Vlci se stáhli a bylo po boji. Táborem se rozléhalo pouze Hvězdino žalostné vytí. Když k ní přiběhl i otec s Čerňákem, strnuli hrůzou. Čerňák se k Hvězdě přidal ve vytí a otec se zhroutil. Před nimi leželo nehybné tělo Hvězdiny matky, Jiskry. Bylo rozdrásané a pokousané, na její krásné bílo-hnědé srsti byla krev a její oči byly ve výrazu hrůzy. Hvězda vyla tak smutně a žalostně, že přišel zbytek smečky aby zjistili co se děje. Když to spatřili přidali se a za chvíli už celá smečka vyla pro mrtvou Jiskru. Vichr ležel zhroucený vedle své družky a brečel, "Proč mi tě Zeměpsice vzala?". Z truchlení a vytí vytrhla smečku Beta, která předstírala smutek, "smečko..." začala pomalu, "Jiskra nepůjde k Zeměpsici sama" řekla a odstoupila stranou aby smečka viděla mrtvého Alfu. Ona to udělala! Hvězda tomu nemohla věřit ona vážně nechala Alfu zabít. Smečka spustila sborové vytí plné smutku a strachu.
Když všichni zmlkli tak Beta vyskočila na skálu Alfy, "smečko i přes váš smutek mě prosím poslouchejte" zaštěkala a v jejím hlase už nebyl slyšet ani náznak lítosti. "Dneska zemřel náš odvážný a úžasný Alfa," začala, "co nejdřív ho musíme nahradit aby smečka nezůstala v ničem pozadu," pokračovala a na tváři se jí objevil úsměv, "ráda se této role ujmu". Beta se rozhlédla po psech, "teda pokud by mě někdo nechtěl vyzvat na souboj o tuto pozici". "Já chci!" Ozvalo se z davu a všichni se rozestoupili, stálá tam Kopřiva s odvážným výrazem. "Kopřivo ne!" Štěkla její matka Kopretina. "Mami tohle je moje volba" odbyla jí Kopřiva a šla k Betě. Beta seskočila ze skály a připravila se k boji, smečka kolem nich udělala kruh a sledovala co se bude dít. Kopřiva zaútočila jako první a skočila Betě po krku, ta jí ale uhla a pritiskla k zemi. Hvězda viděla Kopretinu jak si přikryla oči tlapami. Kopřiva vykřikla a snažila se Betu setřást, ale nedokázala to. "Vzdáváš se?" Zavrčela Beta, "ne!" Štěkla Kopřiva. Beta jí kousla do krku a odhodila pryč, než se stačila Kopřiva zvednout už u ní byla a tiskla jí k zemi, "a teď?". Kopřiva vyjekla, "vzdávám se" řekla poraženě. Beta se usmála a pustila ji, "ještě někdo?" Zavolala na smečku. Tak tohle jí neprojde! Řekla si v duchu Hvězda a než si uvědomila co dělá už si to rázovala davem, "já!" Křikla na Betu.
ČTEŠ
Hvězdin příběh
AdventureKniha vypráví o Hvězdě feně border kolie. Toto je příběh který popisuje její život od štěněte až po dospělost.