Sonunda Cennetbahçesi Mezarlığına gelmiştik. Arabadan koşarak indim. 2. kapının ordan sola döndüm dadım "Kızım yavaş ol düşeceksin" dediğine aldırmadım. Annemin mezarını görmüştüm. Hatice Karaağaç yazısını görünce hıçkırıklara boğulmuştum gene. D.T : 03.05.1967
Ö.T : 18.11.1997
Annemin yanı başına kuruldum hemen. Oturdum yanına. Başladım anlatmaya. Sürekli anlatıyordum. Babam ve dadım biraz daha arkamda duruyordu çünkü ben annemle konuşurken yalnız kalmak istiyordum. Babamın bana vurmaya kalkıştığını da anlattım. Annemin babama kızdığını hissedebiliyordum. Sonra birden kafamı kaldırıp annemin mezarının etrafına göz gezdirdim. Mermerin üstüne 3-4 tane şeker olduğunu gördüm. Tahminen gene çocuklar gelip şeker bırakmışlardı, dokunmadım. Gizlice çantamdan kavanozumu çıkarıp içine 1 avuç daha toprak koydum. Her geldiğimde 1 avuç toprak koyuyordum içine. Eve gidince de hemen saklıyordum. Annemi özlediğim zaman onu kokluyordum. Babam "Hadi Esin gidelim" dediği anda babama nefretle bakmaya başladım. Daha yeni gelmiştik. Dadımın "Biraz daha duralım Gökhan bey" dediğini duyup gerisine aldırmadım. Anneme biraz daha anlattım. Biriktiriyordum içimde. Sonra hepsini anneme anlatıyordum. Gözyaşlarımı silip hafifçe sendeleyerek ayağa kalktım. Kendimi iyi hissetmiyordum. Ama belli etmemem gerekiyordu. Gelirken ne kadar hızlı geldiysem dönerken bi o kadar yavaş gittim. Arabaya bitmiştim. Dadım saçlarımı okşuyordu. Kafamı kaldırıp gülümsedim dadıma. 20 dakika sonra evdeydik. Kapıyı Gökçe cadısı açtı. "Annecim nasılsın" dedi. Çok sinirli bi şekilde ona bakıp "Sen benim annem değilsin Gökçe bunu kafana sok bundan sonra da bana bu şekilde asla hitap etme anladın mı" dedikten sonra Gökçe bana şaşkın şaşkın bakıyordu. Kafamı çevirip babama bakacağım anda babamdan bi tokat yedim. 17 yaşıma gelmiştim ve ilk defa bana tokat atmıştı. Dadım babamın önüne geçip "Gökhan bey o bi genç kız napıyosunuz. Esin gel kızım" deyip direk koluma girdi ben hıçkırıklara boğulmuştum. Odama götürdü dadım beni. Dadıma "Ben artık anneannemin yanında yaşıcam dadı Gökçenin ve o babamın yüzünü görmek istemiyorum"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜVEY HAYAT
Novela JuvenilEsin : Ana karakter Gökhan : Baba Gökçe : Üvey Anne Hatice : Öz Anne Necla : Dadı Zerrin : Anneanne Mustafa : Dede Sude : Yakın Arkadaş