5 : Our Night.

8.3K 64 0
                                    

"Aiera, jom keluar. Tengok wayang?" Aku yang duduk di kerusi malas mengabaikan ajakkan Drake. A year, Jafry mendiamkan diri, begitu juga aku. Aku cuba buang perasaan cinta aku pada dia, tapi aku tak boleh.

"Aiera, do you hear me?" Aku mengangguk.

"Aku takde mood sekarang Drake. Sorry." Balasku perlahan. Drake diam sejenak.

"Okay kalau macam tu, aku balik dulu okay? Apa2 hal call aku tau?" Pesannya sambil berdiri. Aku mengangguk kecil kemudian menapak ke luar pagar rumah beriringan Drake.

"Be safe honey. Text me when you get home." Aku berpesan kepada Drake yang masuk ke dalam kereta Mecerdes nya. Dia hanya tersenyum kecil.

"Alright."

Aku menyeluk poket sweater ku lalu mengeluarkan handfon milik ku. Nombor Jafry di dail. Setelah beberapa saat, panggilan ku di angkat namun suara seorang wanita yang kedengaran.

"Yes hello?" Sapanya di hujung talian.

"Umm, this is Aiera. Is Jafry there?" Soalku perlahan.

"Aiera! Its been a long time we didn't meet. How are you?" Soalnya tiba2. Siapa minah ni?

"Who is this?"

"Sarrah, do you still remember me?" Sarrah?! For the fuck sake?! Dia buat apa dengan Jafry?? Jangan cakap Jafry buat benda tu dengan Sarrah!!

"Umm, oh Sarrah! Hey. Yeah, lama tak jumpa you. I'm fine, you?" Tanyaku sekadar menghilangkan gugup. Walaupun hati aku sekarang berdegup kencang.

"I'm great! Eh by the way sorry, you nak cakap dengan Jafry ke? Dia dekat toilet. Kejap eh.. Babe, Aiera called you!" Babe?! Seriously?! Ah fuck!! Sarrah menjerit memanggil nama Jafry dengan panggilan babe?!

Suara Jafry dari toilet kedengaran di hujung talian.

"Give it to me!" Jeritnya. Bunyi tapak kaki Sarrah kedengaran. Lalu Jafry bersuara kepada Sarrah.

"Thanks, you can go now. Sorry for being that lazy!"

Oh really? I bet dia ajak Sarrah datang rumah dia. Jafry2..

"Yeah hello?" Soalnya pendek.

"Hai.." Aku cuba bertenang walaupun aku merasa gentar apabila bercakap dengan dia. You know, its been a year guys! Lama tu.

"I miss you.." Aku bertutur perlahan apabila Jafry tidak bersuara seusai aku menyapanya tadi. Keluhan berat kedengaran di hujung talian.

"Me too Aiera.." Balasnya perlahan. Airmata ku mengalir gugur apabila dia juga merasakan hal yang sama. Aku duduk di kerusi malas tadi lalu berkata perlahan kepada Jafry.

"I want to meet you."

"Be there soon."

"I missed us."

"I know, me too. Why now Aiera? After a year, baru kau nak telefon aku."

"Aku minta maaf, aku rasa bersalah. And aku takut kau tak terima aku semula." Pancuran air hujan yang ada pada talian membuatkan aku merindui junior Jafry. I'm not that pure, I did an oral sex with him. Yeah, we did. I still don't understand, why this thing happened to me?

"Aie's miss you too, she just say it to me. Hahaha.." Aku tergelak kecil. Suara Jafry serak apabila tertawa. Aie's is my little bun. She missed being touch ?

"I'll pick you up later. Be ready." Jafry mengarahkan aku untuk bersiap. Aku mengangguk lalu menyeka air mata.

"Okay.." Talian di tutup seusai aku mengatakan bye kepadanya.

Malam itu, Jafry membawaku pulang ke rumahnya untuk makan malam bersama. Dan kami kembali memperbetulkan kesilapan kami dengan cara yang jauh lebih matang. Sehinggalah kami melayarkan bahtera buat kali pertama.

"I love you.." Aku berbisik di telinga Jafry halus. Jafry memandang ku sayu.

"I know. But, I still can't accept your love.. I'm sorry." Aku tersentak dengan jawapannya. Kelopak mataku bergenang dengan air mata. What just he said?

"You play dirt on me?" Soalku mendatar. Jafry memelukku lalu mencium dahiku.

"I'm sorry. I have nothing Aiera. Tak macam Drake. He is a rich guy. Aku cuma mengharapkan duit elaun kolej dan kerja sambilan aku dekat café Adrean."

Aku mendengar luahan Jafry dengan sayu. Tapi apa kaitan?

"Drake lain. Kau lain. Dia cuma kawan aku waktu aku di bangku sekolah. Kau kawan mesra aku sekarang, kau seorang yang aku cinta Jaf. Don't be that humble."

"Aku rasa ini akan jadi kali terakhir untuk kita bersama Aiera.." Aku diam tidak terkata. Baru tadi jumpa, bercakap, memperbetulkan keadaan and now dia cakap ini buat kali yang terakhir?

"Aku nak focus dalam pelajaran aku. Tahun ni kita last sem, kita tumpukan pelajaran dulu okay?" Tuturnya perlahan. Aku mengalirkan airmata. Twice, I being rejected.

"If you said so. Please make this night is the best night ever for us. Keep this momories till we dead." Aku berkata sambil menyeka airmata. Jafry mengangguk dengan senyuman kelat. Aku boleh nampak yang dia juga berasa sedih dengan kepututsannya.

Malam tu aku tak balik rumah. Aku tidur di appartment Jafry untuk satu malam sebelum kami berpisah.

SoulmateWhere stories live. Discover now