سلاااااام. خوبید؟ خب من خیلییی خوشحالم. چون پس فردا پاییز که فصل مورد علاقه ی منه شروع میشه :"»»
حالا خود پاییز رو بذاریم کنار، این پست رو واسه اول مهر گذاشتم که با پاییز شروع میشه. « با خودشون میگن خیلی بهش علاقه داریم، چرا باید پستشو بخونیم»
خب من به خاطر همین این پستو دارم می نویسم. میخوام راهایی رو بدم که تحمل مدرسه براتون راحت تر باشه. البته ممکن هم هست فرقی نکنه اما من تلاشمو می کنم.یکی از چیزایی که باعث میشه از مدرسه بدمون بیاد کار های زیادیه که بهمون میدن و باعث میشه وقت نکنیم کار های دیگه انجام بدیم.
خب راهش برنامه ریزیه. به هر حال این کارا هستن و باید انجام بشن. اما با برنامه ریزی دقیق زمانتون و همینطور پایبند بودن بهش می تونید هم از استرستون کم کنید هم به یه سری کار های اضافه برسید. یعنی میگم دو روز تعطیلی ۱۷ ساعت وقت دارید، اگه هر روزش دو ساعت درسای هفته اتون رو انجام بدین کلی از مشغولی روز های هفته اتون کم میشه.یکی دیگه اینه که باید صبح زود پاشیم و هممون شب دیر وقت می خوابیم و بذار اینطوری بگم، فکر کن ساعت سه صبح خوابیدید، ساعت شش و نیم بیدار میشی و دو تا لیوان قهوه میخوری و با شکم گرسنه و چشمای ریز از خواب میخوای بری بشینی سر کلاسی که بهش علاقه ای نداری ( ریاضی :| ) با ادمایی که روی مخت میرن و خوشحالم باشی؟ خب معلومه باید از مدرسه بدت بیاد! صبحونه های خوشمزه ای که دوست دارید بخورید، شبا زود بخوابید تا صبح خوابالو نباشید و سعی کنید بیشتر توجه اتون رو بذارید روی چیزایی که دوست دارید. مثلا درختا و اسمون و ادمایی که بیرونن و خوراکی ای که با خودتون بردید و دوستش دارید یا کتاب شعری که تازه خریدید و توی کیفتونه. همیشه چیزای کوچیکی که میتونن توجه اتون رو از چیزای بد دور کنن وجود دارن، فقط باید به اندازه کافی دنبالشون بگردید.
- اب و گلاب و شکر بخورید. خیلی خوشمزه نیست اما مامانم میگه برای اعصاب خوبه و به من که یک بی اعصاب مادر زادم اعتماد کنید، ارومتون میکنه. فقط زیاده روی نکنید، مثلا هفته ای دوبار؟ چون من عوارضش رو نمی دونم و مسئولیتی نمی پذیرم اما خودم چندین بار خوردم و فعلا چیزیم نشده :))
-اگر علاقه دارید سعی کنید دوران مدرسه بیشتر اهنگای اروم و ترجیحا بی کلام گوش بدین چون مدرسه و شلوغیاش اونقدری ذهنتون رو پر می کنه که نخواید با گوش دادن به یه سری اهنگ تند و پر کلام، کلا به هم بریزیدش
-وقتایی که توی سرویسید، زنگ تفریح هایی که بیکارید، وقتایی که حوصله ندارید درس بخونید و کار دیگه ای هم ندارید کتاب بخونید ( اگه علاقه دارید) کلا توی دوران مدرسه که خیلی مشغولیم مولتی تسکینگ خیلی مهمه. وقتی دارید اماده میشید سریال ببینید، وقتی راه میرید کتاب بخونید یا حتی بهتر کتاب گویا گوش بدین و این مدل کارا دیگه
- خریدن لوازم تحریر رنگی و یادداشت برداریای رنگی و هایلایتر های چند رنگ و کلا چیزایی که باعث میشن به ذوق بیایید کمک میکنه. از این چیزا با خودتون ببرید مدرسه. مثلا من خودم بالای یه سری از دفترام متن ترانه های مورد علاقمو مینویسم. توی کلاس خوشحالم میکنه و همچینین به عنوان یک سادیسمی که علاقه ی شدیدی داره ورقه های دفتر و نوت های درسیش رو با خط خطی و نوشته های چرت و پرت خراب کنه، برای اینکه مجبور نشم برگه ای که بالاش کلی وقت گذاشتم متن اهنگ نوشتم رو بندازم دور، جلوی خودمو میگیرم و برگه ها و یادداشت هامو خراب نمی کنم. میتونید نقاشی های ریز برگ و درخت و قهوه و اینا هم بکشید. یکم ذوق میده بهتون دیگه
کلا اینکه هرچقدر میتونید طی این ایام خودتون رو اروم نگه دارید، به خودتون فشار نیارید، مهم نیست چقدر یه موضوع مربوط به مدرسه رو توی ذهنتون مهم کردن، اونقدری مهم نیست که براش یه عالمه استرس داشته باشید، دنبال چیزای کوچیکی باشید که خوشحالتون میکنن، خوب بخوابید، چیزای خوبی بخورید، با خودتون مهربون باشید و این ایام رو با مسخره کردن و گیر دادن به هم دیگه برای هم دیگه سخت تر نکنید، باهم و با طبیعت مهربون باشید، اب بخورید، از وقتتون به نحو احسنت استفاده کنید و نهایتا اینکه سعی کنید لذت ببرید.
امیدوارم اول مهر خوبی داشته باشید. 💛🌻
پ.ن: چون نفرت نسبت به مدرسه و اول مهر به طوري ترند شده به اين معني نيست كه تو هم بايد خودتو مجبور کنی كه ازش بدت بياد. من عاشق شروع مدارسم. توهم ميتوني بياى پيش من با هم عاشقش باشيم يا حتى اگه عاشقش نيستى انقدر حس بدى بهش نداشته باشى. بيشتر حس بد اين ايامتون تقصير خودتونه و كاملا تحت كنترلتونه، پس تبديلش كنيد به انرژى مثبت. با تشكر.
ESTÁS LEYENDO
Psithurism
De Todoاگه كتابى هست كه واقعا دلت مى خواد بخونيش اما هنوز نوشته نشده، خودت بايد اونو بنويسى. -تونى موريسون