Yepyeni bir çalışmayla karşınızdayız! Siz kendi hayran kurgu hikayelerinizi yazarken, yardımcı olmak için yolun her adımında yanınızda olacağız. Lütfen muggle olmayın ve düşüncelerinizi, önerilerinizi bizimle yorumlarda paylaşın ❤
DİKKAT: BU ÇALIŞMA AŞIRI FEELS İÇERMEKTEDİR. MEYDANA GELEN SORUNLARDAN FANFICSTR SORUMLU DEĞİLDİR!
Şaka bir yana, HAZIRSANIZ BAŞLIYORUZ!
Öncelikle: Hayran Kurgu Nedir?
Hayranların bir dizi, bir film veya bir kitap gibi hakları kendilerine ait olmayan orijinal eserler/karakterler üzerinde herhangi bir kazanç beklentisi olmadan eğlence amaçlı yazdıkları kurgu hikayelerdir. Bu kurgu hikayeler tıpatıp orijinal yaratıcılarının kurdukları dünyalar üzerinde de gidebildikleri gibi tamamen bambaşka dünyalar da yaratabilirler.
Elbette Hayran Kurgu yazmanın hem avantajlar hem de dezavantajları vardır. Avantajları, hikayenizde kullanacağınız karakterler elinizin altında hazırdır. İsim aramak, mekan yaratmak ve karakterleri sil baştan yapmanıza gerek yoktur. Ayrıca isterseniz sadece o karakterin adını alır onu bambaşka bir kişile büründürür ve olmayacak hallerde yazabilirsiniz de. Dezavantajı ise fandomun okuyucularının değişiklikleri kabullenememesi, hayran kurgunun esinlenerek yaratılması yüzünden orijinal olarak görülmemesi ve küçümsenmesi gibi etkiler de var. Ama bu kesinlikle sizi yıldırmasın. Kimsenin ne düşündüğü ne dediği önemli değil, önemli olan sizin hayal dünyanız ve içinde kimleri istediğiniz ❤
İlk olarak ne zaman kullanıldı, ne zaman bu kadar popüler oldu?
17.yüzyılda Don Kişot'un resmi olmayan devam hikayeleriyle başladı hayran kurgu. Ama esas ününü 1960'larda, Star Trek hayran kitlesi sayesinde kazandı. İlk Star Trek fanzini, Spockanalia, 1967'de basılmış ve daha sonra, Star Trek dizisi yayından kaldırıldığında bile içeriğinde hayran hikayeleri barındırmıştır.
Hayran kurgunun bu kadar hızlı yayılmasına zemin hazırlayan şey ise internettir. İnsanlar birbirine yakıştırdığı ünlüleri, karakterleri, hatta çizgi roman karakterlerini bile kendi hayal dünyalarında şekillendirirler ve bir bakmışsınız siz de o hayal dünyasının içinde mutlu mesut yaşamaya başlamışsınız.
Hatta o kadar ün salmıştır ki bunu üzerine çeşitli internet siteleri, bloglar ve milyonlarca hikaye yazılmıştır. Eğer sıkı bir hayran kurguculardansanız size fanfiction.net'i önerebiliriz.
İkinci olarak: "Ne bu ship, crossover, oneshot, parody?! Hepsini nasıl öğreneceğim ben?" Sorunu
İşte tam bu sırada aklınızdaki binlerce soruya cevap vermek için biz koşuyoruz!
Öncelikle hayran kurgu yazmak için belli başlı terimleri bilmeniz gerekiyor. Örneğin iki farklı karakteri birbirine yakıştırıyor ve onlar üzerinden bir hikayeye başlamak istiyorsanız 'ship' terimini bilmeniz gerekmektedir.
Başka bir örnek: Harry Styles'ın ünlü bir şarkıcı olmasından, tüm kızların onun peşinden koşmasından bıktınız ve kendi hayallerinizde Harry'yi sadece normal bir genç olarak, okula gidip gelen, ailesiyle birlikte yaşayan biri olarak mı anlatmak istiyorsunuz? İşte tam o şey için de bir terimimiz var: Alternative Universe. Okuduğunuz diğer hikayelerin isimlerinin yanında 'AU' şeklinde bir yazıyla karşılaşıyorsanız, hikayenin yazarı da bu yoldan gidiyor demektir.
Bunlar gibi daha birçok terimden haberdar olmak istiyorsanız, 'Hayran Kurgu Sözlüğü' isimli çalışmamıza göz atabilirsiniz!
Wattpad'de yılda ortalama 60.000 hayran kurgu hikayeleri paylaşılıyor! Peki siz neden onlardan biri olmayasınız? O halde hemen bir taslak açıp, adım adım anlattığımız yönergeler yardımıyla kendi hayran kurgu hikayenizi oluşturabilirsiniz!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?
De TodoElinizde mükemmel kurgular, efsane oyuncular, zengin bir multimedyanız var ama nasıl yazacağınızdan emin değil misiniz? O halde hayallerinizdeki büyülü dünyaya giriş yapmak için 'Oku' butonuna basın!