ㄴ | cousin?

54 8 6
                                    

"Chanyeol! Malam ni kau busy tak?" soal Jongdae. Dia yang merupakan pembantu peribadi Chanyeol itu sangat kenal dengan Chanyeol.

"Chanyeol." ujar Jongdae perlahan. "Kau rindu Injong?" soalnya lagi. Sehun sudah keluar untuk makan tengah hari di kafe bersama rakan pejabat yang lain.

"Aku rindu dia. Dae, aku betul betul rindu dia." kata Chanyeol. Kepala dia letakkan atas meja. "Kalau rindu kenapa tak telefon? Tanya khabar?" soal Jongdae.

Chanyeol terus duduk dengan tegak. Tangan kanan diletakkan di atas meja dan ibu jarinya ditunjukkan pada dirinya.

"Jongdae. Tengok sini. I mean, tengok muka aku ni. Ada nampak macam aku ada nombor dia ke?" soal Chanyeol. "Adik aku pun apa khabar entah. Harap Kai bagi makan. Takut berebut ayam goreng tiap hari je. Lagi lagi si Safar tu dahlah jenis tak reti beralah dengan orang dia je nak menang."

Jongdae menggelengkan kepala. "Chanyeol Chanyeol. Kau ni kan, aku tunjal kepala kau, kau marah nanti. Tapi bodoh kau serious takleh bincang."

"Kau panggil aku bodoh? Kau jang--"

"Injong adik siapa?" soal Jongdae. "Adik Kai. Sebab tu Injong ikut Kai." kata Chanyeol, perlahan.

"Kai tu siapa sepupu dia?" soal Jongdae. Kali ini dia memaparkan senyuman yang sukar ditafsirkan oleh Chanyeol. "Halah ye lah ye lah Kim Jongin dengan Kim Injong sepupu Kim Jongdae ha puassss?" kata Chanyeol.

"Dahtu?"

Mendengarkan ayat Jongdae, Chanyeol mengerutkan dahinya. "Dahtu what? Dahtu dahthree?"

Jongdae yang geram menuju ke arah meja Chanyeol sambil menghentakkan kakinya. "Ei betul lah kau ni bodoh tak boleh bawak bincang. Aku ni sepupu dia. Kenapa tak mintak nombor dia daripada aku je?"

Chanyeol memandang muka Jongdae. "Haah lah ek, kenapa aku tak terfikir. Ok nak nombor dia." kata Chanyeol tanpa berfikir panjang.

"Nanti aku bagi kau. Aku pun takde nombor dia aku ada nombor adik kau si Haneul tu je." kata Jongdae lalu dia keluar dari bilik Chanyeol sambil ketawa.

Chanyeol terduduk seketika.

Satu.

Dua.

Tiga.

"Kim Jongdae! Bagi aku nombor Park Haneul! Jangan sampai aku tendang kau!" kata Chanyeol lalu menepuk meja.

[KJDISS #3] Girlfriend dari Neraka | PCYWhere stories live. Discover now