Koma
Doktor yang melakukan pembedahan min ha keluar selepas 2 jam di bilik pembedahan
“doktor macam mana dengan min ha”-tnye jimin
“pembedahan berjalan lancar tapi pesakit koma.. Itu merupakan kesan yang saya bgtau sebelum ini”-kate doktor tersebut kemudian berlalu pergi..
Mereka masuk ke wad min ha..
“min ha.. Aq tau ko bole dengar ape yang kitaorng cakap.. Ko kene kuat.. Cepat sedar tau.. Kitaorng tunggu ko.. Kita tinggal minggu last nak sekolah.. ”-kata hyun na.. Yang lain hanya menangis...
<30 minit kemudian >
“min ha.. ”-jerit oppa dan eonie min ha.. Mereka telah habis periksa.. Kemudian mendapat berita tentang adik bongsunya..
“korang balik lh dulu.. Esok dh nk sekolah.. Nanti oppa tukarkan min ha ke hospital seoul.. Senang korang nk melawat”-kata oppa min ha..
Kemudian semua keluar dari wad tersebut.. Kecuali oppa dan eonie min ha.. Jimin turut keluar kerana dia x sanggup nak tengok min ha menderita..
<keesokan harinya>
Min ha telah dipindahkan ke hospital di seoul.. Oppa dan eonie min ha mengambil cuti seminggu untuk menjaga adiknya... Selepas itu, doktor yg akan menjaga min ha..
<di sekolah>
“jimin ko ok x ni.. Min ha ok lh.. Klau min ha nampak ko macam ni mesti dia sedih.. ”-jungkook menasihati jimin yang menjadi seperti orang yg tidak tentu arah..
“aq faham perasaan ko... Kitaorng yang rapat dengan min ha pon sedih jugk.. Tp kita kene kuatkan semangat untuk min ha.. ”-hyun ji
“korang nasihat jimin ni berbulan pon.. X gune.. Ape yang die nak.. Min ha je.. Korng cakap smpai kering tekak pon die x kan dengar”-taehyung.
“ko ni x payah lah cakap macam tu.. Sekurang kurangnya die tu tahu perasaan sedih”-ji hyo
“dh lh.. Rehat smbung.. Cikgu dh masok tu.. ”-seok min.
<rehat>
“tae.. Eun nak ramen blikn eh.. Eun malas lh nk beratur.. ”-tae mengangguk dan memberi senyuman kepada eun..
“jimin.. Aq tengok makanan ko tu x luak pon.. X baik lah buat main makanan.. Come on jimin baru sehari min ha koma.. Ko dh mcm ni”-win2
“korng senyaplh.. ”-jimin menghentak meja dan pergi dari situ.. Mereka semua terkejut dengan perangai jimin yg panas baran tiba2..
“aq rase buat mase sekarang kita x payah sebut pasal min ha depan jimin”-seok min.. Semua mengangguk setuju..
<balik sekolah>
Jimin lh orang pertama yang keluar daripada kelas selepas loceng berbunyi.. Semua rakan2nya tau kemana dia pergi..
<di rumah lepak yeoja>
“aq rase kan kita kene wt something.. Jimin tu makin terok aq tengok.. ”-ha ra ..
“ko nak wt pe”-ji hyo
“ape kate kita bawak die pegi pantai yg kita pergi haritu.. Lps habis sekolah.. ”-ha ra
“bole jugk.. Sekurang kurangnya dia dapat tenang kan diri dia.. ”-eun
<di hospital>
Pintu di buka oleh jimin dan mendapati oppa dan eonienya tertido di samping adiknya itu..
“oppa.. Eonie.. Baliklah dulu.. Jimin tolong jaga min ha.. ”-jimin mengejut oppa dan eonie min ha... Kemudian mereka keluar dari wad tersebut..
“min ha.. Bile ko nk sedar. Aq dh rindu ko.. Aq rase kosong bile ko xde.. Aq x de orang nak disakat.. Aq x de sape nak dimarah.. Aq tau mata ko tertutup tapi hati ko terbuka.. Aq rase nak duduk ngan ko kt hospital ni sampai ko sedar.. Kalau aq pergi sekolah pon.. Sia2.. X de benda yg masuk dalam kepala aq.. Kalau aq baca messege ko malam tu mesti x jadi macam ni.. Kalau aq angkat call ko mesti ko x kluar pergi pantai sorang2. ”-jimin menunjukkan rasa bersalahnya..
Rakan-rakannya mendengar ape yg dikatakan oleh jimin.. Tetapi mereka hanya dengar dari luar kerana tidak mahu mengganggu jimin..
Selepas jimin meluahkan segala-galanya.. Jimin melihat air mata min ha jatuh ke pipinya..
“min ha janganlah nangis.. Aq x berniat nak buat ko nangis.. ”-jimin.
“susah tau nak tengok jimin nangis macam tu.. Impossible jimin nangis.. ”-kata taehyung..“dia je yang tahu ape yang ade dalam hati dia.. ”-sambung jaemin
<satu bulan kemudian>
“jimin ko melawat min ha x harini.. Sebab kitaorang ade hal sikit”-kata chenyeol kepada jimin.. Jimin mengangguk.
Jimin menjadi lebih bersemangat selepas dinasihati oleh eonie min ha..
Throwback
“jimin sini kejap”-eonie min ha memanggil jimin supaya duduk di sofa yg berada di dalam wad min ha..
“ya.. Eonie.. Kenapa.. ”-tanya jimin
“kawan2 yeoja min ha selalu cakap yg jimin jadi lemah semangat sebab min ha koma”-eonie.. Jimin hanya mengeluh.. “jimin dengar eh... Mase min ha nampak jimin dengan perempuan lain tu.. Min ha pon jadi macam jimin.. Lps tu oppa selalu cakap kt min ha.. Yg tu cuma salah faham.. Min ha think positive.. Dia x pernah buruk2 kan jimin kt depan eonie ngn oppa.. Dia kuat semangat sebab kawan2 die.. Die x nak kawan2 die risau tengok die mcm tu.. So eonie nk cakap yg jimin ade kawan jimin yg selalu kt blakang jimin.. Min ha penah cakap kt eonie, die x nak ade orang sedih sebab die.. Kalau ade die sejuta kali lagi sedih.. Jimin paham kan.. ”-eonie min ha memberi nasihat kepada jimin..
“gumawon eonie”-ucap jimin..
End throwback
Sejak daripada itu lah jimin jadi lebih bersemangat berbanding sebulan yang lepas..
Jimin janganlah sedih2.. Friend always be at your side.. Min ha bile nak sedar... See next chap..
YOU ARE READING
THE TEENS DESTINY [HIATUS]
Fiksi RemajaMengisahkan 8 orang gadis yang bersahabat baik dari kecil ... Sampai lah ke sekolah menengah Hwang Min Ha ❤ Yoon Eun Hee❤ Kim Ha Ra❤ Park Seok Min❤ Park Min Ji❤ Kim Hyun Ji❤ Jeon Ji Hyo❤ Min Hyun Na❤ Apa yang akan berlaku kepada mereka semua.. Dapat...