Hvězda stálá uprostřed kruhu psů a vrčela na Betu. Viděla, že Beta už je unavená, ale nevypadala na to, že by se chtěla vzdát. Beta se odrazila o skočila Hvězdě po krku, ale ta uhla a Beta spadla na zem. Za chvíli po ní skočila znova, ale tentokrát Hvězda uhnout nestihla a Beta jí shodila na zem. "Hvězda, Hvězda, Hvězda!" Ozvalo se z davu, byl to její bratr Čerňák, za chvíli už každý křičel jméno svého favorita. Hvězdě to dodalo sílu a odkopla Betu pryč, rychle se postavila na nohy a běžela proti ní. Beta to nečekala a byla zmatená, proto se nestihla postavit a Hvězda už jí tiskla k zemi. Zarývala jí drápy do boku a ramene. Beta zakňučela a zůstala ležet, už nemohla. "Vzdáváš se?" Zavrčela jí Hvězda do ucha, "nikdy!" Štěkla Beta a s námahou jí odhodila. Hvězda dopadla na kámen a ramenem jí projela bolest, přesto se rychle postavila a běžela na Betu. Skočila jí po krku a strhla na zem, kouslala jí a drápala. Beta jí kopala do břicha, ale už ztratila moc krve a síly, nemohla. Hvězda jí držela u země, "už? Se vzdáváš?!" Štěkla hlasitě, všichni stichli a čekali. Beta unaveně zvedla hlavu, "nikdy.." zavrčela potichu. Hvězda jí zaryla drápy hlouběji do masa, "vzdávám se!" Štěkla nakonec a padla únavou k zemi. Hvězda jí pustila a slezla z ní vítězoslavně zavyla.
Hvězda nadšeně seděla na skalce Alfy, když si všimla na kraji tábora podvědomého bílo-šedého stínu. Opatrně šla k němu, to je ten pes co mě zachránil! Zjistila když byla kousek od něj. "Ahoj" pozdravila přátelsky, "potřebuješ něco?". Pes nervózně přešlápl, "já...chtěl bych se k vám přidat...už nechci být u těch tyranů" řekl nakonec a upřel na ni smutný pohled plný očekávání. "To by asi šlo" řekla Hvězda pomalu a pak se usmála, podívala se na psa a pak hned jinam, "jak se vůbec jmenuješ?". "Já jsem Jestřáb a ty?" Řekl potichu, "Hvězda a teď pojď za mnou," a šla do doupěte Alfy. Jestřáb si sedl naproti ní a díval se do země, "asi bych ti měl ještě něco říct" řekl pomalu. Hvězda se na něj dívala tázavým pohledem a Jestřáb spustil, "já byl jsem schovaný v keři když tvoje Beta s mým Alfou zabili toho vašeho, ale nebyl jsem sám kdo to viděl...i tvoje matka to viděla, když si toho tvá Beta všimla nelítostně jí zabila aby se to nikdo nedověděl" vykoktal. Hvězda na něj chvíli jen koukala, naplňoval jí vztek a smutek.
ČTEŠ
Hvězdin příběh
مغامرةKniha vypráví o Hvězdě feně border kolie. Toto je příběh který popisuje její život od štěněte až po dospělost.