17

90 5 0
                                    

Keesokan harinya. Felix bangun dulu dan dia melihat kearah tepinya. Terlihat wajah ayu nayeon yang cantek lagikan manis di depan matanya. Felix amat tenang melihat wajah nayeon yang sangat tenang saat tidor. Felix bangun lalu dia menuju ke tandas untuk mandi.

Skip:selepas mandi.

Felix keluar dari tandas dengan hanya memakai tuala yang diikat pada paras pinggangnya dan menuju ke meja make up untuk menyikat rambutnya. Dalam masa yang sama, nayeon baru membuka matanya dengan perlahan lahan lalu dia bangun dan melihat susok figura yang ada di depan meja make up itu. Felix menyedari bahawa nayeon memandangnya dari pantulan cermin serta kelihatan nayeon hendak menjerit tetapi dengan sepantas kilat felix berlari kearah nayeon dan menuju mulutnya. 'Shhhhhh...nih aku la felix!'. Kata felix. Nayeon masih dalam keadaan yang terkejut, lalu dia menepis tangan felix dari menekup mulutnya.'Ish.. Kau gi aa pakai baju!!'. Kata nayeon menolak felix. 'Lek aa.. Tkyah ii jerit ii bagai. Aku tktau pun yang kau nak bangun time nih. Aku ingat kau nak tidor lagih'.  Kata felix. Nayeon hanya menjeling felix. 'Dah aa.. Kau gi mandi. Kita p breakfast lu.. Then kita gi padang, tengok kitaorang buat latihan. Ke... Kau nak duduk dalam dorm yang membosankan nih?'. Kata felix. 'Ye ii aku ikut lah!'. Kata nayeon lalu masuk ke dalam tandas untuk mandi, manakala felix pula pergi mamakai bajunya.

Skip/;after 30 minute.

Felix ngan nayeon memakai kasut mereka dan felix membawa sebuah beg kecil begitu juga dengan nayeon. Kebetulan beg diorang sama time tuh. Cam pasangan couple dah bila diorang pakai. Mereka berjalan menuju ke kantin sekolah itu. Setibanya di kantin, sudah kelihatan ahli pasukan yang laen serta  pengetua sudah berkumpul di sana.'Weh felix!'. Kata xiumin. Felix hanya senyum kearahnya. Korang makan dah?'. Tanya felix. 'Dah...'. Jawab mereka semua. 'Laa... So, korang nak gi berlatih la nih?'. Tanya felix lagih. 'Haah'.  Jawab mereka. 'Kau nak aku temankan ke ape?'. Tanya ten. 'Ahh sokay, nayeon leh teman aku'.  Kata felix. 'Hmm.. Korang nih.. Cam ada apa ii ja..'. Kata winwin lak. 'Takdee aa'.  Jawab felix. 'Haha.. K aa kitaorang gi luh. Btw cikgu kim seora nih akan tengok kita buat latihan au'.  Kata taeyong dan beredar diikuti oleh ahli yang laen. Felix memandang pengetua itu dan dia senyum memandang felix. Felix menjelingnya dan membawa nayeon untuk membeli makanan. Pengetua itu menghentak kakinya apabila plannya tidak berjalan ngan lancar, lalu dia pergi mengikut ahli yang laen ke padang.

'Nak makan apa?'. Tanya felix. Nayeon memandang set menu lalu dia kembali memandang kearah felix . 'Roti telor ngan milo ais'.  Kata nayeon. Felix mengangguk lalu dia memandang hakak kaunter tuh. 'Kak bagih saya roti telor satu set,nasi lemak 2 bungkus ngan milo ais 2'. Kata felix. 'Ok semuanya RM8.90'. Balas hakak kaunter tuh. Felix memberikan wangnya dan hakak kaunter tuh lak bagih kenyitan mata pada felix. Felix membuat muka malasnya, manakala nayeon sedang menahan gelak di belakangnya. 'Emm.. Awak duduk la.. Nanti saya hantar pesanan tu'. Kata hakak tuh. 'Owh.. Special gak sekolah nih, siap ada pelayan lagih'.  Kata felix dan berjalan menuju ke meja makan sambil berjalan berpegangan tangan dengan nayeon. Nayeon terkejut tapih dia hanya membiar. Malas nak marah japgih dia gak sakit hati.

Felix mengherek nayeon ke tempat duduk yang dia pilih dan menunggu pesanan mereka sampai. 'Yang kau pehal tarik ii tangan aku tadih!'. Tanya nayeon. 'Saja nak bagih pompuan ii kat sini sakit hati'. Jawab felix ringkas. 'Asal lak nak bagih sakit hati? Diorang buat pe kat kau?'. Tanya nayeon lagih. 'Diorang tuh gedik! Aku tak suka aa diorang'.  Kata felix. 'Sebab?'. Kata nayeon. 'Ye aa kau tengok en tadih hakak tuh kenyit mata kat aku. Aku tak suka aa.. Diorang cam tkdee maruah, murah sangat!!'. Kata felix geram. 'Ye aa tuh. Tah ii kau suke'.  Kata nayeon. 'Tak k... Aku suke kat sorang dak pompuan nih tapih... Aku takleh confess kat dia lagih sebab dia tengah taken sekrang nih'. Jawab felix. 'Sape weh? Share ii aa ngan aku'.  Pujuk nayeon. 'Gi mampos'.  Jawab felix.

Tbc
Vote yow🎉

MARRIED THE BAD GIRLWhere stories live. Discover now