الجزء التاسع عشر(كتب محظورة)

569 24 6
                                    

خالد قال لادهم علي مكتبة موجودة ف منطقة ال ..... واللي هيلاقي فيها الكتاب اللي محتاجة اما عن ادهم مستناش وراح فورا للمكان هناك عشان يدور علي الكتاب .
اول ما وصل

.عند بوابة المكتبة **.
.
الحارس: أيوة مين حضرتك وليه جي هنا .
.
ادهم : معاك المقدم ادهم  خالد واتفضل دي هويتي ولازم ادخل المكتبة حالا.
.
الحارس: اسف يافندم عندي معلومات بمنع دخول اي حد هنا. مهما كان مين أو ايه رتبته ومكانته.
.
ادهم ظل يتحدث مع الحارس لإقناعه أن يدخل ولا يعلم أن هناك من يتابعه .
.
الياس لنفسه: مين ده  وجي ليه هنا دي بوابة خاصة بينا جوة المكان ده ومحدش من عالم الانس فكر يجي هنا غير شخص بس وهرب بعدها .(طبعا دي تبقي ابلة جواهر)
لازم اعرف ده مين .
.★★★★★
وعلي الجنب الاخر تمارا  جالسة علي احد افرع الاشجار تتابع الحديث وهي تداعب خصلات شعرها : امممممممم الحوار ممتع اوي ياريت كان معايا فشار بس وماله اديني بتفرج أما اشوف هيعرف يدخل ولا لا .( الله العفاريت كماان بتحب الفشار طب مهو طلعه حلوين وكيوت اهو)
.sh&m
.
الياس وبعد أن لمح تمارا :. تمارا مش معقول جيتيلي برجلك بس مش هعرف اعمل حاجة دلوقتي والزفت ده هنا لازم امنعه يدخل .
.
تمارا ولقت الياس متابع الحدث : ههههههههههه دي كملت اكيد بابا بعته ورايا وماله ادينا بنتسلي هممممم😂
.
ادهم : افففففف علي ام ده حارس لازم الاقي حل ( ادهم فضل يفكر ايه ممكن يعمله غير ) لم يكمل  تفكيره واذا بتمارا خلفه
تمارا: بخ ههههههههه
ادهم ينظر لها ببرود : نعم .
تمارا: يعجبني فيك برودك مبعرفش اخوفك علي فكرة انا جنيه مش واخد بالك .
ادهم : اخلصي عايزة ايه مني مش فاااا يق  ولا اقولك استني انتي عرضتي علية تساعديني لسة عند العرض متاح.
.
تمارا: ايوة كدا تصدق هتصدق انا عارفة انك هتحتاجني عشان كدا جيتلك
وطبعا انا عارفة عايزني في ايه .
.
ادهم : اقولك حاجة مكنتش اعرف ان الجن عندهم حس رغي الست المصرية الاصيلة. اكتمي شوية .(بس يا ادهم في ناس بتابع وهتتنفخ )
.
تمارا : اففففف انا جاية اتهزأ هنا ولا ايه علي فكرة انا ممكن امشي ومساعدكش .
ادهم بسرعة: لا استني مفيش غيرك يدخلني جوة .
.
تمارا بخبث: امممممم طب والمقابل .
ادهم وقد علم ما تريد : هساعدك في اللي انتي عايزاه .
تمارا : ديل يا برنس .
ادهم بدهشة : انتي بوظتي سمعة الجن اللي في مخيلتي بجد اي ده .

تمارا : علي فكرة انت قديم اوي انا خوفتك اول ما جيت عادي بقي مبحبش الافورة يا دومي .
( وربنا عفريته عسل ههههههه عذرا لتدخلي نكمل ) .
ادهم : طيب هتعملي اي يا ستي .
تمارا : لازم اتحاد بنا  وده مش هيحصل الا لو وقفت قدام مراية ورددت اسمي ٥٠ مرة .
ادهم : اففففف انا لسة هقف واردد واجبلك مرايا منين في الغابة دي .
تمارا : معرفش اتصرف .
الياس يراقب من بعيد ويحدث نفسة : ينهار مش فايت كمان هتتحدي مع انس كدا الملك هيقطع راسي وابقي عبرة لمملكة الجن كلها 😭
.::::::::::::
.عند ادهم وتمارا .
بصي هناك في عربيتي تعالي هعمل غلاف وراها وضوء علية بحيث تنعكس صورتي وتبقي واضحة عليها  تمام كدا.

ملاكي الوحشحيث تعيش القصص. اكتشف الآن