6

112 6 0
                                    

Nayeon berjalan menuju ke parking lalu beliau terkejut melihat felix yang sedang terbaring di atas jalan. Nayeon berlari kearah felix. 'Felix, kau ok tak nih??'. Kata nayeon cemas sambil memegang kedua pipi felix. Felix memandang nayeon lalu memegang tangan nayeon. 'Aku ok la'. Kata felix dan cuba untuk bangun dengan bantuan nayeon. Nayeon membawa felix untuk duduk di seat sebelah pemandu. 'Kau duduk sinih, biar aku drive'. Kata nayeon. 'Jangan,Aku boleh drive. Bukan terok sangat luka nih'. Kata felix dengil. 'TAK PAYAH. kau duduk je kat sinih'. Kata nayeon lalu menutup pintu kereta felix. Nayeon berjalan kearah seat pemandu dan beliau mula memandu menuju ke rumahnya. Sewaktu manuju pulang ke rumah, nayeon mula teringat untuk singgah di farmasi untuk membeli ubat. Nayeon singah di farmasi. 'Duduk jap, aku gi beli ubat'. Kata nayeon membukan seatbeltnya. Felix menahan tangan nayeon. 'Tak payah la... Aku ok jelah. Aku just nak balik'. Kata felix lemah. Nayeon mengabaikan felix lalu beliau menepis tangan felix dan berjalan ke dalam farmasi.

Skip

Selepas 20minit mereka pun sampai di rumah. Nayeon memapah felix masuk ke rumahnya dan terus menuju ke bilik felix. Nayeon membaringkan felix. 'Berat aa kau'. Kata nayeon penat. 'Sape soh papah aku'. Kata felix terkekeh sedikit. 'Eleh, kalau aku tak papah kau... Memang sampai minggu depan la kau duduk dalam keta tuh'. Kata nayeon. 'Hmm.. Nah, kunci keta kau'. Sambung nayeon sambil memberikan kunci kereta kepada felix. Felix menerima huluran. 'Kau duduk jap, aku gi ambik barang'. Kata nayeon lalu keluar dari bilik felix. Nayeon berjalan turun ke ruang tamu untuk mengambil ubat yang dibelinya tadih dan nayeon naik semula ke bilik felix. Nayeon masuk dan duduk di tepi felix yang sedang terbaring di atas katil. Nayeon meletakkan ubat di meja sebelah katil felix. Nayeon mengambil ubat dan dituang ke atas kapas, lalu menyapukan di sebelah bibir felix yang luka. Felix merintih kesakitan. 'Ah!sakit aaa...'. Kata felix. 'Memang la sakit, nama pun luka'. Kata nayeon. Saat nayeon sedang focus menyuci luka di bibir felix, felix curi ii pandang dia. 'Masyaallah....!!!! Canteknya bidadari syurga di depan mata ku ini ya Allah...'. Kata hati felix. 'K done! Dah kau gi mandi aku masakkan bubur kat kau jap'. Kata nayeon lalu keluar dari bilik felix dan turun ke dapur. 'Baik pulak dia ngan aku'. Kata felix pelik.

Skip

'Lee felix!! Turun makan. Aku dah masak nih!!!'. Jerit nayeon dari dapur sambil menyediakan bubur buat felix, tapi tiada sahutan dari felix. 'Haih.. Mana pergi laa anak lee nih'. Ngomel nayeon sambil menaiki tangga, menuju ke bilik felix. Nayeon masuk ke dalam bilik felix. Kedengaran air di tandas. 'Laa.. Mandi kott'. Kata nayeon lalu menuju ke depan pintu tandas. Tok tok tok. 'Felix, japgi kau turun tau. Aku dah siapkan bubur kat kau'. Kata nayeon. Felix tidak memberi sebarang respon. 'Lantak aa..'. Ngomel nayeob,lalu dia mula berjalan untuk keluar dari bilik felix.
'Nayeon!'. Nayeon menghentikan perjalananya,lalu menoleh kearah pintu tandas. 'Apa?!'. Balas nayeon. 'Tolong ambik tuala aku jap,kat belakang pintu tuh'. Kata felix. Nayeon memandang kearah belakang pintu bilik felix. 'Haih...mandi tak reti nak ambik tuala. Pemalas tul la anak lee nih'. Ngomel nayeon again😂. Tiba ii muncul idea jahat nayeon untuk kenakan felix.

Nayeon mengetuk pintu tandas,lalu felix membukanya separuh dan felix duduk di belakang pintu tandas itu kerana badanya tidak bebalut seutas benang sekali pun. Nayeon meyuakan tuala itu ke dalam tandas,lantas felix hendak mengambilnya..cepat ii nayeon mengambinya kembali. 'Nayeon.....jangan la maen ii. Aku sejuk nih'. Kata felix. 'Kalau kau nak kau ambik aa'. Kata nayeon,still dok acah ii felix. Felix mula geram. 'Nayeon...lebih baek kau bagih. Japgi kau yang parah'. Kata felix geram. 'Bluerkk...tak takut'. Kata nayeon. Dengan tenaga yang felix ada,felix terus menarik tangan nayeon sehingga nayeon ke dalam tandas itu. Nayeon terkejut. Lantas nayeon masuk ke dalam tandas itu kerana ditarik oleh felix,dia terus menutup matanya dengan kedua dua terlapak tangannya.

Tbc
Abaikan typo
Vote;

MARRIED THE BAD GIRLWhere stories live. Discover now