TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENARPART 10
Selepas kejadian itu,, saya lebih banyak diam dan lebih suka menyendiri.. Berasing dari orang2 sekeliling,, bercakap bila perlu.. Diri saya umpama hilang seri,, sifat mesra dan peramah kepada orang lain hilang sekelip mata.. Perubahan yang sangat drastik ini membuatkan seluruh ahli keluarga saya dapat merasakan nya,, yala hati siapa yang tidak sakit dan terguris di perlakukan seperti sampah oleh joey... Tentang kesihatan saya semakin hari semakin merosot,, hospital dan klinik merupakan rumah ke dua bagi saya dan ubat merupakan teman baik kepada saya.. Tentang kerja semuanya baik2 saja walaupun saya sering tidak dapat datang kerja di sebabkan sakit...
Hati siapa yang tidak kecewa di perlakukan sebegini,, saya sudah cukup bersabar dan mencuba menberikan joey peluang untuk perbetulkan segala kesilapannya.. Namun dusta juga yang dia pilih.. Kita berkawan dari kecil dan kita menjadi kawan yang sangat rapat,, kita mula jatuh cinta dan engkau meluah aku menerima,, hubungan kita mampu kekal lima tahun walaupun banyak hal yang terjadi di antara kita... Banyak kata manis kau janji kan,, dan tidak kurang hebatnya kata cacian dan hinaan kau lontarkan... Pergi lah kau pergi jangan pernah kembali walaupun hatiku pedih aku menerima takdir ini....
Tiada Lagi cinta
Tinggalah Ku sendiri
Menahan Rasa sakit ini
PedihPergilah Engkau pergi
Jangan Pernah kembali
Biarku Pujuk hati sepi
Mana SilapnyaCinta Ku beri
Tiada Lagi
Kau Genggam
KiniTiada Lagi cinta
Tinggalah Ku sendiri
Menahan Rasa sakit ini
PedihPergilah Engkau pergi
Jangan Pernah kembali
Biar Ku pujuk hati sepi
Mungkin Kau tidak layak tuk dirikuMungkin Takdirku bukan untukmu
Kau Khianati
Cinta SucikuTiada Lagi kita
Menahan Rasa sakit
Pergilah Engkau pergi
Jangan Muncul kembaliBiar Ku pujuk hati
Tinggalah Ku sendiri
Menahan Rasa sakit iniPergilah Engkau pergi
Jangan Pernah kembali
Biarku Pujuk hati sepi
Pedih
Di masa aku sedang di ulit kesedihan yang melampau,, tetapi tanpa di sedari masih ada terselitnya kenangan keindahan yang ALLAH titipkan untuk menghiburkan hatiku ini,, walaupun kegembiraan itu hanya sedetik saja... Dalam mengenangkan nasib diri yang di tinggalkan kekasih kerna alasan berpenyakit,, saya tidak habis fikir di mana silapnya wanita yang berpenyakit ingin mengejar cinta yang suci.. Dan di mana silap nya juga wanita yang lemah ini menagih kasih dan sayang seorang lelaki yang sangat di cintainya... Kerna terlalu binggung memikirkan hal itu tiba2 dunia ku menjadi gelap,, duniaku menjadi kosong tapi aku mendengar suara seorang lelaki memanggil ku namun aku tidak berdaya untuk melihatnya... Adakah aku pengsan ataupun sudah tiada di dunia ini???..Apabila saya membukakan mata,, saya melihat ceiling rumahku... Bukan kah tadi saya tengah berjalan hendak ke tempat kerja,, mengapa sekarang ini saya ada di sini??
Mama '' Yna,, kau sudah sedar nak???.. ''
Yna '' Mengapa dengan saya ma???.. ''
Mama '' Kau pengsan di siring jalan tadi nak,, masa kau mahu pergi kerja.. Nasib ada eiyan dan amyliy tolong kau.''
Yna '' Pengsan???.. ''
Kak Amyliy '' Ya kau pengsan tadi... Mengapa tak tunggu kakak tadi?? Mengapa jalan sendiri pergi kerja??... ''
Yna '' Saya fikir kakak sudah jalan terlebih dahulu dari saya,, sebab itu lah saya jalan sendiri... ''
Kak Amyliy '' Belum lah yna,, akak datang rumah kamu tadi tapi mama yna cakap kau sudah jalan... Akak kejar2 kau panggil2 kau tapi kau langsung tidak dengar.. Akak dah ketinggalan 500 meter di belakang tadi.. Nasib masa kau pengsan eiyan ada,,dia saja paling dekat dengan kau... ''
YOU ARE READING
TERUSKANLAH
Short StoryAssalammualaikum dan hai semua,.... Kisah ini merupakan kisah sebenar tentang diri saya ini merupakan penulisan saya yang pertama dan hanya sekadar percubaan jika ia mendapat sambutan di hati pembaca thank you very much namun jika sebalik nya tak m...