5

31 4 0
                                    

DI ATAS PENTAS PIANO ACADEMY OF SEOUL.

Daniel menggenggam kedua-dua belah tangannya sekuat mungkin. Cuba meredakan perasaan cuak di dadanya. Perutnya mula terasa sakit. Perkara yang biasanya akan dialami oleh manusia normal apabila nervous.


"Be strong,Daniel. Kau boleh buat punya."Daniel berbisik perlahan.



Dia terus berjalan penuh yakin ke arah bangku kecil di hadapan sebuah piano. Melemparkan senyuman terhadap para juri dan menunduk hormat sambil matanya melilau ke arah penonton lalu menjumpai sepasang Mata milik Seongwoo. Mereka bertukar senyuman.



Secara tiba-tiba,dia terpandang Momo di antara penonton tersebut. Apabila pandangannya dialihkan buat Kali kedua,apa yang dijumpai hanyalah seorang penonton perempuan yang mirip sedikit seperti Momo.




'Aishhh aku berilustrasi lagi nampaknya' Daniel berkata dalam hati.




Kepalanya digeleng perlahan cukup sekadar tidak disedari oleh sesiapa pun di situ. Dia menghela nafas berat. Jarinya diletakkan di atas kekunci piano.



Beberapa saat kemudian,bait-bait 'Serenade and Dance of Spring'mulai kedengaran. Daniel memainkan lagu tersebut mengikut versinya yang tersendiri. Langsung tidak menyerupai pemilik asal lagu tersebut, Stephen Reynolds.




DI LUAR PIANO EMPEROR OF SEOUL.

distanceWhere stories live. Discover now