hoofdstuk 11

99 11 0
                                    

P.O.V. Luke

Volgens mij vindt Niall Naomi ook leuk. Toen hij ons riep keek hij super chagrijnig, alsof Naomi zijn vriendin is. Ik probeerde het toen te negeren, maar het is moeilijk omdat Naomi Niall ook mag. Ik schud de gedachtes van Niall en Naomi weg en begin me te focussen op onze eerste optreden. Ik liep samen met Naomi achter de andere jongens aan naar de kleedkamers. Naomi haar hand lag nog steeds stevig in de mijne, waardoor ik me super kalm voelde. Calum, Ashton en Michael gingen links een van de kleedkamers in en de andere jongens liepen naar de volgende kamer. Ik stopte in de gang voor onze kleedkamerdeur, want ik wist dat Naomi niet alles in de kleedkamer hoefde te zien. Ik keek haar aan en we glimlachte beiden meteen. 'Blaas het dak er niet af er is regen voorspelt.' Waarschuwde Naomi lachend. Ik grijnsde en trok haar meteen in een knuffel, die eigenlijk gewoon vanzelf ging. 'Ik zie je na ons optreden. Oke?' Ze knikte met nog steeds haar hoofd op mijn borst.

Na de knuffel liep ze met onze manager mee naar een andere kamer waar ze vast kon wachten totdat wij klaar waren. Ik liep snel de kleedkamer in waar vier outfits voor ons klaar waren. Michael en Calum zaten achter een van de make-up tafels soort van kappertje te spelen en Ashton zat op de bank met zijn telefoon. 'Even een afscheidskusje gekregen voor het optreden?' vroeg Calum me lachend. Ik keek blonzend naar m'n schoenen. 'Luke het is duidelijk je vindt haar leuk.' Mijn wangen werden nog roder en ik ging snel naast Ashton zitten. 'Maar Luke wat wou je ons nou vertellen in het hotel?'

P.O.V. Naomi

Nadat Luke me omhelsde was het tijd om naar de hang out te gaan. Jim leidde me naar een kamer waar een televisie, één grote bank en een paar zitzakken stonden. Jim liet me achter in de deuropening zonder iets tegen me te zeggen. Natuurlijk hij is nu super druk bezig met de jongens, maar terwijl er een concert een paar meters van me vandaan wordt opgevoerd moet ik een beetje MTV gaan kijken? Ik had eigenlijk verwacht dat het hier anders werd geregeld, maar blijkbaar niet. Ik plofte neer op de bank en zette de televisie aan. Dan maar niks doen.

Na tien minuten werd er geklopt op de deur. Ik draaide me om en daar stond Niall in de deuropening, met oortjes en al in klaar om op het podium te verschijnen. 'Uhmm heei...' zei ik. Niall keek een beetje bezorgd en ik ging wat rechter zitten. 'Niall is er wat aan de hand?' Natuurlijk wist ik wel dat hij niet blij is met hoe Luke en ik ons gedragen, maar dat moet hij dan wel zelf zeggen. Niall liep de kamer stil in en kwam naast me zitten. 'Naomi het spijt me...' Hij ademde diep in en ging verder voordat ik hem kon vragen waarvoor hij zich speet. 'Het spijt me dat ik zo raar doe, maar ik moet eerlijk zijn ik vind je een super leuke meid.' Voordat Niall iets kon zeggen omhelsde ik hem. Zijn grote lange armen kwamen om me heen. Ik had het gevoel dat ik hem nu niet moest beladen met teleurstelling en gaf hem wat hoop. 'Ik vind je ook een leuke jongen Niall.' fluisterde ik in zijn oor. Niall boog weer naar achteren en keek me aan. 'Maar ik vind je leuk leuk Naomi.' Ik opende mijn mond om te antwoorden, maar Niall was me al voor. 'Je hoeft er niet op te antwoorden Naomi. Ik weet hoe het zit tussen jou en Luke.' Mijn maag kromp ineen. En net toen ik dacht dat hij klaar was met zijn verhaal zei hij nog wat. 'Maar je moet weten dat ik er voor je ben, ookal ben ik je tweede, of derde keus.' En hij stond en liet mij verstijfd achter. Niall draaide zich weer naar me toe bij de deuropening. 'Blijf je hier of kom je meekijken hoe de jongens spelen. Ze gaan zo beginnnen. Ik stond op en Niall en ik liepen zij aan zij naar de zaal. Ik ben blij dat Niall makkelijk van onderwerp kan veranderen en ik ga vanaf nu proberen om onze band sterker te maken.

Toen Niall en ik de zaal inliepen via de vip ingang werd Niall meteen toegeschreeuwd door duizende fans. Dranghekken en bodyguards beschermden ons van de graaiende armen. Ik durfde Niall zijn hand niet te pakken dus ik stond dicht tegen hem aan. Ik probeerde de gillende fans te negeren en keek afwachtend naar het podium. Luke, Michael, Calum en Ashton werden gillend begroet door de fans en ze begonnen met spelen. Niall en ik dansten en zongen vrolijk mee met alle nummers. Toen de jongens begonnen met Don't Stop werd het publiek nog wilder en ze sprongen op hun plaats. 'Ik moet me klaarmaken voor het optreden. Red je het hier alleen of ga je met me mee?' schreeuwde Niall in m'n oor boven de luide muziek. 'Ik red me wel.' schreeuwde ik terug en knuffelde Niall voordat hij wegging. Ik pakte m'n telefoon en probeerde foto's te maken van het publiek en de jongens. Ik merkte de drukte helemaal niet meer en niemand keek meer mijn kant op, omdat Niall al weg was. Ik ging dichterbij de dranghekken staan, zodat ik een leukere foto kon maken. Voordat ik het wist werd ik naar voren gesleurd bij mijn haren en armen door een stel fans.

'Ben jij Naill zijn vriendin?'

'Hoe ken jij de jongens?'

'Mogen we backstage meekijken?'

En in een klap kwam mijn angst voor druktes weer terug. Ik stond nu tussen een stel fans aan de andere kant van de dranghekken.

Niall is so lief voor Naomi, maar zelf vind ik dat hij geen tweede keus waard is.

In my head - L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu