ㄱ | sorry

57 7 7
                                    

"Weyh, aku nak mintak maaf." ujar Anis, perlahan. Safar sedang membaca majalah manakala dia pula duduk bersila di atas katil.

"Kenapa nak mintak maaf tiba tiba ni? Kau ada buat salah apa kat aku ni?" soal Safar. Anis mendiamkan diri buat seketika. Sambil itu tangannya bermain dengan selimut.

"Sebab aritu aku paksa kau pergi mall tu sebab nak beli aiskrim. Dahlah demand lepastu em kau nampak pulak dia tu. Sorry aku dah em susahkan kau." kata Anis, masih lagi bermain dengan selimut.

Safar menutup majalah yang dibacanya. "Anis Nuraina, kau tak buat salah pun kat aku." Safar membetulkan posisinya lalu duduk di sebelah Anis. "Alololo jangan nangis. Betul Nish, kau tak susahkan aku, kau tak buat salah kat aku."

Setitik.

Dua titik.

Safar terus memeluk Anis. Sambil itu dia mengusap belakang badan Anis. "Jangan nangis. Please. Aku tak sanggup tengok kau menangis. Aku ok je lah, memang salah dia. Dia dah lama buat perangai tapi aku tetap maafkan dia. Tapi sabar aku dah sampai limit jadi aku pun ha mintak putus ah. Dah, kau tak buat salah apa. Stop crying. Nak aku call oppa?"

Anis menggeleng perlahan. "Jangan bagitau dia. Please."

Safar menganggukkan kepala perlahan. Dia meleraikan pelukan mereka berdua. Setelah beberapa minit, Anis membuka mulut.

"Far, aritu ada orang mesej aku." kata Anis.

"And then? Dia kacau kau ke? Ke dia gila seks? Nak aku report kat polis?" soal Safar.

"Eh tak em aku rasa yang mesej aku tu Jongdae." balas Anis. "Dah berapa hari dia mesej aku. Tanya khabar. Aku cuma balas yang basic basic je. Lepastu dia asyik mintak nombor kau. Aku.."

Safar melihat Anis yang menangis buat kali kedua malam itu.

"Nish, jangan lah rasa macam tu. Mungkin Sehun yang nak nombor aku tapi dia malu ke. Kita taktau kan? Macam mana Dae dapat nombor kau? Apa lagi dia nak? Dia tak puas lagi ke tengok kau sengsara? Dia nak dera kau lagi? Aku tak faham ah dengan lelaki ni kerja dia memang nak dera perasaan perempuan ke? Emo aku macam ni. Aku percaya kat oppa dengan appa je tau. Lelaki lain serius aku tak percaya." kata Safar lalu memeluk Anis lagi.

[KJDISS #3] Girlfriend dari Neraka | PCYWhere stories live. Discover now