Holiday
<sampai di mall>
“kita wt pe kt sini”-tanya min ha dengan naif..
“bli baju ko”-jawab jimin ringkas
“bli baju?? Buat ape.. Baju aq kt almari pon x abis pakai lagi.. Dh lh duit aq x bawak”-min ha tidak mahu membazir
“aq belanja lah.. Ko ni lupe ke arwah bapak aq ceo kt jepun dulu.. ”-jawab jimin.. Min ha hanya diam sahaja..
“lagi satu aq nk tnye.. Mana ko letak fon aq.. ”-tnye minha..
“fon ko... Abaikan je lah.. Nnti kita bli fon baru je..dh jgn tanya ape2 lagi”-jimin.. Kemudian mereka berdua keluar dari kereta dan masuk ke mall..
“kenapa ko blikan aq baju.. ”-min ha masih hairan dengan apa yg berlaku..
“ermm.. Saje.. X bole.. ”-jawab jimin... Dia tidak mahu min ha mengetahui rancangannya..selepas mereka selesai membeli baju..
“sebelom pegi makan pegi kedai fon dulu.. Nk bli fon ko”-jimin berkata.. Min ha hanya mengangguk..
<tiba di kedai makan>
“fon tu ko bole chat aq.. Kawan2 perempuan ko, oppa ngan eonie ko je.. Klau aq tau ko chat orng lain.. Aq amik balik fon tu”-jimin memberi amaran..
“oppa aq pon x pernh sentuh fon aq.. Ko ni.. Ish.. ”-min ha memberontak..
“ko nak ke ikot kawan ko bercuti”-tanya jimin... Lalu minha mengangguk laju.. “tengok lah mcm mne nnti.. ”-jawab jimin..
“ko ni boring lh... Dh lh kene kurung... Hari2 makan bubur.. Aq skit sikit je... Bukannya nk mati pon.. ”-jawab min ha.. Jimin hanya diam.. Kerana jimin sedang memerhatikan seorang lelaki dari tadi asik tengok min ha je..
“min ha.. Lps ni ko x pyh pkai bju lengan pendek.. Or pkai skirt.. ”-jimin... Min ha membuat muka... “lps siap makan kita tros balik.. Nah amik jaket aq ni.. ”-jimin memberi jaketnya kepada minha.. Untuk menutup badan minha yang agak seksi itu..
<tiba hari percutian>
“woi ko packing baju banyak2.. Lps tu ikot aq”-kata jimin kepada min ha.(selepas jimin menjadi pengasuh min ha.. Diorang tinggal satu rumah dan ditemani seorang maid yg diupah oleh jimin).
“nak pergi mana.. Aq penat lh.. ”-kate minha sambil menarik bagasinya ke dalam kereta..
“ikot je lah.. Bukan ko pun yg bawak kereta.. ”-kate jimin...
Baru sepuluh minit,perjalanan dimulakan... Min ha sudh tido dengan lena.. Kepala min ha tersengguk-sengguk... Dan dah banyak kali terhantuk tingkap kereta..
Jimin menurunkan kerusi min ha.. Supaya die selesa untuk tido.. Jimin sambung membawa kereta..
<sampai di pantai>
Semua rakan2 min ha sudah berada di situ bersama pasangan mereka.. Min ha masih tidur dalam kereta.. Jimin mengeluarkan bagasi dia dan minha untuk diletakkan di dalam chalet yg disewa..
YOU ARE READING
THE TEENS DESTINY [HIATUS]
Novela JuvenilMengisahkan 8 orang gadis yang bersahabat baik dari kecil ... Sampai lah ke sekolah menengah Hwang Min Ha ❤ Yoon Eun Hee❤ Kim Ha Ra❤ Park Seok Min❤ Park Min Ji❤ Kim Hyun Ji❤ Jeon Ji Hyo❤ Min Hyun Na❤ Apa yang akan berlaku kepada mereka semua.. Dapat...