(عودة المجهول )2

1.2K 34 3
                                    

وصلنا  اول ما احمد اعترض علي عملية بنته .. صلوا علي الحبيب

.
احمد : لا لا يمكن اعرض بنتي للخطر يا دكتورة لا

نرمين متدخلة: احمد يرضيك بنتك تعاني لما تكبر يرضيك حد يشوفها كأنها شخص منبوذ مش مننا ارجوك وافق انا مش هستحمل اخسر بنتي كفاية بقي 😭
.
احمد بارتباك : ارجوكي انتي مش فاهمة حاجة مينفعش تعملها ارجوكي . (احمد كان عارف سبب اللي في عين بنته وأنه مش مجرد تعب عشان كدا رافض يعمل اي عملية).

نرمين : نجرب ياحمد ونتوكل علي الله واللي هو كاتبه هيكون بلاش تسبق الأحداث .
W

riter: sh&m

احمد 😔 : في نفسه (انتي مش فاهمة حاجة ربنا يستر شكي ميكنش صح ويكون بس تشخيص الدكتورة هو الصح 🤔بعد تفكير ......
تمام موافق وربنا يسترها

(تم موافقة احمد علي العملية ولكن ما الذي يخبئه وما هذا الخوف الغريب 😔) .
..........................................
.
يوم الجراحه اخذ احمد يطمئن زوجته رغم توتره الشديد.
.احمد: كفاية يا نرمين انتي طلبتي وانا نفذت بطلي عياط وسبيها بظروفها .
.
نرمين  ببكاء: خايفة اوي يا احمد وقلبي مقبوض .
.
احمد بخوف  داخلي : متقلقيش انا هروح المسجد اصلي واجي .

.نرمين : تمام روح.وانا هصلي في اي حجرة هنا.

تم تجهيز مريم لدخول العملية وعند بدأ الجراحه ..........

فجأة يري احمد الممرضة تخرج في فزع من حجرة العمليات وتجري حتي أوقفها احمد.

احمد : في اي بتجري ليه وبنتي مالها حصلها حاجة .
لم تستطع الممرضة الرد ووقعت جثة هامدة بلا حراك .

وصل الخبر للمسئول عن المشفي فهرول الي حجرة العمليات وكانت الصاعقة .
.writer: sh &m
.الطبيبة علي الأرض لا حراك ولا نفس لا يوجد سوا دماء تنزف من اذنها وفمها وانفها وحالها ليس افضل من البقية الجميع لا حراك فقط جثث راقدة 😱)..

ومريم تحت الأجهزة لا يسمع منها سوا جهاز النبض معلناً عن استمرار حياتها .

هرج ومرج بالمشفي وتم استدعاء الشرطة وأخذ الجثث للمشرحة ليعرفوا سبب الوفاة ووقت حدوثها
ولكن بعد انتهاء التحقيقات لم يتوصلوا لشئ واغلقت دفاتر الحادثة المُريعة ضد مجهول ولكن....من بعيد كان هناك أعين تراقب😧 في هلع وخوف من أن تظهر الحقيقة وينكشف السر .؟! وتضيع ابنته الثانية😶أنه (احمد).
...يا ترا مريم فيها ايه وليه خايف كدا.
ف

جأة يجد احمد

نرمين تهرول اليه في فزع : بنتي يا احمد جوة حصلها حاجة ارجوك شوفها مش هستحمل والله مش هبة كمان لا يااارب يااااارب  وهنا وتسقط نرمين مغشيا عليها .
في غرفة العمليات صوت يهمس في أذن الصغيرة : مقدرش اعرضك للخطر حبيبتي 👻

W

riter: sh &m

وأما في هذا المكان المرعب بعيدا عن المشفي ..: هههههههههههه ولسة اللي جي دي اول ضربة 😈بس واشرب بقي يا استاذ احمد عشان تبقي تتحداني تاني .

.ترا ما سر احمد وما يخفيه وما سر هذا الحادث الأليم وسقوط طاقم الجراحة كله ضحية لهذه العملية الجراحية ومن المجرم ؟

أسئلة كثيرة سوف نتناولها في الأحداث القادمة

ملاكي الوحشحيث تعيش القصص. اكتشف الآن