(موت وظهور الذئب)7

829 26 3
                                    


.
نكمل اللي وصلنا ليه ... بسم الله الرحمن الرحيم.
.
.
وصلنا الي ما حدث مع مراد وتحول مريم بطريقة غريبة وسقوط مراد صريع لا حراك
Sh&m
لكن هل يا تري مات ام لازال علي قيد الحياة .
.
مريم وجدت نفسها بعد جلوسها علي البحر كأن هناك صوت يناديها.
.
ظلت منجذبة له كأن هذا الصوت ينيمها مغناطيسيا وكل شئ خارج عن إرادتها ... كأن جسدها قد شل تماما ولا تعي ما حولها تسير وتسير فقط لا تسمع غير هذه العبارااااات
.
(تعالي يا مريم أنا امانك انا اللي هنقذك من كل النااااااس تعااااالي يامريم 😱)

ظلت تتبع الصوت الي ان وصلت إلي مكان المقابر الذي لا يستطيع أحد دخوله ورأت أن الصوت أصبح واضحا شيئا فشيئا كلما تقترب من هذا الكوخ اللعين وتري ملامح شخص ليست واضحه بالكامل لكن يأتيها صوته فقط صوت يبعث الرعب في القلوب وتحيط به هاله من الدخان الأسود المخيف الشخص: شيفاك مبقتش تعمل المطلوب انت عارف ان اقدر اسيطر عليك وعلي الجسم ده .

......: وانا اقدر اعمل كتير واظن عن تجربة .
.......: بقيت الكتاب بس يكون في أيدي وانت اول شخص هنهيه بنفسي.

.......: معتقدش تقدري يا جواهر انتي خلاص بقيتي فعل ماضي من بعد الكتاب ما اتاخد منك .
جواهر : جزء بس منه لكن صدقني هيرجع وهتدفع التمن غالي اوي .

.......: وانا مستني ادفع الثمن ولاون انا جيت بمزاجي ليكي فياريت تبطلي لعب العيال ده لان مستواكي انحدر اوي .

.جواهر بغيظ: هنشوف مستوايا هيعمل فيك ايه
.
.(جواهر شخصيه قل ما يقال عنها مختلة عقليا تسعي بكل جهدها للسيطرة علي عالم الانس والجن وسترينا الأحداث ما دورها الفعال بقصتنا).
______________________
في اليوم التالي .
.
تم العثور علي مراد ملقي علي الأرض في المخزن من احد عاملي النظافة . وتم اخذه الي اقرب مشفي وبعد الكشف تبين الآتي .sh&m
.
الطبيب لوالد مراد بعد استدعاءه للمشفي.
.
الطبيب: استاذ ايمن ابن حضرتك عنده حاله فقدان ذاكره وللاسف أن مش بس فقدان ده رجع كأنه . طفل عنده خمس سنين ومش متذكر غير جمله واحدة بس ( مش هعمل كدا تاني ابعدي عني ) وعلي طول خايف مذعور اكيد اتعرض لأزمة شديدة جدا وصلته لكدااحنا ادناه حقنة مهدأة وهوة نايم دلوقتي تقدر تدخل ليه .
.
.
ايمن بحزن : شكرا ليك ... دخل ايمن علي ابنه وشافه في حالة يرثي لها . فضل قاعد جمبه وهو بيقول ..يا ترا حصلك اي خلا ك كدا يا مراد انا .لازم أبلغ مش هسكت علي كدا ابدا لازم اجيب حققك يابني ياما نبهتك وقولتلك خلي بالك من تصرفاتك واهو اديك قاعد قدامي مش بتتحرك.

***************
... في منزل مريم :

تستيقظ وهي ممسكة براسها تلتفت حولها يمينا ويسارا وهي تقول: انا اكيد كنت بحلم مش معقول كان كابوس فظيييع اااااه يا دماغي .... بس انا جيت هنا ازاي وايه الصوت اللي بيكلمني ده وازاي مش فاكرة حاجة غير أصوات ناس كانت بتتكلم ..لكن أنا مكنتش شايفة ولا حاسة بحاجة يا ترا ايه بيحصلي بس ااااااه يارب ساعدني .
قامت مريم تستعد للذهاب الي الجامعة وخب في حيرة من امرها :

ملاكي الوحشحيث تعيش القصص. اكتشف الآن