Samtalet med Fiona

1.9K 69 2
                                    

Natalie skriker snabbt hej till Lina innan hon rusar upp för trappan och in på sitt rum. Inne på rummet rycker hon åt sig sin mobil och letar upp Fionas nummer.

Natalie har precis kommit hem från zooet. På zoo blev Natalie av med sin kyssoskuld! Sin kyssoskuld! Det är så stort så att det är svårt att beskriva.

En sådan här sak måste man berätta för sin bästis.

Natalie leker med en bläckpenna medan hon låter signalerna till Fiona gå fram och efter typ 15signaler svarar Fiona.

- Hej Natta! Vad är det?

Natta ler och svarar:

- Bra. Det har hänt något helt fantastiskt!

Det blir tyst i luren en stund och Natalie hör hur det smäller i en dörr. Antagligen Fionas rumsdörr.

- Tell me! kvittrar Fiona och Natalie ler.

Snabbt sätter hon sig tillrätta bland kuddarna i sängen och spänner sig. Det kommer bli himla spännande att höra Fionas reaktion på detta.

- Jag har blivit av med min kyssoskuld! skrik-jublar Natalie och väntar på samma sak från Fiona.

Det kommer inget jubel inte ens något skrik allt är bara tyst. Genast blir Natalie nervös.

- Fiona? säger hon undrande.

Natalie väntar och hennes hjärta sjunker när hon hör hur Fiona skickar i andra sidan luren.

- Till vem Natta? Det var väll inte en sådan där engångskille? undrar hon.

Natalie känner ilskan komma. Fiona kan inte ens låta glad för hennes skull! Natalie spelade faktiskt helt överlycklig när Fiona förlorade sin kyssoskuld. Det är orättvist att Fiona inte kan spela tillbaka!

- Till en supersnygga kille jag har hans nummer, säger Natalie med ganska kall röst.

Natalies hjärta sjunker ytterligare efter att hon hör Fionas andra suck.

- Bor han i Yngsjö? undrar hon.

Natalie svarar ett hårt ja och vill egentligen bara slänga in sin telefon i väggen. Måste Fiona jämt vara så negativ?

- Natta du inser att ni aldrig kommer träffas mer efter denna sommaren va? undrar Fiona och Natalie hör hur hon flyttar på sig.

Nu börjar Natalie inse Fionas poäng och hon bytar hand att hålla mobilen i.

Sen svarar hon att hon inte tänkt på det innan och Fiona fnittrar till.

- Du är i alla fall kär och det är huvudsaken gumman! kvittrar Fiona och Natalie älskar henne igen.

Visst Fiona kan vara dum men hon har oftast en poäng bakom allt hon säger.

- Du får väll se till att få så mycket som möjligt från honom nu när du har chansen innan sommaren är slut, säger Fiona med fundersam röst.

Natalie kan inte hjälpa att en rodnad sprider sig på hennes kinder. Hon är glad att Fiona inte ser henne. För till skillnad från Fiona börjar Natalie alltid rodna när det gäller sex. Hon tycker inte att det är någon naturligt, som Fiona.

- Natta, om du verkligen vill komma ihåg honom så låt honom ta din oskuld. Det är det ända killar vill och du kommer komma ihåg din första. Det gör man alltid, säger Fiona allvarligt.

Natalie rodnar ännu mer och hon svarar inte. Fiona suckar igen, fast mjukt denna gången.

- Okej, gör som du själv vill gumman men ring mig sen och berätta allt. Okey, älskar dig, säger hon.

Natalie ler lite och drar med fingrarna utanpå sitt överkast.

- Älskar dig med! svarar hon till sist och det klickar i mobilen efter att Fiona lagt på.

I crashedWhere stories live. Discover now