PART 1

58 4 0
                                    

TAJUK :TERUSKNLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDARARKAN CERITA SEBENAR

PART 1

    Sebelum saya mula bercerita,,saya mahu beritahu kisah ini terjadi 5tahun yang lalu,,dan merupakan kisah sebenar dari saya.... Kisah ini merupakan sebuah kisah antara saya dengan sahabat baik saya,,, saya luahkan kisah ini bukan untuk mengaibkan mana2 pihak, hanya sekadar coretan hati.... Andai jalan cerita saya ini hampir sama dengan kehidupan realiti seseorang,, maafkan saya......... CERITA INI TIADA KENA MENGENA DEGAN YANG MASIH HIDUP MAHUPUN TELAH MENINGGAL DUNIA....... Nama watak,tempat dan  masa telah saya tukar,, bagi menggelakkan sebarang ke salah fahaman di masa akan datang........😊😊😊😊😊

  Intro dulu lah nama saya yna...Saya dari keluarga yang sederhana,asal orang kampung di saaana pendalaman, tapi rezeki ALLAH berpihak kepada bapa saya,, beliau mendapat perkerjaan sektor kerajaan di bandar,, jadi kami sekeluarga menetap di bandar,, tapi ada masanya kami akan pulang ke kampung halaman,, saya tidak lupa daratan juga arr saya anak kampung juga ini hehehe...... Saya seorang anak gadis yang berbadan kecil molek,berkulit putih... Sentiasa berperwatakan pemalu tapi peramah juga kalau terjumpa dengan geng2 keras hahaha... Umur 25tahun.....

      Sebenarnya saya tak pandai mahu bercerita tapi saya tuliis saja arr hehe.... Harap2 kamu suka dan terhibur, ,bah saya mula......

      Saya ada seorang sahabat baik seorang lelaki yang memang rapat dengan saya semenjak dari kecil... Nama dia Joey...., Tinggi lampai orangnya, berkulit putih,,,ada iras2 muka farid kamil hehe ramai yang bilang muka dorang sama arr bukan saya sembarang cakap,sebab mahu bagi dia kembang 😂😂😂...  Perwatakannya yang baik peramah,senang di dekati membuatkan ramai yang suka kepada nya termasuk lah saya sendiri hehe....perbezaan umur kami 4tahun,tapi kami ini duduk berjauhan saya di bandar dan dia memang menetap di kampung.......

       Saya memang ada menyimpan perasan suka dan sayang kepada joey,,sejak dulu2 lagi tapi kerna perjanjian kami yang tak boleh di ingari,menyebabkan saya menyimpan niat untuk tidak meluahkan perasan saya kepada joey..... Namun begitu saya mengharapkan suatu hari nanti kami dapat bersama-sama sebagai kekasih...

Saya mula rapat dengan joey sejak dia mengikuti plkn....

Kring kring📞📞📞

Joey '' Hello,,,,yna saya mahu beritahu kau,saya dapat tawaran mengikuti plkn,dan tak lama lagi mahu masuk plkn suda ini sana ***.... kalau ada apa2 saya pergi saja rumah kamu arr... ''

Yna '' Adeh,datang saja bah,ini kan rumah makcik kau juga kan.. .''

Keluarga kami berdua memang rapat,mama dan bapa joey saya sudah anggap macam ibubapa saya sendiri.... Memandangkan mama bapa saya juga berkawan rapat dengan mama bapa joey....

     Selepas itu tiba waktunya c bff pergi plkn,, saya sempat berjumpa dengan nya sebelum dia berangkat ke plkn.....

Yna '' Joey kau pergi plkn cari ilmu yang bagus2,, nanti keluar boleh ajar saya apa yang patut... Bukan kau pergi cari jodoh sana arr haha... ''

Joey '' Adui yna,mengapa pula inda boleh cari jdoh di sana?? Saya kan solo juga😍😍😍.. .'' (sambil kasi naik2 itu kening,macam handsome hahaha)

Yna '' Eeee getek😒😒😒.. '' (alahai tiba2 pula emosi ai mengapa ini,, macam ada orang jeles2pula si bff mahu cari cinta,eh mulau!! hehe)

Joey '' Haha mana ada getek bah tapi kan mana tahu dapat jumpa gf sana plkn... ''

Yna '' Yala tu,, kau ingat plkn itu tempat mencari jodoh ka??... '' (Benci saya ini kusai,dia ingat itu plkn tempat agensi cari jodoh😡😡😡 si yna mengomel sendiri di dalam hati,, takut sangat bff nya jumpa jodoh di sana haha)

TERUSKANLAHWhere stories live. Discover now