14

87 6 0
                                    

Felix kembali ke dalam kereta dan memakai sitbeltnya. 'Kau buat apa kat atas tadih?'. Tanya nayeon. Felix mula memandu menuju ke xoxo high school. 'Aku gi jumpa guru besar, aku nak ambik kunci bilik kita kat sana nanti. Tapi dia kata ada kat guru besar diorang lak. Buang masa ja aku singgah sinih'. Jawab felix. Nayeon mengangguk. 'So nanti kita akan tidor kat dorm diorang tu lah?'. Tanya nayeon. 'Yup'. Jawab felix singkat. 'Kau tidor sebilik ngan aku tau'. Kata felix selamba. 'Ok'. Jawab nayeon sambil mengangguk dann.. 'Wait... Ape kau kate tadih? Aku tidor sebilik ngan kau?! Nope! Aku tak nak!'. Kata nayeon. 'Alaa.. Asal lak...'. Kata felix manja. 'Kau jangan nak merepek'. Kata nayeon. 'Apa yang aku merepek, betul la.. Kita tidor sebilik je aa. Bukan nak wat ape pun.. Kot la kalau kau nak'.  Kata felix sambil smirk pada hujung ayatnya. 'Fucker u boy'. Kata nayeon. Felix lak hanya gelak. 'Kau gi aa tidor ngan diorang, kasi aku tidor sesorang'. Cadang nayeon. 'Takde ii.. Diorang tidor satu dorm, kira tidor satu dorm. Keputusan mutamat'.  Kata felix tegas. Nayeon memasang muka monyoknya dan memandang keluar tingkap, tanda dia sedang majok. Felix mengabaikan dia sementara waktu... Ala... Japgih felix pujok aa hakak bunny nih.

Xoxo high school🏫📍

Felix baru sahaja memalingkan keretanya di sekolah itu dan lanjut itu telefonnya berdering menandakan ada yang menelefon. Felix melihat di screen fonnya dan tertulis nama minhyun. Felix mengangkat panggilan sambil membuka sitbelt.

'Hello' -felix

'Kau kat na?' -minhyun

'Aku kat parking nih. Korang tunggu jap, aku gi sana' -felix

'Ha keh.. Cepat sikit' -mihyun

Felix meletakkan panggilan itu dan memandang nayeon yang sedang tertidor senang di sebelahnya. 'Comel'. Ngomel felix. 'Nayeon.. Nayeon. Bangun. Kita dah sampai'. Kata felix lembut sambil menggerakkan sedikit bahunya. Nayeon membuka matanya sedikit demi sedikit dan menonyoh matanya. Nayeon bangun dan terus keluar dari kereta. Felix juga mengikut nayeon keluar dari kereta dan memandang nayeon. 'Kuat angat ayang titew nih majok'. Sakat felix lalu mengambil beg mereka di sit belakang. Nayeon menjeling felix dan hanya menunggu felix di depan kereta.

Selepas mengambil beg, felix kembali ke arah nayeon dan mengunci keretanya. 'K jom'.  Kata felix. Nayeon nak mengambil begnya tapi dihalang oleh felix. 'Takpa...biar aku yang bawakkan'. Kata felix. 'Bagih la.. Kau dah bawak banyak beg dah'. Kata nayeon. 'Takpe..'. Kata felix. Mereka terus berjalan beriringan seperti pasangan kekasih. Sambil berjalan felix sempat jugak cuba untuk memujok nayeon. Tiba ii telefon felix berdering. Felix menyuruh nayeon mengambil fonnya di dalam poketnya. Nayeon hanya menurut dan menjawab panggilan itu.

'Bwo?' -felix

'Jaga kelakuan kamu kat sana. Tolong jadi sopan sikit' -guru besar

'Tengok la dulu' -felix

Felix meng'end'kan calk itu dan terus berjalan kembali menuju ke bilik guru besar  sekola xoxo high school.

Setibanya di depan bilik guru besar, kelihatan beberapa team sepasukan felix yang berada di situ. Felix menyapa mereka dan menghulurkan beberapa beg yang dipegangnya kepada mereka. 'Nayeon, tunggu sini jap. Aku gi ambik kunci'. Kata felix. 'Tapi- '.
'Jap ja.. Tak lama pun..'. Kata felix memotong ayat nayeon. 'Hmm. K'.  Jawab nayeon. Felix masuk dan berjumpa dengan guru besar.

Tbc
Abaikan typo
Vote☺

MARRIED THE BAD GIRLWhere stories live. Discover now