Kene serang
<
sampai di sekolah>
Selepas jimin meletakkan keretanya di parking kereta pelajar.. Jimin keluar dari kereta.. Dan die memegang tangan ku lalu kami lalu ke kelas kami.
Dalam perjalanan,kitaorang bertembung dengan fans jimin.. Semua dah start maki2 aku..
“mati lah aq.. Jimin ko punye pasal lah ni”-min ha
“ko senyap lah.. Aq pon x tau aq ade fans seramai ni.. ”-jimin.. Min ha hanya mengeluh..
Tiba tiba 'kedebuk' (gempak bunyi die) satu kamus dewan dibaling dan terkena kepala min ha.. Lalu min ha terduduk di atas lantai..
Jimin terkejut dengan apa yg berlaku.. Fans jimin sudah bersorak gembira apabila melihat min ha terduduk di lantai itu..
Mata min ha semakin layu... Jimin memegang kepala min ha.. Dan terdapat darah ditapak tangan jimin.. Darah tersebut datang dari kepala min ha.. Semua terkejut melihat kejadian tersebut..
Rakan2 min ha mendengar bahawa kawannya itu cedera.. Mereka segera turun ke tingkat bawah.. Sampai di tingkat bawah mereka melihat min ha sudah terbaring di atas riba jimin..
“min ha!!!!”jerit rakan2 yeoja min ha itu serentak..“jimin bawak die pegi bilik kesihatan”- kate eun.. Selepas itu jimin mengangkat min ha dan dibawa ke bilik kesihatan..semua rakan2 lelaki meleraikan fans jimin yg berkerumun di situ..
<di bilik kesihatan>
“min ha ko ok x.. Klau aq dengar cakap ko mesti x jdi mcm ni kan”-jimin berkata kepada minha yg baru membuka matanya setelah setengah jam dia tidak membuka matanya..
“x pe bende dah nak jadi.. Kalau aq dengar cakap ko dengan oppa suh duk rumah.. Mesti x jadi pape”- min ha berkata begitu untuk mengurangkan rasa bersalah jimin..
“ko x salah.. X pasal2 kepala ko berbalut dah.. ”- jimin masih rse bersalah... Dah lah minha tu belum baik lagi dengan penyakit haritu.. Ni tmbah lgi pulak penyakit baru.
“dah habis buat drama.. Aq rase bole buta mata aq macam ni”-perli jaemin.. Yg lain hanya gelak sahaja..
“badan aq dah gatal dah ni.. Ulat bulu banyak sangat kt sini dah lh kitaorang nk pegi makan..korang nak pape x.. Ha.. Jimin.. Min ha..”-tnye min ji.
“blikan lh nasi ke.. Jngn yg pedas.. Sbb aq x makan pedas”-min ha..
“jimin ko.. Nk x. ”- tnye ha ra.. Jimin hanya menggeleng.. Kemudian kawan yeoja dan namja mereka keluar dari situ sambil berpegangan tangan dengan pasangan masing2.
(untuk pengetahuan korang.. Diorang tu dah rasmi sebagai pasangan sejak daripada hari min ha melarikan diri dari jimin kt kantin tu
Ni lah pasangannya:)Yoon eun hee ❤ kim taehyung
Kim ha ra. ❤ jeon jungkook
Park seok min❤ park chenyeol
Park min ji. ❤ win2
Kim hyun ji. ❤ lai kuanlin
Jeon ji hyo. ❤ ong seungwoon
Min hyun na. ❤ na jaemin
Jimin dengan min ha belum rasmi
<balik sekolah>
“jimin x pe lah.. Saya balik ngan kawan saya. ”-kte minha.. Sebenarnya die x nak susah kan jimin“ouhkk.. ”-jimin tau min ha menipu dia sebab kawan2 die dah balik lame dah..
Minha pov
Masa aq berjalan balik aq merasakan ade orang follow aq dari belakang.. Tapi aq hanya abaikan sahaja..tiba-datang dua orang lelaki menaiki motosikal..
Aq ingatkan die just lalu je.. Rupanya
“woi lepaslh.. ”-teriak ku kepada peragut yang hendak meragut beg aq. Aq berusaha untuk mempertahankan beg aq. Tapi aq yang melayang ke tepi.
“woi.. Lepaskn beg perempuan tu”-jimin ..aq terkejut tiba2 je dia muncul.. Dalam masa yang same aq lega sbb aq dapat beg aq balik..
<end pov>
“ko ok x... Ko ni degil lah.. Nasib aq follow ko dari sekolah.. Kalau x ape jadi kt ko pon aq x tau lah”-first time jimin begitu marah kepada min ha.. Min ha hanya diam dan memegang kepalanya yg sakit itu..
Kemudian jimin memimpin min ha dan masuk ke dalam kereta jimin..
Dalam perjalanan dia hanya senyap je.. Jimin marah kt min ha sebab degil sangat..“jimin lepas ni antar aq pergi rumah tempat kawan2 aq lepak.. Aq tido sane.. oppa aq x de kt umah.. ”-min ha... Tp jimin hanya diam dan terus bawa keretanya..
“jap ni bukan jalan pegi rumah lepak aq.. Ni balik rumah aq.. Jiminnn!! ”-jimin meruskan perjalanan tanpa mengendahkan min ha... Aq terlalu penat dengan ape yang terjadi, aq terlelap mase dalam perjalanan ke rumah aq.
<sampai di rumah min ha>
“woi bangon... Dh smpai”-jimin mengejutku.. Aq membuka mata dan melihat hujan lebat membasahi tanah..
“aq x nak blik sini.. Aq tkot lh duduk sorang2.. Dh lh hujan.. ”-min ha
“ko masuk je lah.. Aq teman.. Oppa ko yg suh aq teman ko.. Dan oppa ko dh tau smua apa yang jadi harini... Aq yg bg tau... Ko jangan risau.. Aq tido dalam kereta.. ”-terang jimin
“ape!!... Ko pegi bgtau oppa aq dh kenapa.. Aq nk bio die blajar dengan tenang..x pe lh ko dh bgtau pon kn.. ”-aq mula megatur langkah masuk ke rumh... “tapii.. Kalau ade guruh macam mne.. Aq slalu hujan2 eonie aq yg temann.. ”-minha mula cuak memikirkan perkara yg akan berlaku..
“pandai2 ko lah.. ”-balas jimin... Min ha memandang jimin dengan pandangan badi... “guraulah.. Kan aq kate aq teman... Dh pegi msok tido.. ”-jimin...
Wuuu... Makin sweet min ha dengan jimin.. Bila diorang nk rasmi jadi couple.. Smua kawan2 diorang dh jadi couple... See u at nest chapter
YOU ARE READING
THE TEENS DESTINY [HIATUS]
Teen FictionMengisahkan 8 orang gadis yang bersahabat baik dari kecil ... Sampai lah ke sekolah menengah Hwang Min Ha ❤ Yoon Eun Hee❤ Kim Ha Ra❤ Park Seok Min❤ Park Min Ji❤ Kim Hyun Ji❤ Jeon Ji Hyo❤ Min Hyun Na❤ Apa yang akan berlaku kepada mereka semua.. Dapat...