PART 6

24 2 0
                                    

TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENAR

PART 6

          Aku sangkakan bahagia hingga ke akhir,, rupa-rupanya derita tiada ke sudah..... Sakit hati ini mengemis cinta pada yang tak sudi... Di permainkan,, di tipu,, di persedakan seolah-olah saya tak punya harga diri.... Kau yang memulakan hubungan ini namun kau juga merosakkan nya.... Sakit di perlakukan sebegini....

           Sudah dua minggu saya berada di kampung,, namun sekali pun saya tak ada jumpa joey.... Mengapa tiada khabar darimu joey?? Mengapa tiada datang jumpa saya😢😢😢... Ataupun engkau masih berfoya-foya menghabiskan seluruh masa mu untuk wanita lain di luar sana.... Mengapa saya hanya tempat persinggahan mu??? Mengapa saya di jadikan sandaran semata-mata 💔💔💔... Chewah itu ayat jiwang betul oh haha... Jangan kamurang serius betul... Bah kita sambung.....

Tersentak dari lamunan apabila kakak sepupu saya datang menghampiri saya bersama tunang nya abang dydy.... Mereka berdua memandang saya dengan penuh tanda tanya,, saya seakan mengerti apa maksud pandangan mereka berdua...

Ray '' Yna mengapa dalam berapa hari ni,, saya nampak kau banyak diam?? Termenung sendiri??.... ''

Yna '' Sebenarnya ray,, saya cari si joey... Sudah 2minggu saya di sini,, tapi batang hidung dia pun saya tak ada nampak lagi... Mustahil bapa dia tak ada beritahu joey,, yang saya ada di sini... ''

Ray '' Itu lah yna.. Saya pun pelik,, selalunya dia akan datang sini lepak dengan kami setiap hujung minggu... ''

Yna '' Tak pala ray,, mungkin dia sibuk😞😞😞... ''

Dydy '' Sebenarnya yna,, ada satu hal yang  perlu kau tahu... Tapi kau mesti janji harus kuat dan jangan ambil hati,, ataupun pendek kata jangan terlampau kecewa okey... ''

Belum mula bercerita lagi,, mata sudah masuk habuk😩😩😩... Tahan2 air mata dari jatuh,, hatipun mula sudah rasa sakit,, entah mengapa macam ada sesuatu yang mencucuk2 di hati saya bila dydy berkata begitu... Tapi saya try untuk tenang,, cool baby yna semuanya akan baik2saja😂😂😂 senyum senyum tenang😊😊😊....

Yna '' Bah apa hal kau mahu beritahu dengan saya?? Saya okey juga ini... ''

Dydy '' Begini bah yna... 2minggu sebelum kau pulang kampung,, saya ada terdengar perbualan si joey dengan abang2 sepupu kau yang lain di dapur.. Niat saya mahu datang pergi sini jumpa si ray mahu ambil dia pergi bandar tengok baju kahwin... Tapi belum sempat saya naik,, saya terdengar dorang sebut2 nama mu jadi saya tak jadi naik rumah,, saya mahu tahu apa perbualan dorang so saya stay ja di bawah rumah.... ''

Yna '' Apa dorang cakap??... ''

                  👉 👉👉FLASHBACK👈👈👈

Rizal '' Joey kau betul2 serius ka suka si yna??... ''

Joey '' Mengapa kau tanya begitu??... ''

Rizal '' Bukan saya mahu masuk campur hal kamu,, tapi saya tertanya2,, setiap kali yna bertelefon dengan nenek di kampung,, mesti dia ada selit2 tanya pasal kau dengan si ray???... ''

Ashdee '' Kau jangan cakap dengan kami,,yang kau permainkan dia???... ''

Joey '' Santai bro... Sebenarnya saya tak seberapa suka juga dengan si yna... Dia saja macam terhegeh2 dengan saya,, saya tu bawa ja couple tapi tak sangka dia terima hahahaha.... ''

Tanpa berlenggah ashdee menghadiah 👊👊👊👊👊 satu tumbukan padu maut ngam2 mengena di muka si joey.... Rasakan tumbukan boboyboi..... 😂😂😂😂😂

Ashdee '' Aku rasa 1 tumbukan ini sudah memadai untuk membalas sakit hati si yna... Kau perbodohkan dia!!!!... ''

Rizal '' Bro memang kita bff,, tapi part yna aku tak sokong kau!!!.... Bagus kau jumpa dia,minta maaf dengan dia,, hentikan pembohongan mu!!!... ''

TERUSKANLAHWhere stories live. Discover now