"Happy birthday Aiera Aella! Sweet 19'th. May god bless you and make your wish come true!" Jafry mengucapkan hari ulang tahun ku yang ke 19 tahun. I feel happy with that. He smiled to me with his cute dimples.
"Thank you! I hope so hahhaha." Balasku sambil mengaru pipi ku yang terasa panas. Bukan aku suka dia, tapi aku segan. Sebelum ni tak pernah ada lelaki wish birthday aku kecuali Papa.
"Hahaha yeah. Jom makan! Aku belanja." Tiba2 dia mengajak ku makan. Oh no! Apa patut aku jawap? Ermmm..
"Err.."
"Why? Kau tak sudi makan dengan aku?"
"Tak! Eh bukan! Maksud saya.. err.." Aku tergagap menjawap soalannya. Aku segan makan dengan lelaki! Itu je!
"Alright I got it. Kau segan?" Aku mengangguk kecil. Jafry tertawa melihat reaksi yang aku bagi. Aku segan bukan hanya di sebabkan aku tak pernah di ajak makan. Tapi di antaranya, dia one of hot student yang ada dalam kolej ni. Plus, ramai perempuan yang suka dia. Terutama junior dalam kolej ni.
"Don't be. Come on, birthday girl. Makan je kot." Aku jadi serba salah. Tapi betul lah kan? Makan je. Aku kemudian mengangguk kecil.
"Haa, thats my girl." Erk?!
"Nak makan apa? Biar aku order." Jarfy menyoal ku apabila kami sudah sampai di cafe. Aku tak tahu nak makan apa. Makan dia boleh tak? Eh. Hahahaha!
"Up to you. As long its not a vege. I don't eat'em." Aku tersengih. Jafry tersenyum lalu mengangguk. Dia menapak menuju ke counter untuk membuat pesanan.
Aku mengaku, sebelum ni aku pernah suka dia. Tapi di sebabkan aku sedar yang aku tak cantik dan secomel wanita2 yang ada dalam kolej ni. Aku tak mampu nak teruskan, sebab penantian itu satu siksaan dan ianya sakit jika tiada balasan. Wah ayat! Kedasar sungguh!
Lagipun dia kan handsome, tidak musatahil kalau dia seorang playboy kan? Setiap bulan, atau dua bulan, atau tiga bulan, pasangan dia tukar2. Hemph! Bukan tidak mustahil, malah ianya memang mustahil!
Aku mengeluarkan handfon milik ku dari kocek. Ruangan chat ku bersama Daisey aku tekan.
Aiera Aella🌸
- Guess what? Jafry belanja aku makan!
- I hope kau ada dengan aku sekarang ni..Daisey Hemmet❤
- Seriously?!
- Sorry, aku ada kelas hari ni. After an hour, aku habis.Aiera Aella🌸
- Am I good at lying? No right?
- Yes! He treated me this afternoon.
- But I'm afraid if I fall for him for twice..Daisey Hemmet❤
- Stop with negative thinking!
- Just act normal. I'll be there soon..Aku mengeluh kecil. Daisey dengan aku lain course. Aku ambil course Art dan Music. Daisey pula ambil course Biology dan Geography. How clever she is? I can't explain!
"Hey! Jauh termenung?" Jafry menegurku. Aku tersentak lalu melemparkan senyuman kepadanya. Dia meletakkan makan yang dia pesan di atas meja bulat. Chicken and chip? Wah! One of my favourite dish! Kena control makan ni.
"Thank you."
YOU ARE READING
Soulmate
RomanceSetiap orang ada kenangan tersendiri. Termasuk aku.. ... P/s: Based on true story. But some part is just my imagination✌