10

86 5 0
                                    

'Kitaorang je aa jaga dia. Amacam?'. Cadang jimin. 'Aaa.. Kau jangan nak merepek, silap ii hari bulan mengandung pulak nayeon tuh'. Kata felix. Mereka yang laen hanya tersenyum menampakkan gigi mereka. 'Kalau kau suruh dia duduk rumah sorang ii ja tkleh erk?'. Tanya jin. 'Hmmm.. Aku risau la nak tinggalkan dia sorang ii kat rumah tuh. Takpa la nanti aku try bincang ngan dia'. Kata felix. Mereka semua mengangguk kecuali anak jeon a.k.a jeon jungkook. Dia masih tak puas hatiy ngan felix. 'Ape yang hyung buat kat rumah nayeon setiap hari?'. Tanya jungkook dengan srs. Mereka semua memandang kearah jungkook lalu membuat muka meluat mereka, masing ii. 'Ade jugak yang makan kaki aku karang nih'. Kata felix sambil memandang jungkook😂

*skip*rumah🏠

Nayeon memasukki biliknya, begitu juga dengan felix. Mereka membersihkan diri lalu membuat keja masing ii. Felix teringat akan kejadian di sekolah tadih, lalu dia keluar dan mengetuk pintu bilik nayeon. Nayeon membuka. 'Bwo?'. Tanya nayeon. 'Aku nak bincang sikit ngan kau. Boleh aku masuk?'. Jawab felix. Nayeon memberi sedikit ruang buat felix untuk dia masuk ke dalam bilik, lalu pintu bilik tersebut di tutup. Felix berjalan menuju kearah katil nayeon. Felix dengan selambanya tidur di atas katil nayeon. 'Woi! Suke hatiy kau je tidur atas katil aku'. Kata nayeon sambil berjalan kearah katil. 'Jap je..'. Kata felix lalu memejamkan matanya.

'Macam la dalam bilik kau takdakk katil'. Kata hatiy nayeon.

'Dah la.. Bangun la. Cepat aa betau aku ape yang kau nak bincangkan sangat tuh. Aku ada manyak lagih keja nak buat. Kau nih.. Leh tak jangan buang masa aku. Dah aa tidur atas--

Kata ii nayeon terhenti apabila felix menariknya lalu mengetop nayeon. Nayeon terkejut.'Kau nih... Manyak mulut aa. Cuba diam cikit, nih tak.. Membebel je keje'. Kata felix menggoda. 'Camna aku tak membebel? Kalau kau tak--

Kata ii nya terhenti lagih apabila felix memotong percakapannya.

'See.. Membebel lagih. Sakit telinga aku. Aku cium kang'. Kata felix lalu mendekatkan jarak antara wajahnya dengan wajah nayeon. Nayeon menutup matanya rapat. 'Hahah... Lawak siak muje kau😂😂'. Kata felix mengetawakan nayeon apabila melihat riaksi nayeon yang lawak baginya. Nayeon menjeling lalu menolak felix ketepi. 'Alolo... Ayang titew nih majok lak..meh sini meh, biy pujok'. Kata felix masih tersisa tawanya. 'Kau nih en! Cepat aa betau!'. Kata nayeon geram. 'Lek ii... Aku sebenarnya bak kene gi xoxo high school hari Jumaat nih. Aku akan dok sane seminggu. So... Kau nak ikut aku atau kau nak dok rumah sorang ii?'. Tanya felix. Nayeon tersenyum. 'Aku nak duduk sorang ii'. Kata nayeon dengan ceria. Felix berfikir sebentar. 'Hmmm.. Tkleh'. Kata felix. Senyum nayeon pudar.'Aik. Tadih kau bagih pilihan yang cengituh, then kau tak kasi lak aku dok sorang ii kat rumah'. Kata nayeon. 'Kau ikut aku je aa'. Kata felix. 'Tknak!'. Jawab nayeon. 'Aku tak kira.. Sekarang nih kau pack barang and hari jumaat nih kau akan ikut aku gi sane'. Kata felix. 'Kau nih absal? Kenape kau nak kawal aku sekarang? Kau takde hak aa nak arahkan aku. Aku tahulah nak jage diri aku sendiri'. Kata nayeon geram. 'Aku arahkan kau, aku arah kau sebab aku risau tentang keadaan kau! Aku risau kalau ape ii jadi kat kau! Aku risau sebab aku sayang kau!!'. Kata felix tak kalah geram, lalu felix keluar dari bilik nayeon. 'Pack barang kau, lusa kau ikut aku'. Kata felix di hadapan bilik nayeon dengan suaranya yang sudah direndahkan, lalu dia masuk ke dalam biliknya. 'Nayeon kakuk dengan kata ii felix sebentar tadih. Tiba ii hatiynya berdegup laju apabila felix menyatakan bahawa dia sayang akan nayeon. Nayeon tidak sangka hal sebegini akan berlaku.

Tbc
Abaikan typo depan kedai runcit pak rahman
And
Vote yahh.. 💕✨

MARRIED THE BAD GIRLWhere stories live. Discover now