan terlebih dahulu.
"Jin.. Aku balik naik jin. Appa aku surh balik dengan dia" jawab sowon jujur..
"Ouh okey, kalau macam tu aku pergi dulu lah" kata Guanlin lalu berlalu. Ketika itu hati Guanlin terasa sudah tersiat siat. Tetapi dipura pura seperti biasa agar tidak diperasan orang.
"Dia tak rasa apa apa kan?" tanya sowon sendiri, lalu dengan selamba badak dia berjalan menuju ke jin.

"Oppa" panggil sowon.
"Yah! Guanlin ada lah" kata jin.
"Dia dah tahu lah, oppa ni kan... Tak nak lah kawan oppa" kata sowon sengaja dimanja kan suaranya. Lalu berjalan masuk ke dalam kereta.
"Merajuk pulak dah..." kata jin lalu dilajukan jalan nya ke kereta untuk memujuk buah hatinya.

👇Vote....TQ.....

My Classmate Is My Husband Where stories live. Discover now