TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENARPART 4
Hari demi hari,waktu pun semakin cepat berlalu.. Hubungan saya dengan joey semakin rapat bagaikan belangkas di mana ada joey adalah yna,, kecuali tidur,mandi,kerja... Over juga kan gaya kalau 24jam ja mahu berkepit macam tak ada kehidupan lain pula hahaha.... Perasan sayang,cinta saya semakin bertambah entah mengapa dengan hati saya ini.... Adakah ini cinta???? Huhu entah lah saya tak mahu syok sendiri,,, dan pasal ajakan si joey bawa saya couple,, saya tak mahu jawap lagi biarlah soalan itu tanpa jawapan,, lagi pula saya takut kalau2 saya bertepuk sebelah tangan dan dia hanya ingin menduga dan mempermainkan.... Jadi banyak perkara yang perlu saya titik beratkan....
Malam terakhir saya di kampung.... Tengah saya sibuk mengemas pakaian,, saya nampak kelibat si joey datang ke tempat saya dengan senyuman manis,, semanis honey haha ciss!!!ni jejaka bikin hati tak keruan jadinya😂😂😂😂....
Tak dapatlah tidur lena malam ini😅😅😅 haha.....Joey '' Yna kau mahu pulang bandar sudah??.. ''
Yna '' Ya joey esok beliau kau tolong hantar saya pulang...''
Joey '' Bah bagus2 saja belajar,, jangan terlampau banyak main hp,, jaga kesihatan... ''
Yna '' Yaa tak juga saya kuat main hp paling pun main game ular2ja hahaha... Ok saya jaga kesihatan juga....''
Dulu2 mana ada game ML macam sekarang,, paling popular lah itu game ular2 hahaha....
Joey '' Hmm sebenarnya yna ada benda saya mahu cakap dengan kau ni... ''
Yna '' Apa??... ''
Dup dap dup dap my ginawo,, Aduh dia mahu meluah untuk kali ke2 kah ni hahaha perasan suda si yna 😂😂😂...
Joey '' Bagi siap dulu kerjamu,, nanti suda selesai mengemas baru kita bercerita,, saya tunggu kau di ruang tamu okey... ''
Yna '' Bah.. ''
Sampai ruang tamu,, saya nampak muka joey serius semacam,, eh mengapa pula dengan dia ni???tadi senyum semanis honey sekarang itu muka macam di landa masalah negara hahaha..... Saya duduk di tepi nya tapi dia tetap diam tanpa kata... Eh saya pula takut,,saya hanya diam menunggu dia memulakan bicara.... Namun tetap membisu seribu bahasa...
Yna '' Ui mengapa kau serius ni,,,... ''
Saya terpaksa memulakan perbualan kerna joey hanya diam membatu tanpa sepatah kata,, tapi sebenarnya saya tidak sabar bah mahu tahu perkara apa yang ingin dia katakan....
Joey '' tak ada apa bah yna,, cuma ada 1 barang saya mahu bagi kau ini.... ''
Yna '' Apa gia kau mahu bagi sama saya??? Tapi kan joey,, saya punya harijadi limpas sudah oo..., mengapa tiba2 mahu bagi hadiah haha.... ''
Joey '' Eee kau ni kan yna kecil besar saya tengok kau ni... Boleh Betul2 kah jangan main2''
Eh sot ni orang tiba2mahu marah😡😡😡
Yna '' Bahh okey saya serius... Apa kau mahu bagi sama saya???... ''
Joey '' iNi rantai untuk kau... ''
Yna '' Eh bukan kah rantai ini,, rantai kesayangan kau???
Banyak kali sudah saya minta ni rantai tapi kau tak pernah bagi dengan saya... Jadi mengapa hari ini tiba2mahu bagi dengan saya???.. ''Joey '' Kann saya pernah cakap tempoh hari,, rantai ni khas untuk orang yang saya sayang,, baru lah saya akan bagi..... ''
Adakah diriku di sayangi chewah haha... Ataupun dia betul2 mahu kami couple ni hehe...😍😍😍😍 adui please yna jangan fikir benda yang tak mungkin terjadi... Jangan gadaikan persahabatan yang terjalin selama ini,, hanya gara2perasan yang tak pastii....
YOU ARE READING
TERUSKANLAH
Short StoryAssalammualaikum dan hai semua,.... Kisah ini merupakan kisah sebenar tentang diri saya ini merupakan penulisan saya yang pertama dan hanya sekadar percubaan jika ia mendapat sambutan di hati pembaca thank you very much namun jika sebalik nya tak m...