3 Adımda Yazmaya Başlama

2.5K 146 35
                                    

Nasıl yazacağınıza karar verin

Öncelikle yapmanız gereken hikayenizi yazarken nasıl bir dil kullanmanız gerektiğine karar vermek. Hadi hep birlikte bir başlangıç yapmak için kurgumuza şekil verecek birini seçelim!

 Hadi hep birlikte bir başlangıç yapmak için kurgumuza şekil verecek birini seçelim!

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


☛ Hikayem, ilahi bakış açısıyla mı yazılacak yoksa başkarakterin ya da tek bir karakterin bakış açısıyla mı yazılacak?

Bu, hikaye yazımınızdaki en önemli etkendir. Çünkü aklınızdaki kurguyu yazıya dökerken karakterin bilmesini istemeyeceğiniz ama okuyucunun önceden haberi olmasını isteyebileceğiniz bir durum söz konusu olabilir. Bunun için ilahi bakış açısı kullanıp, sanki olayı başka bir ekrandan, kameradan aktarıyorsunuz izlenimine kapılır okuyucu.

Örnek:

Genç adamın gözleri mutluluktan parlarken kadının dudaklarına eğildi. Kalbi yerinden çıkacakmış gibi atıyordu. Genç kadının da tıpkı kendisiyle aynı duyguları hissettiğine adı kadar emindi.

Oysa o sırada kadının aklından tek bir şey geçiyordu.

İntikam planı tıkır tıkır işliyordu.


Ama eğer kurgunuzdaki olayları başkarakter ile birlikte okuyucu da aynı anda öğrenip, heyecanlarını birlikte yaşamalarını görmek istiyorsanız başkarakterin ya da başka bir karakterin bakış açısıyla yazmanız gerekmektedir.

Örnek:

O an içim içime sığmıyor, bacaklarımın titremesine engel olmaya çalışıyordum. Gözlerini dikmiş yüzüme bakarken bense dudaklarına odaklanmış haldeydim. Büyük bir alkış koptuğu anda cesaretimi toplayıp dudaklarına eğildim.Kalbimin atışını vücudumun her bir kısmında hissedebiliyordum. Hiçbir tepki vermediğine göre o da benimle aynı şeyleri hissediyor olmalıydı.



☛ Hikayem sadece yazılardan mı oluşacak yoksa medya hikayelerinden mi oluşacak?

Dilerseniz hikayenizi kelimelerle değil, resimlerle de yazabilirsiniz! Nasıl mı? Kurgunuzdaki karakterlerin gerçek hayatta değil de telefon aracılığıyla konuştuğunu hayal edin. Karakterlerinizden biri çektiği bir fotoğrafı sosyal medyaya atar ve ardından yorumlar gelmeye başlar. Her bildirim sesi yeni bir yazıdır aslında. Ama unutmayın, hikayeniz bir medya hikayesi, albüm hikayesi değil. Kesinlikle resimleri art arda sıralamayın. Aralarına kısa paragraflar ekleyin. 

Örnek:

BuckyBarnes                                    

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

BuckyBarnes                                    

En mutlu günümden arda kalan


DamienLGrey: BU FOTOĞRAF BİR HARİKA DOSTUM!!!

greatestadam: Resmen hayattaki hedefim bu.

cindy_baker: Neden bu kadar mükemmelsiniz ❤️



☛ Hikayemi texting/diyalog halinde mi yazacağım yoksa 1500-2000 kelimelik hikayeler halinde mi?

Her kısa hikayenin, her romanın ayrı bir güzelliği vardır. Aklınızdaki kurguyu hangisiyle daha iyi ifade edebileceğinizi düşünüyorsanız ikisinden birini seçin. Elbette uzun hikayeleriniz de kısa textingler de yer alabilir ama abartmamak kaydıyla. 

Eğer texting seçeneğini ele alırsanız bilmeniz gereken en önemli şey hikayenizin bir telefon olmadığı. Textingten kastımız hikayenizin sadece numaralarla, resimlerle dolu olması değil, aynı zamanda kendi düşüncelerinizi aktarabileceğiniz yazıların da olmasıdır. Eğer bu yoldan devam ediyorsanız okurlarınızı fazla merakta bırakmadan haftanın belirli günlerini belirleyip eni bölümleri yayımlayabilirsiniz :)

Örnek:

Bucky Barnes: Kapının ardından sesini duyabilirim tatlım. Bir sorun mu var?? [19.08]

Natasha Romanoff: BİR SORUN MU??? [19.21]

                                          ATACAK BİR ÇİÇEĞİM BİLE YOK BUCK! [19.21]

Bucky Barnes: Biraz sakin olur musun hayatım [19.21]

                               Çantalara iyice baktın mı [19.21]

Natasha Romanoff: YOK ÇİÇEK MİÇEK BURADA [19.23]

Bucky Barnes: İçeri girmemi ister misin tatlım? [19.23]

Natasha Romanoff: Hayır [19.23]

                                          Beni gelinlikle görmeni istemiyorum [19.29]

                                          BULDUM!!!!!!!! [19.44]



İşte bu kadaar! Hikayenizin anahatlarını oluşturmayı başarıyla tamamladınız. Bundan sonra hikayenizin kalan bölümlerinde birkaç küçük ipucu verip sizi tamamen çalışmanızla baş başa bırakıyoruz :)

 Bundan sonra hikayenizin kalan bölümlerinde birkaç küçük ipucu verip sizi tamamen çalışmanızla baş başa bırakıyoruz :)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Hayran Kurgu Nasıl Yazılır?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin