TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENARPART 5
Bermula lah sudah episod cinta cintun saya bersama bff saya... Bagai kan tidak percaya,, dulu nya dia lah teman rapat saya,, teman bergaduh bertarik2 rambut hahaha macam kanak2 riang... Namun kini dia telah menjadi kekasih hati yang ku dambakan siang malam...,, Cinta jarak jauh antara kami sungguh banyak halangan dan dugaan,, Memandangkan si joey terlalu ramai peminat huhu 😔😔,, mahu di bandingkan dengan saya??? Hmm kesian hahaha semua yang saya suka,, kesemuanya juga reject saya😂😂😂😂 last2 bff sendiri terima saya....
Tahun pertama hubungan saya dengan joey,, semuanya baik2 saja,, terasa dunia ini kami yang punya haha over juga😂😂😂... Kadang2 ada juga lah berlaku gaduh2 manja di antara kami... Tentang perasan pula,, adalah berubah sedikit,, yang dulunya tak pandai nak cover2 gaya tapi sekarang dah pandai malu2 kucing ☺☺☺☺ kalau nampak si bff,, cakap pun lembut2 bukan macam dulu kasar2pun tak apa 😅😅😅😅.... Segalanya kini sudah berubah dengan sekelip mata....
Bergelora hati ini
saat berjumpa
Tatapan matamu bagai
memberi ertiDi fikir-fikir menarik
di rasa-rasa terasa
oh ya ya ya
sungguh kau tampanHari-hari makin cerah
kerna dirimu
Ada rindu yang tersimpan
ingin bertemuDi bayang-bayang wajahmu
terkenang-kenang selalu
oh ya ya ya
aku terpikatDag Dig Dug ..
Dag Dig Dug ..Di dalam dada
jantung berdebar
hati berbunga
amboi..Dag Dig Dug ..
Dag Dig Dug ..Bagaikan terbang
ke langit mesra
aduh indahnya
Mamboi..Sungguh tak sangka
engkau ternyata
ada rasa yg samaMasa saya bersama joey hanya pada waktu malam saja,, di sebabkan kami sama2 mempunyai komitmen yang harus di laksanakan...
Joey '' Yna ''
Yna '' Ya joey ''
Joey '' Saya ada mahu tanya,,dah habis spm nanti apa perancangan kau??,, kau masih mahu sambung stpm ka ataupun terus masuk ipt??
Yna '' Kalau dapat masuk ipt saya nak juga,, tapi kalau dapat sambung stpm pun saya okey juga.... Mengapa joey?? ''
Joey '' Kalau kau mahu sambung belajar lagi,, tak dapat lah saya masuk meminang kau.... ''
Hah!!! Pinang??????😱😱😱 saya tak salah baca sms dia ka ni 😍😍😍.... Aduh macam mana ni??? Apa yang harus saya jawap..
Yna '' Hmm...joey bukan saya tak mahu terima lamaran pinangan kau,, tapi... ''
Lidah kelu sukar untuk meneruskan kata...
Joey '' Tapi apa yna??? Mengapa?? Cakap saja lah,, tak perlu takut2,, ''
Yna '' Saya tak tolak pinangan kau,, andai kau berniat begitu... Tapi Boleh bagi saya sedikit masa??? Tak banyak hanya 2 tahun saja lagi... Kau boleh tunggu saya???.... ''
Joey '' Okey saya akan tunggu kau yna,, saya janji akan tunggu kau... ''
Yna '' Jangan mudah berjanji takut2 engkau sendiri memungkiri janji.... ''
Joey '' Ya saya tahu,, tapi saya beri kau peluang sampai habis belajar,, baru kita bincang balik okey... ''
Yna '' Bah... ''
Bukan niat saya,, tidak mahu menerima lamaran joey pada waktu ini,, tapi banyak hal yang harus saya fikirkan dan titik beratkan.... Saya masih ada misi dan cita-cita yang belum tercapai,, sekurang2nya saya harus ada perkerjaan sebelum mendirikan rumah tangga... Siapalah tak gembira,, kekasih hati menjadi suami... Namun untuk masa ini,, jalan yang terbaik adalah meneruskan niat saya belajar dan capai cita-cita2...
YOU ARE READING
TERUSKANLAH
Short StoryAssalammualaikum dan hai semua,.... Kisah ini merupakan kisah sebenar tentang diri saya ini merupakan penulisan saya yang pertama dan hanya sekadar percubaan jika ia mendapat sambutan di hati pembaca thank you very much namun jika sebalik nya tak m...