PART 9

35 1 0
                                    

TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENAR

PART 9

          Selepas mendengar penjelasan dari joey,, saya jatuh tersungkur sambil menangis😭😭😭... YA ALLAH!! Sebenarnya kebenaran ini kah yang engkau tumjukkan kepada hambamu yang hina ini... Aku terlalu melupakan mu ya ALLAH selama aku mencintai diriya,,. Apabila kau menghadirkan rasa ini baru ku tahu cinta kepadamu tiada tandingan nya... Sesungguhnya aku lalai dan alpa,, terlalu mengharapkan cinta manusia sedangkan cintamu kekal selamanya... Aku menangis kerna di sakiti oleh manusia sedangkan engkau mengasihiku😭😭😭....

Hati saya mula berbisik,, kata ida rombongan joey datang merisik ke rumah mimie.. Namun kata joey mereka datang untuk merisik bagi pihak adiknya bukan dia... Aduh😩😩😩😩 hatiku celaru dan perasan ku tertekan pada waktu ni... Sehinggakan aku meminta kebenaran untuk awal pulang ke rumah,, hanya  mampu kerja setengah hari kerna betul2 terpukul dengan perbuatan joey... Yna tolong buka mata dan minda apa sebenarnya yang kau harapkan daripada joey... Orang benci kau sangka kan sayang????...

Masih membasah luka,
Yang dulu pernah kau cipta,
Kau sayat kembali,
Di atas derita lama.

Tak pernah menjadi impian,
Dan hitam bukanlah harapn,
Mengering air mata,
Mengenang percintaan,
Yang kini tinggal igauan.

Masih segar di ingatan,
Kenangan kita bersama,
Cinta yang telah berlalu,
Ku simpan jadi sejarah.

Biarlah ku jalani lara,
Biarlah kan ku telan duka,
Semoga kau mengerti,
Tak pernah ku restui,
Pemergian dirimu sungguh menyayat hati.

Benar kata pujangga selasih ku sangka mayang
Mayang ku sangkakan daun selada
Orang benci ku sangka sayang,
Namun diri tak merasa,
Tetapi apakan daya.

Kenang-kenanglah aku sayang,
Rinduilah aku dalam ingatanmu,
Yang telah tinggalkan ku selama ini,
Jauh mengejar mimpi yang tiada pasti,

Biar hujan datang berturun,
Takkan tawar rasa lautan cinta,
Ku khayalkan kasih mu memekakkan rasa,
Kiranya gerimis mu tawarkan lautan.

Beristiqarah lah hamba yang kerdil ini.. Meminta petunjuk kepada maha mengetahui,, saya tak mahu sudah hidup dalam lakonan si joey,, apa pun keputusan yang saya dapat saya tetap terima dengan hati yang terbuka dan jiwa yang tenang... Sebulan telah berlalu dengan cepat,, saya masih tercari2 jawapan tentang persoalan yang bermain di dalam kotak fikiran saya selama ni...

              Hari-hari saya meratapi kesakitan ini,, sampaikan kan satu tahap saya terlalu lemah dan tidak terurus sampaikan kesihatan saya mula terganggu... Mata saya merasa sangat mengantuk dan penat kerna hari2 menangis,, saya mula mencari bantal untuk baring seketika... Tak sampai 10minit baring di atas kathl saya sudah terlelap... Dalam tidur yang sangat lena,, saya termimpikan joey dan izam,, mereka berdua berdiri di hadapan saya dengan kacak sekali.. Mereka berdua menghukurkan tangan kepada saya,, belum sempat saya menyambut tangan joey,, tiba2 datang seorang wanita yang langsung saya tidak kenali lalu mencapai tangan joey dan membawa dia pergi... Saya hanya mampu teriak memanggil namanya... Entah mengapa saya bermimpi sebegini,, mungkin juga mainan mimpi ataupun terlalu terbawa2perasan sedih,keliru dan celaru....

Tiba2....

Mama '' Yna yna yna.. ''

Terasa muka saya macam di tampar2 tapi tidak juga lah kuat hahaha 😂😂😂..

Mama '' Eh yna bangun!!... ''

Mama '' Kau mengapa ni yna??... ''

Buka mata 👀 eh nampak mama pula hehe,. mana si joey??😅😅.. Ooh mimpi rupanya😅😅😅.. Apa dah jadi dengan saya ni,, sampaikan terbawa dalam mimpi cerita joey ni...

TERUSKANLAHWhere stories live. Discover now