ㅇ | problem

58 12 26
                                    

"Kau nak pelamin macam mana ni Khairina?" soal Atikah. Dia mengurut kepalanya.

"Ish kan princess dah kata princess nak empat belas tingkat punya pelamin." kata Khairina tanpa ada riak bersalah.

Atikah mengurut pelipis dahinya sekali lagi. "Kau serius lah Khairina? Siapa je buat pelamin empat belas tingkat? Kau je buat." kata Atikah.

"Ha ok lah tu princess dengan prince the rock orang pertama nanti jadi macam trend ke ha baru famous nanti." kata Khairina.

Adam dan Uwais yang baru tiba itu menuju ke arah Atikah dan Khairina. "Baby kita baby kita!! Baby kita, kita nak pelamin empat belas tingkat. Boleh tak baby kita?" kata Khairina sebaik sahaja dia melihat Uwais. Uwais yang baru sahaja balik dari menunaikan solat jumaat dan masih lengkap berbaju melayu itu hanya menggeleng.

"Boleh je Khairina." kata Uwais lalu dia tersenyum bangga.

"Yeayyyy!! Ika! Nak pelamin empat belas tingkat! Baby kita bagi!!" kata Khairina lalu menepuk tangannya.

Adam mengerutkan keningnya. "Kau kenapa layan adik aku yang bimbo ni macam ni?" soal Adam. "Pening kepala aku nak layan dia kalau kau tak ada. Aku putar kepala kau nanti Uwais baru kau tau." sambung Adam.

***

"Awak, jom pergi rumah Kak Ika dengan Adam. Minggu depan kita balik Korea jom. Omma call dia cakap dia rindu." kata Anis. Dia mengusap perlahan rambut Nazim.

"Rayyan Aqif! Apa awak buat ni?!"

Anis terus bangun dari duduk lalu menuju ke luar rumah. Nazim juga mengikuti Anis ke luar rumah. "Ya Allah Rayyan Aqif! Kau fikir badan kau lawa sangat ke?!" jerit Nazim.

Anis terus masuk ke dalam rumah. Pening kepalanya melihat perangai Rayyan yang makin pelik.

"Haah memang badan aku lawa pun! Biar Safar Nuraina ni sedar aku pun ada hati dengan perasaan! Dia fikir dia sorang je boleh jumpa ex tunang dia dan aku tak boleh cemburu? Aku pun boleh!" kata Rayyan. Dia memakai baju lalu masuk ke dalam rumah Anis dan Nazim.

Anis yang sedang mengeluarkan bahan untuk memasak itu mengambil senduk lalu mengetuk kepala Rayyan.

"Kau balik sekarang. Aku tau kembar aku nangis sebab kau, mampos kau aku kerjakan Rayyan Aqif!" kata Anis lalu dia menyambung kerjanya.

[KJDISS #3] Girlfriend dari Neraka | PCYWhere stories live. Discover now