Arkadaslar bu uygulamadaki ilk deneyimim olck
Hikayenin tamami bana ait ve bnm kendi yasantm
Neredeyse gunlugume yazdgim seyleri sizlere yazcam
Hikayemi kime anlatsam gozleri dolar
Obur hikayeler gibi akici olmayablr ama benimkinde asla abarti olmicagi icin sade bi hikaye olck
Ben DAMLA..
Istanbulda yasayan ve 6. sinifa giden siradan bir kizim..
Annem babam ve kardesimle birlikte yasamimizi dewam ettiriyoruuzz..
O gun turkce ogretmenin aile konusundan bahsediyordu , saygi ve sewgi cercevesinde mutlu bi aile tablosu anlatti bize. Birkac arkadasima soru sordu ve iclerinden bir tanesi annesiyle babasnn ayri oldgnu soyledi. Hic kafama takmadim yani uzulmedim. Neyse ewe arkadasmla birlikte yuruyoruzz.Tabi acim ewde yemek yicem. Ewe wardim.Baktim annem uyuyor.Annem normalde bu saatlerde uyumaz hic.Annemi uyandirdim.Annem topalliyordu.
- Anne noldu " dedim
- Yok bise kizim " diye cvp werdi
Kendime biseler hazirladm ve odewlerimin basina gectim
Aslnda pek siradan bir aile oldgu soylenmezdi. Ewde pek kiyafetm yoktu ve babam anneme hic para birakmazdi. Simdi hepinizin aklina maddi sornlarimiz wardr diye ewe oara birakmadigini dusunuceksnzdir ama ondan deildi. Babamin huyu buydu..
Konumuza donelim. Aksam babam ewe geldi. Annemle odada konustuklarina kulak misafiri oldum.Annem bugun megerse hastaneye gitmis ve doktor bel fitiginin oldgunu soylemiss.. Annem cok uzgundu o gun. Artik fazla yemek yapamiyor kapilari acmaya bile zor gidiyordu. Ama babam bir kere bile demedi tedaviye git diye..
Siradan gunlerimiz bir hayli degismeye basladi. Bir gun babam anneme dediki benim kardesimin ( yani amcamin ) ewlenme wakti geldi Onun dugununu biz yapicaz dedi.
Tabi amcamda birini bulamadigi icin gorucu usulu ewlenmek istedi. Mardine gittiler annemle babam. Kizi istemis aileside wermiss kizi...
Istanbula geri dondulerr. Annemin bel agrilari birazda olsa dinmisti. Birgun dayim annemin bel fitigini farketti ve dediki anneme fizik tedaviye git annemde babamla konstu babam tamam dedi 2,3 ay annem fizik tedaviye gitti. Tabi bu arada amcamin dugun hazirliklari basladi. Nisan dugun derken ewlendileer..
Bir gun annem yine fizik tedaviye gidicekti. Babamdan yol parasi istedi.
Babam "vermiyorum" dedi ve ewden cikti..
Annem oturdu agladi. O ikisini ilk defa boyle gormustum. O gun annm tedaviye gitmedi. Iki mahalle otemizde olan teyzemlere gittik. Tabi her hafta 4-5 defa giderdik bildgn buyuk bir aile gibiydik nedenmi ? amcam teyzemle ewliydi birde teyzecocuklariydilarr. biliyoum cok karisik. Teyzeme gittik 2 saat boyunca odada konustularr. Tabi yeni ewlenen amcamda teyzemlern binasnn en ust katinda oturuyorlardi. Kucuk amcamin ewlilik masraflari annemdendi
ew kirasi ise teyzemle ewli olan amcamdan. Bir gun kucuk amcamla eewli olan yengem annem birde teyzm toplandilar aralarnda guluserek sohpet ediyolarrr..
Konu anneme geldi. Annemde babamin ewdeki huysuzluklarini anlatti. Teyzemde biraz babama karsi ters konustu. Neyse herkes evineee. Aksam oldu babam ewe geldi. annem uyuyordu. Babam annemn yanina geldi. Dediki " sen niye durmadan uyuyorsun " annem dedi ki "belim agriyor "
babam bir cumle soyleyip cikti ( bagirarak ) "sende artik ise yaramaz oldun "
Iste o gun o mutlu aile tablosundan eser kalmadigini anlamistm..
Yine bir aksam bizim aile birde kucuk amcam ve esi teyzemlerde toplandik..
Kuzenlerim, ben , kardeim, annem babam amcam teyzem , kucuk amcam ve esi...
Yengem herkesi etrafa topladi
Ve telefonunu kurcaladi. Bir ses kaydi acti. Ses kaydinda teyzemin babam hakknda soyledgi ters soyler wardi megerse yengem olacak o kadin teyzemn sesini kaydetms
her 3 aile o gece koptu...
Biz ewe geldik. Ve babam anneme bagirdi dedki senn kardesinn derdi ne. Annemde dogal olarak teyzemi savuaya gecti ayni huzursuzluk teyzemlerdede wardi. Ama yengemler gayet mutluydu..
2 haftaya kalmadi 3 ailenn arasi duzeldi..
Yine bir sabah yengem tek basina bizim ewe geldi.. Annem ne olur ne olmaz teyzemi cagirdi . yalan iftira cikmasin yine diye. Cay iciyoruzz...
Yengem dediki anneme " ee siz abiyle birbirinizi sewerek mi ewlendiniz " annemde konuya basladi annem dediki " biz kocamla 4 yil boyunca mektuplastik ailem birturlu vermedi ona beni ama 5 yilin sonunda ewlendik ve halada asigiz birbirimize " dedi
Yengem o anda oyle bir kahkaha attiki kalkti ayaga , ellerini birbirine bagdastirdi ;
ve dediki
- "Gorecez bakalm 1 yil sonra o ASKINIZI... "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
istanbulun kaderi
Romancebir genc kizin ask hayatinin istanbulla birlikte degismesini anlatan bir hikaye