"Adam, malam ni kau buat apa je?" soal rakannya. "Benda biasa aku buat tiap hari kot. Lepas balik dari masjid, gomol anak, gomol bini, paksa adik tidur, tidur. Kenapa?" jawab Adam.
"Aku ada plan nak ajak kau malam ni."
Adam mengerutkan dahi. "Nak pergi mana pulak?"
"Kau ikut je aku malam ni. Best weyh."
***
"Khairina, jom pergi kafe Universe. Tekak rasa nak makan kek pulak." kata Atikah. Kafe Universe ialah kafe milik Anis dan Safar.
"Kau ni kan, sejak kebelakangan ni kau nak makan ke je kerja kau. Berisi lagi ke kau ni Ika?" soal Khairina. Ketika Ika mengandung dahulu, Ika suka makan benda benda manis. Jenuh Adam membebel, tapi ada dia kisah?
Alasan 'baby yang nak makan' itu lah yang dia ulang tiap hari.
"Alah mana ada aku terasa nak makan je ni jom lah aku mana ada kawan nak ajak selain kau." kata Ika.
Khairina hanya membuat muka malas. "Ni sebab kau akak ipar aku dan aku taknak bapak singa tu bebel kat aku. Dah jom." kata Khairina.
***
"Nish, aku rasa aku nak balik Seoul lah. Aku nak jumpa oppa. Nak mintak maaf sebab aku carut kat dia sebelum kita pergi Malaysia dulu." kata Safar. Anis yang sedang menghias kek meletakkan beg piping di atas pinggan.
"Kau sure nak balik Seoul?" soal Anis. Banyak perkara buruk boleh berlaku kalau dia dan Safar pulang ke Seoul. Contohnya dikejar oleh dua orang manusia yang gila (Sehun dan Jongdae), dipaksa duduk di Seoul dan bekerja di bawah Chanyeol dan banyak lagi.
"Hm nanti lah kita fikir."
***
"Adam, kau mesej bini kau, cakap kau balik lambat." kata rakan Adam.
"Kau jangan macam macam bro. Mengamuk bini aku nanti kalau dia tau aku pergi sini." kata Adam. Dia mengetuk telefon bimbit miliknya pada dahinya.
"Alah tak lama pun. Habis kita blah ah." kata rakan Adam.
"Tapi masalahnya Saddiq, bini aku pantang kalau aku keluar tengok bola kat mamak sampai lewat malam." kata Adam lalu dia menghirup air teh di hadapannya.
Saddiq memandang Adam. "Kau ni kan, takut sangat dengan bini kau tu. Alah Adam, ni Syed Saddiq ni. Berani dia marah aku?"
Adam mengeluh perlahan. "Ni semua sebab adik aku minat kau tau kalau tak aku humban kau dalam lori sampah."
YOU ARE READING
[KJDISS #3] Girlfriend dari Neraka | PCY
Historia Corta" PARK CHANYEOL ♡ KIM IN JONG " " MUHAMMAD UWAIS ♡ NUR KHAIRINA FARTINI " A story dedicated for @SuamikuCapang61