4. Slomljena

2.9K 176 34
                                    


Ono što ne vidimo, ne znači da ne postoji.

___________________

Mila se tupo pokrenula.

Kada je videla Čeza, prvo što joj je sinulo bilo je da joj je Harper skinula lisice verovatno zato što je Čez to zatražio. Dok mu je prilazila osrednjim koracima, i dalje je stajao na istom mestu, posmatrajući je.

Ona je stala na korak od njega, a zatim ne pogledavši ga sela na mesto preko puta onoga gde je on sedeo. Čez je seo istog trenutka kada se ona smestila.

Stavila je ruke na sto, posmatrajući u njegove ruke i zapamtivši da na levoj ruci ima skupoceni sat. Pamti da ga je uvek viđala sa satom na rukama, kožnim rukavicama i skupocenim kaputom dok su se viđali po njegovim automobilima, iznajmljenim vilama ili onima koje nikada nije koristio. Kao nervozan bi i zapalio skupocenu cigaru, što je upotpunjavalo izgled.

Pravilo je bilo da se nikada ne viđaju u javnosti.

Znala je da ako voliš neku osobu, ne bi trebalo to da kriješ od javnosti. Priznala je sebi jednim delom da je posumnjala u njegovu ljubav. Ono što je sledeće izgovorio, nateralo ju je da se pokaje što je to ikada pomislila.

"Razvešću se", progovorio je, a bariton njegovog glasa je naterao svaku dlačicu na njenom telu da se naježi. Mila ga je istog trenutka pogledala u oči, suočavajući se sa njegovim pogledom koji ju je već posmatrao.

"Molim?", upitala je skoro u neverici. Nije mogla da veruje šta je on upravo rekao i to baš sada, kada se ona nalazi u zatvoru.

"Moj advokat radi na pokretanju brakorazvodne parnice. Razvešćemo se na prvom ročištu", nastavio je. Njegov pogled je odavao iskrenost.

"Da li ona to zna?", upitala je Mila, misleći na to da li njegova žena, Sandra, zna da će se oni razvesti.

"Obavestio sam je ovog jutra", njegovi odgovori bili su direktni, kratki i jasni.

"Da li je to zbog mene?", upitala je nakon par trenutaka tišine, skoro oklevajući se. Pitala se i želela je da zna da li čovek koga voli želi da se razvede od svoje žene zbog sebe ili zbog Mile. Odgovor je došao istog trena.

"Jednim delom je zbog mene samog. Kada nešto ne ide - onda ne ide", zastao je pa nastavio, "I da, drugim delom je zbog tebe. Ne želim više da budem odvojen od tebe i znam samo da sam ovo trebao da uradim još mnogo ranije", u sledećem trenutku joj je dodirnuo ruku, stavljajući dlan preko njene šake. Za sekundu se ukočila, ne znajući kako da reaguje. Onda se opustila.

"Čeze, ja sam u zatvoru i ne mogu da ti dopustim da me čekaš. Možda...", prekinuo ju je istog trena, povukavš ljitito ruku.

"Znam šta ćeš sada reći. Možda advokat neće uspeti da te izvuče odavde", završio je njemu rečenicu, koju je sama započela. Progutala je pljuvačku i zagledala se u plavetnilo njegovih očiju koje su postajale tamnije kako je besneo.

U sledećem trenutku je ustao od stola nervozno.

"Uspećemo. Izvući ću te odavde čim pronađem način. Neću da dozvolim da nedužna sediš u zatvoru", onda mu je glas smekšao, "A i da si kriva, uradio bih isto", prošaputao je nežno, a oči su mu sada poprimile onu umilnu nijansu morsko svetle boje koju je Mila obožavala.

"O Čeze", nastavila je, "Samo ne želim da provedeš svoj život čekajući mene. Deset godina je mnogo", opet ju je prekinuo odsečno, ne obazirajući se na to da li je ona nešto želela da kaže.

"Neće biti mnogo ako te izvučem odavde. Moj advokat radi na slučaju punom parom i nisam želeo ovo da ti kažem jer sam želeo da to bude iznenađenje, ali -", zastao je sa nadom u očima, " - na tragu je nečega. I okončaćemo ovaj pakao. Samo se drži", rekao je, a njoj je neka nova nada sinula. Odjednom, iako se nikada ne nada i ne misli na sutra - jednom u životu je pomisila kako će ako sve uspe, imati jedno srećno figurativno sutra. Sa čovekom koga voli.

"I žao mi je što nisam video Dejvidovo zlostavljanje", započeo je, promenivši temu, "Dođavola, da sam znao, možda se ništa od ovoga ne bi desilo!", rekao je, ljut sam na sebe. Ona je pomislila da kada bi kod zadobila neku modricu od Dejvida, odbila bi da se vidi sa Čezom spomenuvši neki izgovor. Čez nikada nije posumnjao.

"Ne krivi sebe", dodala je, "Dejvid je bio psihopata i retko ko je mogao da vidi njegovo pravo lice", uzdahnuo je umorno na njene reči.

"Uskoro će doći Majkl kod tebe i obavestiće te o tragovima. Rekao je da mora sa tobom da popriča o nečemu, ali mi nije rekao tačno o čemu", klimnula je na to. Zatim ju ne on ponovo uzeo za ruku, smesivši se preko puta nje sa istom iskrom nade u očima. To ju je uvek ohrabrivalo.

Dok je za Milu čaša bila poluprazna, za njega je bila polu puna. I volela je to što su oboje isti, a tako različiti.

"Izvući ću nas iz ovog pakla. Obećavam ti", bile su poslednje reči koje je rekao pre nego što je obećao. Reči pune nove vere, nade i ljubavi. Tako malo, a opet tako puno.

I dok ju je čuvarka lisicama odvodila do svoje ćelije i do zaborava, slomljena Mila nije mogla da se ne zapita čime je zaslužila tako divnog, požrtvovanog muškarca u svom mrtvom moru od života.

_______________________

Nastavak je kratak, znam, ali sam tako i htela kako biste videli vezu između Čeza i Mile.

Šta kažete?

Nevina|✔Where stories live. Discover now