TAJUK : TERUSKANLAH
WRITTEN BY : YNA
BERDASARKAN CERITA SEBENARPART 3
Selepas kejadian itu joey banyak senyap,,kurang bercakap mungkin terlalu terluka💔💔💔💔💔.. Saya hanya diam dan tak mahu banyak bertanya,, yang penting dia tahu hal sebetulnya siapa diana sebenarnya sebelum keadaan menjadi lebih rumit dan parah....
Joey '' Yna saya mahu pulang ke kampung,, sudah seminggu lebih saya di sini.. Lagipun luka2saya ok2 sudah,,, tidak juga itu si mama bimbang kalau nampak luka kecil... ''
Yna '' Bah dari kau saja joey,, saya pun tak boleh larang kalau kau sudah mahu pulang.. Jadi bila kau mahu pulang? Hari ini atau pun esok?... ''
Ala lepas ini tak ada sudah kawan saya bergila2... Dia lah kawan saya bergaduh di rumah... Walaupun dia lelaki tapi dia bibiran juga arr,, itu mulut macam perempuan haahaha....
Joey '' Tapi yna mungkin lepas inii,, saya jarang sudah pergi sini.... Sama 1 lagi saya mahu beritahu hp saya tiada sudah,, jadi saya jarang dapat bersms dengan kau.... ''
Dulu2 hanya ada sms dan mms saja untuk hantar chat dan gambar,hp pun nokia batu gosok... Bukan macam sekarang dah ada whatsap,wechat,facebook,, semuanya serbah canggih...
Yna '' Hmmm tak apa lah bah,, nanti kami selalu juga pulang ke kampung tempat nenek,, nanti kalau kau ada masa free kau,, pergi saja tempat nenek saya ok 👌😊.... ''
Rumah nenek si joey dan rumah nenek saya berdekatan saja,, so dorang memang selalu melepak di rumah kami.. Memandangkan abang2 sepupu saya memang rapat dengan si joey...
Joey '' Bah yala yna,, bah kau tolong call dulu bapa saya tolong beritahu dia,, saya mahu minta ambil di sini... ''
Yna '' Okey nanti saya call,,, kau pergi lah bersiap sana.. ''
Cuti panjang selama 2bulan tak lama lagi bagus saya runding mama saya,, saya mahu pulang kampung ni,, tinggal tempat nenek... Lagipun saya biasa juga tinggal di kampung,, hidup2 susah walaupun kehidupan saya jauh beza dari keluarga saya yang lain.... Hidup di bandar tidak semewah yang di sangkakan... Tapi sebenarnya dalam masa yang sama,, saya teringin mahu jumpa si bff haha sambil menyelam minum air 😂😂😂... Lama sudah saya tidak jumpa dia,, rindu juga lah.. Mahu juga saya tahu perkembangan dia,, sudah move on ka@pun belum.....Yna '' Mama... Ada bah saya mahu cakap ini... Tak lama lagi kan mahu cuti panjang,, jadi saya fikir2 mahu pulang kampung bah,, boleh kah ma??.... ''
Mama '' Bah nanti lah mama hantar pulang,, sekarang masih awal lagi ini mahu pulang kampung,, lagipun tak ada orang mahu tolong mama berjualan sayur di sana pasar... ''
Yna '' Okey mama 👏👏😘😘😘 ''
Horey horey senangnya dalam hati pulang kampung hahaha👏👏👏👉👉👉 Masa yang di nanti2 telah tiba,, penat punggung duduk 2jam setengah di kereta kini selamat sampai di rumah agam keluarga mama saya.... Aduh nyaman nya rumah kampung,, rumah 2tingkat berkeluasan 60x40 kaki.. Jauh daripada bunyi2 kereta,udara segar,pokok buah2an di sekeliling rumah😍😍😍😍.... Wah mesti kamu dapat bayangkan macam mana suasana dia,, memang sangat2 nyaman!!
Sampai saja di rumah punya saya gembira,,
Yna '' Nenek... '' Mencari2 di mana nenek kesayangan
Nenek '' Sini saya di dalam bilik masuk lah yna.. ''
Yna '' Nenek '' Sambil peluk2... '' Rindu nya dengan nenek,, jarang dapat jumpa.. ''
Nenek '' Si yna Dah besar tapi gaya macam budak2lagi masih mahu peluk2... Baru sampai kah yna... ''
YOU ARE READING
TERUSKANLAH
Short StoryAssalammualaikum dan hai semua,.... Kisah ini merupakan kisah sebenar tentang diri saya ini merupakan penulisan saya yang pertama dan hanya sekadar percubaan jika ia mendapat sambutan di hati pembaca thank you very much namun jika sebalik nya tak m...