Hospital
“ko tunggu ape lgi pegilh bwk die pegi hospital”-eun menegur jimin yg blur ketika itu.. Kemudian jimin mengangkat min ha dan membawa die ke hospital...
Semua rakan2 yeoja min ha follow dari belakang dengan menaiki kereta ha ra... Sampai di hospital min ha dimasukkan ke dalam wad kecemasan...
Semua rakan2 menunggu di ruang menunggu...
“ko x call oppa min ha ke”-seok min
“haah lh... Aq lupe.. Sbb aq fikir pasal min ha je dari td.. Jp biar aq call”-hyunji berkate sambil mendail nombor telefon oppa min ha..
<on call>
Hello.. Oppa.. Kt mne..
Ye.. Oppa kt umh knape ek.. Hyun ji..
Hyun ji bgtau..
Oppa jgn terkejut tau..Hyun ji ni buat suspen je.. Bgtau lh..
Min ha.... Dieee
Min ha kenape?
Die kt hospital... Die pengsan.. Kitaorng smua kt hospital dengan jimin
Ouhkk.. Oppa datng skrng..
<end call>
Selepas hyun ji mematikn telefonnya. Doktor yg merawat min ha kluar dari wad tersebut..
“spe ahli keluarga hwang min ha”-doktor
“oppa die otw.. Tp kitaorng kawan die”-jwb hyun na.. Doktor itu hanya mengangguk..
“min ha.. Blom sedarkan diri.. Die perlu bnyk berehat...die dah dipindahkan ke wad biasa..lps die sedar tolong bagi die makan. Klau spe nk melawat bole melawat.. ”-doktor..
“terima kasih doktor.”-jimin berasa lega kerana min ha tidak ada ape2 yg serius..
Selepas beberapa minit.. Abang min ha pon tiba di hospital
“min ha.... Oppa minx maaf sbb tengking min ha.. Klau oppa x tengking minha mesti minha x de pape kn”-minhyun sudh mengalirkan air mata.. Kerana itulah satu2nya adik bongsunya.. “min ha kenapa sebenarnya”- min hyun bertanya..
Semua diam... Kemudian jimin menjawab bahawa min ha kene gastrik sbb x makan tengah hari tadi.. Minhyun terkejut mendengar jawapan jimin..
<beberapa minit kemudian >
“oppa... ”-kate minha dengan nada perlahan.. Semua rakan2 min ha yang mendengar min ha bersuara terus bangon dan memeluk min ha...
“dah2 lh tu.. Aq x mati lgi lh.. ”-wad itu dipenuhi dengan gelak ketawa Rakan min ha
Jimin bangon dan memberi isyarat kepada semua orang supaya keluar sebentar dan memberi privasi kepada mereka berdua..
“oppa keluar jap.. Nk bli mknn untuk min ha... ”-min hyun..
“nk ikot ”-cakap mereka serentak.. Lalu wad itu hanya tinggal jimin dan min ha.. Jimin duduk di kerusi di katil min ha.. Tetapi min ha membelakanginya...
“min ha”- jimin memecahkan kesunyian dan memulakan perbicaraan.. Aq hanya diam dan tidak menyahut..
“min ha.. Tolonglh dengar cakap aq... Klau ko x percaya tnye taehyung dengan jungkook.. Sebab diorang ade skali mse bapak aq meninggal.. Lpas urusan aq kt jepun selesai.. Aq terus book flight ticket ke korea.. Semata2 nk cari ko... Nk jelaskan perkara yg sebenar..tp klau ko x percaya pon x pe.. Aq paham”-jimin mula mengatur langkah untuk keluar dari wad tersebut...
“jimin. ”- aq bersuara... Jimin menoleh ke belakang...“aq maafkan ko tp dengan syarat... ”-minha
“ape die”-jimin
“aq nk ko hantar aq pegi balik dari sekolah ”-min ha tersenyum.... Jimin mengangguk setuju...
“dh habis dah buat drama... Skit mata aq tngk ade Orng buat drama free kt hospital.. ”-perli ji hyo
“bile korng sampai”-minha terkejut.. Kerana kawan2 nya dan oppa nya muncul secara tiba2...
“nmpk sngt angau.. Orng smpai pun x nmpk.. ”-min ji....aq hanya ketawa...
“jimin.. Bliklh dulu.. Esok kn nk sklh.. X pe min ha ni.. Oppa bole jge... Yg kt sne tu pon blik ye... Esok sklh”-min hyun berkata kepada jimin dan rakan2 min ha...
“bru nk ponteng.. ”-ha ra
“x payah nk mengada2.. Sklh je lh.. Esok aq dtng sklh.. Dont worry”- minha.. Jimin dan min hyun memberi pandangan maut kepada minha.. Manakala rakan2 min ha bersorak gembira.. Aq hanya mengendahkannya
“k. Lh.. Bye... Esok jumpe.. ”-semua rakan minha pulang ke rumh mereka.
“min ha.. Makan nasi ni buat isi perut tu.. Nnti makin teruk eonie ko marah oppa pulak”-kte min hyun.. Min ha menggeleng... Die kate die sudah kenyang dan tak nak makan..
“keras kepala ko.. Mmg x hilng dari kecik sampai beso... Pelik btol lh.. Nah cepat oppa suapkan.. ”-kte min hyun.. Setelah min hyun berkata sebegitu. Min ha mengangakan mulutnya...minhyun hanya menggeleng melihat perangai manja adiknya ketika sakit..
“oppa.. Suh lh jimin blik... Dia dh tersengguk2 dh kt situ..kesian min ha tengok.. Lgipon tengah malam nnti minha discharge kan.. ”-min ha... Min hyun hanya mengangguk dan mengejut jimin supaya die pulang ke rumah terlebih dahulu.. Tetapi die menolak..
Selepas makan, min ha tertido kerana kepenatan.. Min hyun pergi ke kaunter untuk membuat pembayaran bil... Jimin yg menjaga min ha dalam wad tersebut...
Pada malam itu.. Hujan sangat lebat... Di tambah dengan guruh dan kilat...
Tiba tiba
BOOM!!! (bunyi guruh menyambar ke telinga min ha)..Min ha yang tido itu terus bngon dan menangis kerana ketakutan.. Die memang takut dengan bunyi petir... Guruh semua tu...
Kemudian.. Jimin menenangkan min ha yg menangis itu.... Apabila oppanya sampai... Dia terkejut melihat adik nya menangis..
“kenapa dengan min ha tu”-min hyun
“td ade bunyi guruh”-jimin menjawab.. Min hyun hanya meng'ohh'kan sahaja.. Kerana itu perkara biasa bagi min hyun..
Jimin memdukung min ha dan membawanya masuk ke dalam kereta.. Untuk dibawa pulang ke rumah..
<sampai di rumah min ha>
“jimin tido sini je lh... Lgipon hujan lebat tu.. Dah pukul 1 ni... ”-min hyun..jimin hanya mengangguk keran dia pon sudah mengantuk untuk drive malam2. Jimin merebahkan badan di sofa ruang tamu dan terlelap..
Min ha dibawa ke biliknnya.. Ditemani oleh eonienya.. Kerana hujan masih lagi lebat... Oppa dan eonie min ha risau akan adiknya itu...
<keesokan harinya>
............................Sory kalau x best... Ni sbb kawan suh update cepat... Saya hanya mengusahakannya.... Hope you guys ok
YOU ARE READING
THE TEENS DESTINY [HIATUS]
Teen FictionMengisahkan 8 orang gadis yang bersahabat baik dari kecil ... Sampai lah ke sekolah menengah Hwang Min Ha ❤ Yoon Eun Hee❤ Kim Ha Ra❤ Park Seok Min❤ Park Min Ji❤ Kim Hyun Ji❤ Jeon Ji Hyo❤ Min Hyun Na❤ Apa yang akan berlaku kepada mereka semua.. Dapat...