PART XXXVIII
"Mummy!"
"Tashriq, Tashfin. Jom ikut, mummy. Kita siap."
"For?"
"Tak nak keluar dengan abi ke?" Troy dari dapur mencelah perbualan isteri dan anaknya.
"Abi!" Semua berlari ke arah Troy yang berada di dapur sibuk masak menyediakan makanan untuk aktivit picnic mereka di atas bot petang ini.
"How's your day, boys?"
"Boring. Mathematics and readings."
"Mummy salah dengar ke?"
"No, mummy. Kami gurau je." Tashriq cepat-cepat menutup katanya.
"Tak apa. Petang ni kita buat fun activities. Mummy memang boring..."
"Like seriously, Troy?"
"What? Betulkan, boys?"
"Betul!" Amboi, boys dah jadi geng abi dia.
"I wish I had a little princess." Kata Farah dalam tak sedar.
"Apa sayang cakap tadi?" Suaminya memeluk pinggang dia. Sambil tangan lagi sebelah memegang sudip. Rasa comel pula tengok suami dia dengan sudip dan memakai apron yang ada ropol-ropol.
"Nothing."
"Boys, dengar tak apa your mummy cakap?"
"Mummy cakap mummy nak princess. Maybe she want to create a girl teams."
"Babies! I though you guys with me."
"Sorry, mummy. Abi is the best!" Tashriq mengenyit mata ke Troy. Amboi, dua beranak ni.
"Tashfeen?"
"Twins is in the same group, mummy. Sorry." Tashfeen berhigh five dengan Tashriq.
"Ok, now I really hope I own a little princess."
"Your wish is my command, queen." Farah meletakkan tangannya di dada Troy. Menahan jarak diantara mereka. Kalau tidak ditahan mahu scene kiss berlaku depan mata anak-anaknya.
"Hu- Hub- Hubby." Tersekat-sekat dia nak sebut perkataan tu. Masih cuba menyesuaikan diri.
"Boys, tutup mata." Sebelum sempat bibirnya diragut dia nampak anak kembarnya menutup mata dengan tangan.
"Dah, sayang nak uruskan anak-anak. Nanti lepas tu hubby mandi. Pasal tapau semua ni, sayang uruskan."
"Thanks, sayang. Boys ikut mummy pergi siap." Tashriq yang memegang mangkuk ingin membantu abinya terbantut.
YOU ARE READING
QUERENCIA
RomanceElisha Natasha atau senang dipanggil Eli seorang gadis yang penakut, clumsy, kelibut. Sebutlah serangga apa pun, muka dia dah mula berkerut. Ibarat kalau ada lipas di bilik dia, dia akan ajak abangnya pindah rumah detik itu juga. Dia dibesarkan hany...