16

127 6 0
                                    



"Yağmuuurr gelirken battaniye getirsene"oh kurul ılgaz kanepeye,üç gündür hayvan gibi yatıyordum hastaneden çıktıktan sonra herkese bir haller olmuştu sürekli benimle ilgilenmeleri her istediğimi yapmaları felan güzeldi tamam ama tuhaftı,kızlar okula gidip geliyordu ben de evde yatıyordum arada giray geliyordu hatta arada değil okula gitmeyip bütün gününü benimle geçiriyordu gerçi şikayetçi değildim ama olsun. Of üç gündür yat yat sıkılmıştım havalar da soğumuştu ev daha da bir soğuk olmaya başlamıştı,of yağmur bir battaniye getireceksin. Uzattığım bacaklarımı yere indirip yavaşça üzerine bastım ağrısı geçmişti ama sızlıyordu yavaş adımlarla merdivenlere yöneldim ve yavaşça çıkmaya başladım. Son basamağı da çıkıp odama yöneldim.
"Saçmalama nil bunu onun iyiliği için yapıyoruz sen böyle pes edersen napıcaz biz "kızların kısık sesle konuşmaları gelince iyice yağmurun odasının kapısına yöneldim ne konuşuyordu bunlar ya.
"Ya tamam yağmur ama onu öyle gördükçe yalan söyledikçe dayanamıyorum "Neyden bahsediyordu bunlar neden ağlıyordu bunlar. Kapıyı açıp direk içeri daldım.
"Ne oluyor burda ya "diyerek içeri tabiri caizse daldım,kızların gözleri korkuyla büyürken bakışları bana döndü.
"Neler oluyor burda dedim "dedim kollarımı göğsümde bağlayarak.
"Bir şey olmadı ılgaz konuşuyoruz "dedi mısra eline oyalanmak için aldığı telefona bakarken. Gözlerim nil'e kaydığında kafasını eymiş bir şeklde elleriyle oynuyordu,yavaşça yanına yaklaştım.
"Sorun ne nil?" Dedim saçlarına dokunurken,yavaşça kafasını ayağa kaldırdı dolu dolu gözlerle bana baktı fakat bir şey söylemedi.
"Sizin sorununuz ne bir şey söyleyin nil neden ağlıyor kimi üzmek istemiyorsunuz ne saklıyorsunuz benden ya"artık sinirlenmeye başlamıştım kaç gündür nir şeyler var zaten bunlarda.
"Bir şey çığlık her zaman ki nil kaan'la kavga etmiş morali bozuk sadece "mısra'nın yaptığı açıklamaya tek kaşımı kaldırdım ne yani bumu daha yaratıcı bir şey beklerdim,hiç birşey söylemeden odadan çıktım bu anlar için yeterince kötü bir durum çünkü benden gizledikleri bir şey olduğunu anlamıştım mısra'nın söylediği yalana da inanmadım,bu sessizlik hepsini hizaya getirirdi,neydi bu sakladıkları kesin kötü bir şey ama biz böyle söz vermemiştik ki bir şey gizlemiycektik hani of ya,odama girip kapıyı kapattım ve dolabın önüne geçtim bugün ben de okula gidecektim ev de durmaktan bıktım,kızlar çıkardı zaten birazdan ben de geç gitsem bir şey olmazdı heralde zaten giray da gelmiycekti bugün ilk iki derse girmesi lazımmış acaba o kızların ne sakladığını biliyor mudur,of nelerle uğraşıyorum ya neyse okul eteği ve gömleğimi çıkartıp giyindim of eteği giymesem mi bacağımda ki morluklar geçmemişti çorap da giyinmek istemiyordum en iyisi siyah kotmu giyinmekti,pantalonla gömleği giyip gömleğin üzerine bordo kalın switimi giyindim saçlarımı açık bırakıp deri ceketimi giyindim bütün sorunlardan uzaklaşmanın en iyi yolu boş olsa da okula gitmekti çantamın içine defter ve kalem koyup sırtıma taktım ve sıra en güzel bölümde ayakkabı geçen hafta yağmura zorla aldırdığım ve hiç giyinmediğim bebekleri giyinme vakti,kutuyu yavaşça elime alıp açtım ve işte o bebekler, siyah balenciagaları elime aldım ay süperler ya'evet çığlık yine saçmalıyorsun anlaşılan 'ay sen nerelerdesin ic ses özlettin kız'ah bir de bana sor sen'tamam kes okula gidicem,ayakkabıları yavaş haraketlerle ayağıma geçirip aynaya baktım harbi güzel kızsın kız çığlık aynadan kendime öpücük atıp odadan çıktım,kızlar gitmişti anlaşılan inşallah diğer arabayı bırakmışlardır gerçi bu halde araba kullanabilirmiyim bilmiyorum en iyisi taksi çağırmak. Merdivenleri inip dışarı çıktım oh be dünya varmış he evde tıkılı kalmıştım iyi oldu böyle,kulaklıklarımı takıp taksiyi beklemeye başladım ah bayılıyorum bu şarkıya "gözlerine nazır"sanırım yeni şarkım bu olacaktı, bir süre sonra gelen taksiye binip okulun adresini verdim,koltukta yayılırken ksıklarıma giren ağrıyla tüylerim diken gibi oldu bu nerden çıkmıştı şimdi ya of koltukta dikleşip ağrının geçmesini bekledim,bir kac dakika sonra geçen ağıyla rahat bir nefes verdim zaten okula da gelmiştik,gerekli parayı verip indim taksiden ah kaanı çok özlemiştim diğer çocuklar sürekli geliyordu ama kaan hep işim var diyip erteliyordu,yavaş adımlarla bahçeyi geçip sınıfa çıkmaya başladım sınıftan gelen seslere bakılırsa hoca girmemişti ya da girmişte olabilir bizim sınıf sonuçta ne olacağı belli olmaz sınıf kapısını aralayıp içeri girdim gözümle sınıfı taradım mısra,nil,ateş ve kaan yoktu ortalıkta yağmur kafasını koymuş uyuyordu rüzgar da o şekilde ve giray oturduğu sırada camdan dışarıya düşünceli bir şekilde bakıyordu noluyor bunlara ya, girayın yanına doğru adımlarken beni farketmesini bekledim ama dönüp bakmadı bile fırsattan istifade sessizce yanına ilerleyip gözlerini kapattım sesimi değiştirip o meşhur soruyu sordum.
"Ben kimim "dedim kıkırdayarak giray hic tereddüt etmeden ismimi söylerken gülümsedim fakat gülümsemiyor kızgın bakıyordu.
"Senin ne işin var burda "dedi sinirli bir şekilde sakince çantamı çıkartırken cevapladım.
"Ben de burda okuyorum ya hani giray"
"Dinlenmenden bahsediyorum çığlık "dedi tekrar
"Of iyiyim ben sıkıldım evde geldim ne var bunda "dedim otururken neden abartıyor yani bu kadar. Bakışlarımı ona çevirdiğimde bana kaşları çatık bir şekilde bakıyordu.
"Hadi ama abartılacak bir şey giray"dedik yavru köpek bakışları atarken,bakışları yumuşarken gülümsedim.
"Bizimkiler nerde özellikle kaan özledim kankamı"dedim neşeyle
"Kantine inmişlerdir"dedi sakince .
"Peekiii"dedim uzatarak . Bu ne biçim sınıf ya yine herkes bos boş şeyler yapıyor,aklıma gelen soruyla giraya bakmaya başladım.
"Söyle "dedi çarpıkça gülümserken ah işte düştüğüm hareket neyse konumuz bu değil şimdi ona televizyonda yapıldığında herkesin kandığı haraketi yapıcaktım bakalım yiycek mi,yavaşça kaşlarımı çatıp gözlerimi doldurdum.
"Giray benden bunu nasıl saklarsınız "diyerek konuştum giray'ın anında kaşları çatılırken dikeldi.
"N_neyi "ahanda kekeledi.
"Ne demek neyi giray herşeyi öğrendim"dedim oyunumu devam ettirirken.uzun süre gözlerime baktı daha sonra oturduğu yerde derin nefes verdi rahatladı mı noldu buna ya.
"Kimden öğrendin"dedi sakin bir şekilde,e ne diycem şimdi
"Kimden öğrendiğim önemli değil nasıl saklarsınız onu söyle "dedim tekrar of söyle artık şunu ya .
"Senin iyiliğin için sakladık çığlık "evet oltaya  düşmüştü ama ne sakladığını nasıl öğrenicem şimdi ya,biraz düşündükten sonra aklıma gelen fikirle sırıttım.
"Ya bana baştan sona herşeyi anlat ya da ben gidiyorum "dedim,Allahım ne kadar zekice bir cümle kurdum kendimi daha sonra tebrik edeceğim .
"Tamam herşeyi anlatıcam ama lütfen bana kızma benim de sonradan haberim oldu"dedi bana yaklaşırken,ay çok heycanlıyım söyle artık şunu.
"Çığlık benim bur çocuğum olduğunu ben de yeni öğrendim ama bunu sana söyleyemedik".
"Neey"diye anırarak havaya fırlarken sıradan aşağıya çakıldım Giray kahkalarla gülerken herkes bana  bakıyordu,düştüğüm yerden kalkarken giraya baktım.
"Ne yani şaka mı yaptın"dedim şaşkınlıkla,sevinsem mi üzülsem mi bilemedim ya yememişti numarı,ava giderken avlanmıştım resmen. Giray hala kahkalarla gülerken omzuna yumruğumu geçirdim.
"Of giray ya "dedim somurturken. Giray gülerken sınıftan içeriye kaan ve nil girmişti ah sonunda.
"Kamkaamm"diyerek yerimden kalktım ve kaanın boynuna atladım, kaan şaşkınlıkla bana bakarken elleri hava da kaldı.
"Ç_çığlık "dedi kekeleyerek allah allah ne çığlıkmış be.
"Nerelerdesin lan sen mikrop"dedik saçlarını karıştırırken.
"B_ben işlerim vardı uğrayamadım hiç kusura bakma"dedi durgun bir sesle.
"Of noluyor olum size ya artık birisi neler olduğunu söylesin "diyerek sesimi yükselttim fakat takrar kasıklarıma firen ağrıyla dizlerimin üzerine düştüm.
"Çığlık "Giray hemen yanıma çökerken kafamı kaldırdı.
"Hey neyin var neren ağırıyor söyle hadi"dedi sakin ses tonuyla.
"İyim ben tamam "dedim yerimde doğrulmaya çalışırken ama hala çok canım yanıyordu.
"Neden okula gelirsin ki ya gel hastaneye gidelim hadi"dedi hem söylenip hem de beni kucağına aldı. Okuldan çıkarken yine bütün gözler ütümüzdeydi bu durum artık beni rahatsız ediyordu,başımı girayın göğsüne gömdüm böyle yaparsan gözükmezdim belki.
"Dönün lan önünüze"diye bağırdı giray bütün okula bu çocuğu seviyordum gerçekten seviyordum.
"Sakın kendini birakma çığlık şimdi hastaneye gidicez tamam mı "kafamı olumlu anlamda salladım arabanın yanına gelince rüzgar hızla kapıyı açtı giray beni bırakmak için hareket ettiğinde daha fazla canım yandı ve çığlık attım giray iyiyce panikleyerek koltuğa oturdu ve beni de kucağından bırakmadı rüzgar arabayı sürerken giray hareket etmemem için elinden geleni yapıyordu.
"Giray çok canım yanıyor "diye inledim istemsizce.
"Tamam güzelim sakin ol geldik neredeyse geçicek "diyerek saçlarımı okşadı. Neden böyle olmuştu ki şimdi neden bu kadar çok ağırıyordu. Araba durunca giray hızla arabadan indi ve hastaneye girdik yavaşça  sedyeye bıraktı beni doktorlara durumdan bahsederken acıdan gözlerimden yaşlar akmaya başlamıştı, sakin olun ılgaz hanım birazdan geçicek ağrınız diyen doktora el hareketi çekmemek için zor tutuyordum kendimi,yaptıkları ağrı kesici yavaşça etkisini gösterirken gözlerimi araladım giray ve doktorun konuşmaları kulaklarımı doldururken gözlerimi kapatıp dinlemeye başladım.
"Nasıl durumu "
"Ağrı kesici verdik şuan uyuyor"dedi doktor.
"Hep böyle devam mı edicek ağrıları"
"Bakın giray bey bu kolay bir durum belli ki çığlık hanımın durumdan haberi yok ama en kısa zaman kanser olduğunu öğrenmeli ve ameliyat olmalı aksi takdirde daha da ilerlememeli "başımdan aşağıya kaynar sular dökülürken duyduklarımı idrak etmeye çalıştım yattığım yerden doğrulurken giray ve doktorun başlıkları bana döndü.
"G_giray"dedik kekelerken. Giray hızla yanıma gelip bana sıkıca sarıldı.
"Giray kansermiyim ben"dedim tekrarlarken
"Beraber atlatıcaz güzelim ağlama beraber"gözlerimden akan yaşlar durmazken sıkıca sarıldım giraya neydi bunlar Allahım neden hep böyle olmak zorunda lütfen sen bir yol göster.
"Giray geçicek dimi"dedim boğuk sesimle.
"Geçicek güzelim geçicek,hem ameliyat olduktan sonra bir şeyin kalmıycak ağlama"hıçkırarak ağlamaya devam ettim geçecekti hepsi geçecekti öyle dediyse geçerdi.
Uzun süre öyle kaldık daha sonra yavaşça ayrıldı benden yüzünde saçma bir gülümseme vardı.
"Çığlık biz neden sevgili olmuyoruz".
"Ha?"diye bir nida döküldü dudaklarımdan
"Ya ben seni seviyorum sen de beni neden bekliyoruz ki"ağrı kesici kafa yaptı galiba ne diyordu bu çocuk.
"Giray iyi misin "dedin ateşini yoklarken.
"Çığlık benimle çıkarmısın?"pat diye sorulur mu zalımın oğlu,ya ben iyi hissediyim diye böyle diyorsa kaşlarım çatılırken gözlerine baktım.
"Giray ben normal bi anda olsa biliyorsun ama şuan iyi hissetmem için mi böyle yapıyorsun "dedim.Girayın bakışları sertleşirken ağzını açtı.
"Saçmalama çığlık bunun senin durumunla alakası yok"kafamı eğdim .
"Şuan olmaz giray"dedim ve sedyeden indim. Kızlar koridordadır illaki yanlarına gitmek için adım attım fakat adımım hava da kaldı. Giray bana sarılırken derin bir nefes aldım .
"Seni seviyorum çığlık hep de sevicem her an yanındayım bunu bil tamam mı"dedi saçlarımdan öperken,olumlu anlamda kafamı salladım ve kapıdan çıktık .

O Benim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin