Hoofdstuk 5

507 19 3
                                    

Ik klim van Niall's schoot af en stap struikelend uit de auto. Ik hoor Niall lachen. Ik grinnik ook en loop al een stukje richting het gebouw. Ik hoor de jongens achter me lachen. Ik stop even om de jongens op te wachten. "Hoe oud zijn jullie?" vraag ik nieuwsgierig zodra de jongens naast me lopen. Ik hoor verschillende antwoorden, tussen de 16 en 18. Ik knik. Zodra we in het gebouw zijn, kan je de chaos bijna voelen, als dat mogelijk is. Ik voel dat ik een glimlach op mijn gezicht heb als ik een glimp van Simon Cowell opvang. Ik wijs naar de plek dat ik hem zag en de jongens glimlachen ook. "Wij hebben Simon al een keer gesproken" zegt Liam. Ik kijk hem raar aan en hij haalt zijn schouders op. "Dat is iets wat alleen wij mogen weten" hij geeft me plagerig een tik op mijn hoofd. Ik trek een kort sprintje de jongens achterna als ze onverwacht beginnen te lopen.

Ik kijk even zoekend om me heen. Daar staat ze, ik maak een sprintje en zodra ze me ziet vangt ze me op in een knuffel. "Perrie" roep ik vrolijk. "Waar is Austin?" "Bij een vriend, hij wilde niet mee." Teleurgesteld knik ik en richt me dan weer op Perrie. "Ik kan echt niet wachten" zegt ze vrolijk. Ik knik instemmend. "Wil je een paar van je tegenstanders zien?" Perrie knikt. Ik wenk de jongens die vrolijk naar ons toe komen lopen. "Niall, Louis, Liam, Harry, Zack" stel ik ze voor. "Zayn" verbeterd hij me. Ik glimlach en haal mijn schouders op. "Whatever you say, big guy" hij lacht even en kijkt dan naar Perrie. Hij slikt en ik weet zeker wat hij nu denkt. Ik grinnik, deze dag is nu al geweldig.

Liam loopt het podium op. De vier jongens en ik zitten backstage. Ik hou mijn handen op elkaar en wacht tot hij begint te zingen. Mijn mond valt open, hele mooie, zuivere uithalen verlaten zijn lippen. Het publiek klapt als hij klaar is en de jury klapt enthousiast mee. Ze beginnen te praten, dingen die ik niet kan verstaan. Als ik Liams gezicht zie en hij vrolijk springt, weet ik dat hij door is. Als hij backstage bij ons komt trekken we hem in een groepsknuffel.

Zayn is de volgende, als hij begint te zingen al ik stil. Hij zingt toonzuiver en is niet verlegen. De jury klapt ook voor hem mee en zodra hij bij ons in onze groepsknuffel zit is het weer zeker. Ook hij is door.

Dan gaat Harry, hij zingt fantastisch en ook hij is door. Louis mag er gelijk achteraan. Hij praat wat met de jury en als hij backstage komt met een grote smile op zijn gezicht, richt iedereen zijn aandacht op Niall. Hij is ondertussen het podium opgelopen en begint nerveus te zingen. De toen verlaten zijn lippen, en aan de blik in zijn ogen te zien, is hij niet trots op zijn zang. Ik glimlach bemoedigend naar hem, wetend dat hij het niet kan zien. Simon houdt zijn hand omhoog en afwachtend pakken wij elkaars handen. Ik luisterde goed naar het commentaar. Mijn ogen gericht op Katy, wie de knoop moet doorhakken. "Yes" Niall springt in de lucht en lacht. Hij rent het podium af en trekt ons in een knuffel. "Gefeliciteerd" roep ik boven hun gejoel heen. Ze glimlachen trots. "Op de tweede ronde boys!" Liam houdt zijn hand naar voren en de andere jongens leggen die van hen erop. Harry fluistert iets onverstaanbaars en ik frons.

"Je bent door" een hard geklap ontstaat uit het publiek en ik kijk naar het podium. Perrie staat er met een grote grijns op haar gezicht. Ze kijkt op zij, recht in mijn ogen. Ik glimlach.

"Wauw" mompel ik als we de deur weer uitlopen. De jongens hebben een grijns op hun gezicht. "Maar waar moesten jullie nou heen?" Liam grinnikt. "Simon" ik frons en kijk hem raar haar. Hij grijnst alleen maar en gaat naast Louis lopen. Niall komt naast mij lopen. Hij glimlacht en legt zijn arm om mijn schouder. "Dankje" mompelt hij.

"Waarvoor?"

"Dat je er was" hij drukt een kus op mijn wang en ik glimlach.

"Met genoegen"

Niall lacht. "Sinds wanneer zo netjes?"

"Morgen"

Niall grinnikt en ik sta stil voor het busje. De jongens stappen luidruchtig naar binnen en letten niet op ons.

"Dankje Niall" fluister ik. Niall fronst zijn wenkbrauwen

"Waarvoor?"

"Voor dit" Ik druk een kus op zijn lippen terwijl ik mijn ogen gesloten hou.

"Dan kan ik beter dankjewel tegen jou zeggen" mompelt hij. Ik grinnik en we stappen het busje in. Niall slaat zijn arm om me heen en ik kan het niet laten mijn hoofd op zijn schouder te leggen.

"Hebben we een setje?" vraagt Louis wenkbrauwwiebelend. Ik grinnik en schud mijn hoofd.

"Nog niet" hoor ik Niall mompelen. Ik kijk hem verbaasd aan en hij glimlacht alleen maar. Ik kan mijn glimlach niet onderdrukken.

***

Liam rent als eerste het busje uit, met Harry en Zayn op zijn hielen. Niall staat snel op en trekt me mee het busje uit. Louis haalt ons in.

"Vanwaar de haast?" vraag ik grinnikend aan Niall. Hij lacht even.

"Het is filmavond"

Irish Guys ~ One Direction - dutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu